Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd systemu e power !!!


Andi821
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .Moze ktoś miał podobny problem . Od pewnego czasu co któryś raz przy uruchamianiu samochodu pojawia się ostrzeżenie że System e power został wyłączony zatrzymaj się bezpiecznie !!Nie ma możliwości ruszenia samochodem . Musze wtedy wyłączyć zapłon odczekać około 10 min i problem znika  i tak co któryś raz 

IMG_1331.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przy uruchamianiu to może jakiś problem z akumulatorem rozruchowym... za duży spadek napięcia lub coś podobnego ? Zakładam, że jest tam jakiś 12V i może trzeba go podładować albo wymienić ?? Zapewne bez wizyty w serwisie się nie obędzie bo inaczej tego nie da się zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, ARobert napisał:

Jak przy uruchamianiu to może jakiś problem z akumulatorem rozruchowym... za duży spadek napięcia lub coś podobnego ? Zakładam, że jest tam jakiś 12V i może trzeba go podładować albo wymienić ?? Zapewne bez wizyty w serwisie się nie obędzie bo inaczej tego nie da się zdiagnozować.

Raczej nie jest to problem aku 12v. Permanentnie mam poniżej tj. ok. 11.7 do 12v i żadnych problemów ze startem nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś miał podobny problem dlatego jestem ciekaw a że błąd wyskakuje od czasu do czasu i po paru minutach znika więc jeżdżę nadal a serwis pewnie mnie nie ominie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Andi821 napisał:

Może ktoś miał podobny problem dlatego jestem ciekaw a że błąd wyskakuje od czasu do czasu i po paru minutach znika więc jeżdżę nadal a serwis pewnie mnie nie ominie 

niestety jak patrzę na zagraniczne fora to takich błędów ludzie mają sporo w ePowerze. Przyczyny mogą być bardzo różne. To skomplikowany samochód z napędem opartym na instalacji elektrycznej. Wystarczy że są jakieś delikatne skoki napięcia, gdzieś jakaś kostka nie styka, jakaś masa się poluzowała, albo faktycznie akumulator 12V nie wydala, albo bateria litowo-jonowa pada, albo popularny problem z generatorem. Przyczyn może być mnóstwo. Oby serwis był na tyle kompetenty żeby to poprawnie zdiagnozować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo że nie mam takiego samochodu proponuje robić zdjęcia i filmiki.
Mi powiedzieli że komp nie widzi żadnych błędów obecnych i z historii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat do zamknięcia . Dzięki wszystkim za porady  .Problemem okazał się akumulator 12v  który nie trzymał swoich wartości poszedł do wymiany i problem znikł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pozwolę sobie odświeżyć temat, bo właśnie wstawiłem swojego Q na serwis z takim samym komunikatem.

@Andi821 jak długo Ci trzymali auto na diagnostyce? Zakładałeś ten wątek 10 września i zamknąłeś 18 września, czyli te 7 dni trzeba liczyć?

I z ciekawości, zaproponowano Ci auto zastępcze na czas usunięcia usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 14.10.2024 o 17:11, Andi821 napisał:

Po uproszeniu kierownika serwisu zdiagnozowano tego samego dnia ,rano wstawiłem popołudniu odebrałem ale według ich procedur powinno pozostać na 3 dni testowania 

Czy możesz podać rok produkcji auta, producenta AKU i jaki przebieg miało auto w momencie pojawienia się komunikatów o awarii systemu e-power?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 14.10.2024 o 16:44, TomekW napisał:

[..] bo właśnie wstawiłem swojego Q na serwis z takim samym komunikatem.

[..]

Informacyjnie, może przyda się kolejnym osobom.

W moim przypadku był to wadliwy generator przy przebiegu około 15.000 km. Wymieniony na gwarancji.

Z powodu niedostępności części w warsztacie, koniecznością diagnostyki i oczekiwaniem na dostawę - auto stało na warsztacie prawie 3 tygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, TomekW napisał:

Informacyjnie, może przyda się kolejnym osobom.

W moim przypadku był to wadliwy generator przy przebiegu około 15.000 km. Wymieniony na gwarancji.

