Andi821 Opublikowano 10 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2024 Witam .Moze ktoś miał podobny problem . Od pewnego czasu co któryś raz przy uruchamianiu samochodu pojawia się ostrzeżenie że System e power został wyłączony zatrzymaj się bezpiecznie !!Nie ma możliwości ruszenia samochodem . Musze wtedy wyłączyć zapłon odczekać około 10 min i problem znika i tak co któryś raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARobert Opublikowano 10 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2024 Jak przy uruchamianiu to może jakiś problem z akumulatorem rozruchowym... za duży spadek napięcia lub coś podobnego ? Zakładam, że jest tam jakiś 12V i może trzeba go podładować albo wymienić ?? Zapewne bez wizyty w serwisie się nie obędzie bo inaczej tego nie da się zdiagnozować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 10 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2024 50 minut temu, ARobert napisał: Jak przy uruchamianiu to może jakiś problem z akumulatorem rozruchowym... za duży spadek napięcia lub coś podobnego ? Zakładam, że jest tam jakiś 12V i może trzeba go podładować albo wymienić ?? Zapewne bez wizyty w serwisie się nie obędzie bo inaczej tego nie da się zdiagnozować. Raczej nie jest to problem aku 12v. Permanentnie mam poniżej tj. ok. 11.7 do 12v i żadnych problemów ze startem nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 10 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2024 Samochód zapewne na gwarancji, więc serwis i niech sprawdzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 11 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2024 i pytasz na forum zamiast jechać do serwisu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andi821 Opublikowano 11 Września 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2024 Może ktoś miał podobny problem dlatego jestem ciekaw a że błąd wyskakuje od czasu do czasu i po paru minutach znika więc jeżdżę nadal a serwis pewnie mnie nie ominie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 11 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2024 34 minuty temu, Andi821 napisał: Może ktoś miał podobny problem dlatego jestem ciekaw a że błąd wyskakuje od czasu do czasu i po paru minutach znika więc jeżdżę nadal a serwis pewnie mnie nie ominie niestety jak patrzę na zagraniczne fora to takich błędów ludzie mają sporo w ePowerze. Przyczyny mogą być bardzo różne. To skomplikowany samochód z napędem opartym na instalacji elektrycznej. Wystarczy że są jakieś delikatne skoki napięcia, gdzieś jakaś kostka nie styka, jakaś masa się poluzowała, albo faktycznie akumulator 12V nie wydala, albo bateria litowo-jonowa pada, albo popularny problem z generatorem. Przyczyn może być mnóstwo. Oby serwis był na tyle kompetenty żeby to poprawnie zdiagnozować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 12 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2024 Mimo że nie mam takiego samochodu proponuje robić zdjęcia i filmiki. Mi powiedzieli że komp nie widzi żadnych błędów obecnych i z historii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andi821 Opublikowano 18 Września 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2024 Temat do zamknięcia . Dzięki wszystkim za porady .Problemem okazał się akumulator 12v który nie trzymał swoich wartości poszedł do wymiany i problem znikł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekW Opublikowano 14 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2024 Pozwolę sobie odświeżyć temat, bo właśnie wstawiłem swojego Q na serwis z takim samym komunikatem. @Andi821 jak długo Ci trzymali auto na diagnostyce? Zakładałeś ten wątek 10 września i zamknąłeś 18 września, czyli te 7 dni trzeba liczyć? I z ciekawości, zaproponowano Ci auto zastępcze na czas usunięcia usterki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andi821 Opublikowano 14 Października 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2024 Po uproszeniu kierownika serwisu zdiagnozowano tego samego dnia ,rano wstawiłem popołudniu odebrałem ale według ich procedur powinno pozostać na 3 dni testowania 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobster Opublikowano 22 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2024 W dniu 14.10.2024 o 17:11, Andi821 napisał: Po uproszeniu kierownika serwisu zdiagnozowano tego samego dnia ,rano wstawiłem popołudniu odebrałem ale według ich procedur powinno pozostać na 3 dni testowania Czy możesz podać rok produkcji auta, producenta AKU i jaki przebieg miało auto w momencie pojawienia się komunikatów o awarii systemu e-power? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andi821 Opublikowano 23 Listopada 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2024 2023 32000km Akumulator oryginał nie pamiętam jaki producent . Teraz założony yuasa i działa bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekW Opublikowano 3 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2024 W dniu 14.10.2024 o 16:44, TomekW napisał: [..] bo właśnie wstawiłem swojego Q na serwis z takim samym komunikatem. [..] Informacyjnie, może przyda się kolejnym osobom. W moim przypadku był to wadliwy generator przy przebiegu około 15.000 km. Wymieniony na gwarancji. Z powodu niedostępności części w warsztacie, koniecznością diagnostyki i oczekiwaniem na dostawę - auto stało na warsztacie prawie 3 tygodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 3 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2024 