Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Filtr DPF


pablo211111
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę o pomoc w sprawie filtra DPF.

W ostatnim czasie musiałem wymontować filtr DPF i oddać do czyszczenia. 

Po czyszczeniu założony do samochodu, wykonana adaptacja w ECU.

Mimo wszystko mam obawy co do poprawności działania procedury wypalania, ponieważ po pół roku użytkowania kiedy przejechałem 8 tys km, ani razu nie zauważyłem podwyższonych obrotów oraz nie było czuć charakterystycznego zapachu spalin i filtr uległ zatkaniu.

Orientuje się ktoś z Was czy czujnik różnicy ciśnienia spalin w filtrze DPF i czujnik ciśnienia filtra DPF to to samo? Czy to są dwa różne czujniki? Jeżeli różne to gdzie znajduje się czujnik ciśnienia filtra.

Diagnozując silnik w czasie pracy (program Delphi) to parametr różnicy cisnień spalin jest zmienny w zależności od obrotów silnika, natomiast ciśnienie filtra DPF ma cały czas równą wartość, tj. -4hPa (na samym zapłonie i w czasie pracy silnika jednakową wartość).

Czy przerabiał ktoś podobny problem?

Czy podejrzenia o walniętym czujniku Map Sensor to dobra teoria? Nr tego czujnika to 0281006108

Pacjent Nissan Qashqai +2j10 z 2013 roku z silnikiem 1.6 dCi - przebieg 201 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procedura wypalania jest uruchamiana przez sterownik w czasie jazdy po przejechaniu ok. 15km i osiągnięciu odpowiedniej   temperatury silnika i wymaganym spadku ciśnienia na filtrze.  Zwiększone jest zużycie paliwa  i tylko po tym można poznać wypalanie. Jeżeli pojazd ma komputer to można zobaczyć.

A co to znaczy filtr uległ zatkaniu? . Jak zaświeci kontrolka filtra to trzeba go serwisowo wypalić i skasować błąd. Czasami się zdarza gdy na krótkich przejazdach kilka razy przerwiemy procedurę   wypalania postojem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitet dzięki za odpowiedź,

Jeśli chodzi o mój przypadek to zakupiłem samochód w styczniu tego roku. Przejechałem nim około 8 tys km i w sierpniu zaczęły się problemy. Najpierw samochód był "mułowaty", brakowało mocy, tak jakby coś go blokowało szczególnie powyżej 2 tys obrotów. Następnie zaświecił się check silnika. Po podłączeniu komputera i diagnostyce Auto-com pokazało błąd "niesprawny filtr cząstek stałych". Zawartość sadzy 42 gramy. Padła decyzja o wyciągnięciu filtra i oddaniu do czyszczenia do firmy, która się tym zajmuje. 

Po czyszczeniu filtr zamontowany, programowo reset filtra wykonany.

Przez pół roku kiedy jeździłem samochodem ani raz nie zauważyłem aby filtr się wypalał. Brak podwyższonych obrotów, brak podwyższonego zużycia paliwa.

Aktualnie po podłączeniu komputera:

- czujnik różnicy ciśnień działa, na samym zapłonie wartość 0, po odpaleniu różnica ok 5mbar, po zwiększeniu obrotów różnica ciśnień się zwiększa,

Mam obawy czy samoczynne wypalanie zadziała kiedy przyjdzie taka potrzeba, ponieważ:

- wartość ciśnienia w filtrze cząstek stałych cały czas pokazuje wartość -4hPa, zarówno na zapłonie, na biegu jałowym i na różnych obrotach silnika,

- komputer pokazuje 10 nieudanych prób wypalenia filtra cząstek stałych.

 

Czy ktoś może wie, który to jest czujnik ciśnienia filtra DPF? Wiem, który to jest czujnik różnicy ciśnień, zakładałem 3 różne i na wszystkich jest ta sama historia.

Do tego wyczyściłem zawór egr, wyczyściłem rurkę i czujnik ciśnienia przed turbina (rurka była zatkana) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pablo211111 napisał:

Czy ktoś może wie, który to jest czujnik ciśnienia filtra DPF? Wiem, który to jest czujnik różnicy ciśnień, zakładałem 3 różne i na wszystkich jest ta sama historia.

Czujnik ciśnienia spalin to jest chyba za turbinką czyli na wlocie DPF-fa  i jak ten czujnik jest uszkodzony to powinno wywalać błąd tylko z DPF nie ma to nic do rzeczy. Na przebieg 200000km (o ile jest on rzeczywisty) to mogło być 10 przerwanych cykli wypalania. 

Ps. A jaki to komputer podaje dane ciśnienia DPF skoro istnienie czujnika ciśnienia w DPF jest wątpliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem oprogramowania Delphi.

Po czyszczeniu DPF i zamontowaniu do samochodu narazie jest oki, nie wyrzuca błędów.

Ilość sadzy około 10gram po przejechaniu ok 300km w cyklu miejskim, ciśnienie różnicowe wskazuje

Poniżej zdjęcie o jaki parametr chodzi, który cały czas stoi w miejscu i zastanawiam się czy on ma jakikolwiek wpływ na wypalanie DPF, ponieważ chciałbym uniknąć sytuacji że znowu zapcha się filtr.

Dodam, że byłem jeszcze w warsztacie, który diagnozował auto profesjonalnym oprogramowanie i pokazała identyczna wartość cisnienia spalin w filtrze

IMG_20240829_195832425_HDR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia filtra cząstek stałych  -4.0 hPa .  Czyli prawie zero (troszeczkę mniej niż zero). Proszę sprawdzić na początek czy DPF ma czujnik ciśnienia (nadciśnienia). Bez tego wymiana poglądów nie ma sensu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...