Z powodu niedostępności części w warsztacie, koniecznością diagnostyki i oczekiwaniem na dostawę - auto stało na warsztacie prawie 3 tygodnie.

to i tak całkiem szybko moim zdaniem. Pytałeś może ile mieli przypadków wadliwego generatora? Ja pytałem w ASO w Krakowie tak z ciekawości, to gość od serwisu twierdził, że nie spotkali się, ale możliwe że ściemniał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze, to jeśli pojazd jest na gwarancji to nie ma problemu. Jak się kończy to ja się zaczynam cieszyć bo przyjedzie do mnie, a nie do ASO a już się przygotowuję powoli na epowery :) . Jako,że tematy awari na gwarancji mnie interesują zawodowo bo trzeba sie przygotować na to samo po gwarancji to dilerzy których znam twierdzą,że nie jest to plaga na poziomie znanego silnika od Renault. Trafiają się, ale ogólnie na ilość sprzedanych pojazdów to praktycznie nic na chwilę obecną. Tylko problem z częściami jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, OsobaNN napisał:

Tak szczerze, to jeśli pojazd jest na gwarancji to nie ma problemu. Jak się kończy to ja się zaczynam cieszyć bo przyjedzie do mnie, a nie do ASO a już się przygotowuję powoli na epowery :) . Jako,że tematy awari na gwarancji mnie interesują zawodowo bo trzeba sie przygotować na to samo po gwarancji to dilerzy których znam twierdzą,że nie jest to plaga na poziomie znanego silnika od Renault. Trafiają się, ale ogólnie na ilość sprzedanych pojazdów to praktycznie nic na chwilę obecną. Tylko problem z częściami jest. 

jesteś mechanikiem? Z Twojej stopki wynika że nawet chyba kimś więcej... Ja się właśnie zastanawiam jak będzie z serwisem tych aut po gwarancji. Jakie to mogą być w ogóle koszty jak padnie taki generator, bateria li-ion czy inne elementy tej hybrydy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, maro_t napisał:

jesteś mechanikiem? Z Twojej stopki wynika że nawet chyba kimś więcej... Ja się właśnie zastanawiam jak będzie z serwisem tych aut po gwarancji. Jakie to mogą być w ogóle koszty jak padnie taki generator, bateria li-ion czy inne elementy tej hybrydy...

Mam warsztat , ale nie w Polsce ale to może się zmienić może nawet i w przyszłym roku. Nie mniej EV i hybrydy są już z nami od lat. Toyota hybrydowa  to bardzo częsty widok na warsztacie, regeneracja akumulatorów nie stanowi problemu w Europie. To samo tyczy się EV / HEV od Nissana.  Oczywiście jest pewien poziom ,który jest granicą i techniczna i ekonomiczną. No i też baterie Li-ion nie są wieczne. Koszty to koszt modułu uszkodzonego ( 100-200 euro ) i koszt naprawy , wymiana czy formtowanie tylko jak i dodatkowe elementy takie jak zaśniedziałem przewody itp itd.  Spadek pojemności nie koniecznie wymaga wymiany modułów. 

Jeśli chodzi o elementy systemu epower to nowy temat i dopiero go zgłebiam.  Zakładam,że generator będzie dostępny tylko z orginału. Co do naprawy to cieżko jest coś w tej chwili powiedzieć bo nie mam takiej części do zbadania inncyh możliwości naprawy.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.12.2024 o 21:33, maro_t napisał:

to i tak całkiem szybko moim zdaniem. Pytałeś może ile mieli przypadków wadliwego generatora? Ja pytałem w ASO w Krakowie tak z ciekawości, to gość od serwisu twierdził, że nie spotkali się, ale możliwe że ściemniał ;)

Jeśli im wierzyć, to powiedzieli mi, że jestem ich pierwszym przypadkiem w Gdańsku.

Brzmieli jednak w sposób, jakby się szykowali na grubszą akcję serwisową, bo padło takie hasło. Nie mam jednak potwierdzenia, że chodzi konkretnie o agregat.

Do tego po diagnostyce, padło stwierdzenie "tak jak się obawiałem" - zakładam więc, że już musieli coś wiedzieć.

Oczywiście dorabiam teorię, bo nie mam żadnego konkretnego potwierdzenia.

Edytowane przez TomekW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Gdyni/Gdańsku zawsze twierdzą, że prędzej nie mieli danego przypadku. Najczęściej zatrudniają w ASO osoby z krótką pamięcią, ślepe i głuche (na objawy usterek zgłaszane przez klientów).

Dlatego zdaniem ASO bym się nie sugerował.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2024 o 13:02, aquariusmax napisał:

W Gdyni/Gdańsku zawsze twierdzą, że prędzej nie mieli danego przypadku.

Podczas ostatniej mojej wizyty w Gdyni (04.12.24) powiedziano mi że jak dotąd mieli dwa przypadki wadliwego generatora.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...