7 godzin temu, TomekW napisał: Informacyjnie, może przyda się kolejnym osobom. W moim przypadku był to wadliwy generator przy przebiegu około 15.000 km. Wymieniony na gwarancji. Z powodu niedostępności części w warsztacie, koniecznością diagnostyki i oczekiwaniem na dostawę - auto stało na warsztacie prawie 3 tygodnie. to i tak całkiem szybko moim zdaniem. Pytałeś może ile mieli przypadków wadliwego generatora? Ja pytałem w ASO w Krakowie tak z ciekawości, to gość od serwisu twierdził, że nie spotkali się, ale możliwe że ściemniał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 4 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2024 Tak szczerze, to jeśli pojazd jest na gwarancji to nie ma problemu. Jak się kończy to ja się zaczynam cieszyć bo przyjedzie do mnie, a nie do ASO a już się przygotowuję powoli na epowery . Jako,że tematy awari na gwarancji mnie interesują zawodowo bo trzeba sie przygotować na to samo po gwarancji to dilerzy których znam twierdzą,że nie jest to plaga na poziomie znanego silnika od Renault. Trafiają się, ale ogólnie na ilość sprzedanych pojazdów to praktycznie nic na chwilę obecną. Tylko problem z częściami jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 4 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2024 38 minut temu, OsobaNN napisał: Tak szczerze, to jeśli pojazd jest na gwarancji to nie ma problemu. Jak się kończy to ja się zaczynam cieszyć bo przyjedzie do mnie, a nie do ASO a już się przygotowuję powoli na epowery . Jako,że tematy awari na gwarancji mnie interesują zawodowo bo trzeba sie przygotować na to samo po gwarancji to dilerzy których znam twierdzą,że nie jest to plaga na poziomie znanego silnika od Renault. Trafiają się, ale ogólnie na ilość sprzedanych pojazdów to praktycznie nic na chwilę obecną. Tylko problem z częściami jest. jesteś mechanikiem? Z Twojej stopki wynika że nawet chyba kimś więcej... Ja się właśnie zastanawiam jak będzie z serwisem tych aut po gwarancji. Jakie to mogą być w ogóle koszty jak padnie taki generator, bateria li-ion czy inne elementy tej hybrydy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 4 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2024 35 minut temu, maro_t napisał: jesteś mechanikiem? Z Twojej stopki wynika że nawet chyba kimś więcej... Ja się właśnie zastanawiam jak będzie z serwisem tych aut po gwarancji. Jakie to mogą być w ogóle koszty jak padnie taki generator, bateria li-ion czy inne elementy tej hybrydy... Mam warsztat , ale nie w Polsce ale to może się zmienić może nawet i w przyszłym roku. Nie mniej EV i hybrydy są już z nami od lat. Toyota hybrydowa to bardzo częsty widok na warsztacie, regeneracja akumulatorów nie stanowi problemu w Europie. To samo tyczy się EV / HEV od Nissana. Oczywiście jest pewien poziom ,który jest granicą i techniczna i ekonomiczną. No i też baterie Li-ion nie są wieczne. Koszty to koszt modułu uszkodzonego ( 100-200 euro ) i koszt naprawy , wymiana czy formtowanie tylko jak i dodatkowe elementy takie jak zaśniedziałem przewody itp itd. Spadek pojemności nie koniecznie wymaga wymiany modułów. Jeśli chodzi o elementy systemu epower to nowy temat i dopiero go zgłebiam. Zakładam,że generator będzie dostępny tylko z orginału. Co do naprawy to cieżko jest coś w tej chwili powiedzieć bo nie mam takiej części do zbadania inncyh możliwości naprawy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobster Opublikowano 4 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2024 Ciekawostka na Allegro: https://allegro.pl/oferta/silnik-elektryczny-automatyczna-hybryda-nissan-qashqai-j12-iii-1-5-e-power-16800381778 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 5 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2024 Podobno jak silnik mało kosztuje, to znaczy, że się nie psuje, bo jest mały popyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekW Opublikowano 9 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2024 (edytowane) W dniu 3.12.2024 o 21:33, maro_t napisał: to i tak całkiem szybko moim zdaniem. Pytałeś może ile mieli przypadków wadliwego generatora? Ja pytałem w ASO w Krakowie tak z ciekawości, to gość od serwisu twierdził, że nie spotkali się, ale możliwe że ściemniał Jeśli im wierzyć, to powiedzieli mi, że jestem ich pierwszym przypadkiem w Gdańsku. Brzmieli jednak w sposób, jakby się szykowali na grubszą akcję serwisową, bo padło takie hasło. Nie mam jednak potwierdzenia, że chodzi konkretnie o agregat. Do tego po diagnostyce, padło stwierdzenie "tak jak się obawiałem" - zakładam więc, że już musieli coś wiedzieć. Oczywiście dorabiam teorię, bo nie mam żadnego konkretnego potwierdzenia. Edytowane 9 Grudnia 2024 przez TomekW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 9 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2024 (edytowane) W Gdyni/Gdańsku zawsze twierdzą, że prędzej nie mieli danego przypadku. Najczęściej zatrudniają w ASO osoby z krótką pamięcią, ślepe i głuche (na objawy usterek zgłaszane przez klientów). Dlatego zdaniem ASO bym się nie sugerował. Edytowane 9 Grudnia 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobster Opublikowano 10 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2024 W dniu 9.12.2024 o 13:02, aquariusmax napisał: W Gdyni/Gdańsku zawsze twierdzą, że prędzej nie mieli danego przypadku. Podczas ostatniej mojej wizyty w Gdyni (04.12.24) powiedziano mi że jak dotąd mieli dwa przypadki wadliwego generatora. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.