Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Qashqai czy Seat Ateca?


Tomek_KG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Chciałem się zapytać kolegów z forum, czy testowali przed zakupem Seata Ateca z silnikiem TSI 1.5 ze skrzynią DSG.

Jakie macie spostrzeżenia i dlaczego wybraliście Qashqai?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe kolega widze tez ma Merive. Ja mam Merive B i tez mysle o zmianie na cos wyzszego. Mysle w duzej czesci o Renault Kadjar albo nissan qq ewentualnie skoda yeti . Ciezko cos teraz kupic z dobrym silnikiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czego oczekujesz od auta i o jakich wersja myślisz.
Nissan ma nowocześniejsze rozwiązania i jest bardziej komfortowy niż Seat.
Ale jeżeli porównasz 1.5 Seata do 1.3 Nissana to moim zdaniem tu lepszy jest Seat. Nie wypowiem się jak ma się 1.5 do ePower-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seat bardziej przestrony i ma wiekrzy bagaznik + bardziej dynamiczny silnik 1.5 od 1.3 158 nissana.

Nissan dużo lepsze materiały w kabinie i ładniejszy nowoczesniejszy wygląd zewnętrzny a navigacja google super sprawa.

Ja nie bralem seata pod uwage bo auto musi mi sie podobać a wersja full opcja z wszystkimi dodatkami jak nissan tekna + po rabatach byla duzo droższa wiec nie brałem go pod uwage w końcowej fazie kupna auta.

Szkoda że sama skrzynia dsg też ma takiego laga i jak kogoś irytuje w nissanie opuznienie na reakcje na gaz to w dsg jest jeszcze gorszy.

 

Edytowane przez vanice77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tu jest dylemat jak sądzę między większą przestrzenią, a nowoczesnością.

 

Czyli jednak Seat ma wiecej miejsca i w kabinie i w bagażniku? 

 

Mam zamówionego Seata (full opcja), ale nie mialem okazji sprawdzić Nissana z silnikiem 1.3 i automatem (+ kamera 360, navi, zapasowe koło, hak).

 

Samochód ma być na dłużej niz na 5 lat.

 

Stąd dylemat czy brać nowoczesność (bajery, wygląd) czy stateczność (normalny ale ładny wygląd z wszystkimi systemami)No właśnie tu jest dylemat jak sądzę między większą przestrzenią, a nowoczesnością.

Czyli jednak Seat ma wiecej miejsca i w kabinie i w bagażniku? 

Mam zamówionego Seata (full opcja), ale nie mialem okazji sprawdzić Nissana z silnikiem 1.3 i automatem (+ kamera 360, navi, zapasowe koło, hak).

Samochód ma być na dłużej niz na 5 lat.

Stąd dylemat czy brać nowoczesność (bajery, wygląd) czy stateczność (normalny ale ładny wygląd z wszystkimi systemami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnętrze Seata raczej nie jest większe (jest krótszy i ma mniejszy rozstaw osi). Jedynie bagażnik ma większy w teorii (w Nissanie zależy to wersji) - w praktyce zależy jak były robione pomiary (VAG często podaje razem w wnęką na koło zapasowe).

Zresztą tu pewne aspekty można porównać:
duża różnica w wyciszeniu przy 90km/h: 55,3 do 60,8dB na korzyść Nissana

 

Edytowane przez gumimis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, vanice77 napisał:

A jak ci wyszły oba cenowo w full opcji ? 

 

to jest dobre pytanie.

bo przy tej samej cenie można zapytać "rozumu" np. jaka bedzie wartość po 5 latach; na co będzie wiekszy popyt. 

a serce podpowie, co sie podoba i czym sie fajniej jeździ. 

Ja ze swojej strony jedynie podpowiedziałbym, zeby sprawdzić epower (o ile w budżecie), nawet w niżej opcji, bo jeździ sie fantastycznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, JackSet napisał:

Ja ze swojej strony jedynie podpowiedziałbym, zeby sprawdzić epower (o ile w budżecie), nawet w niżej opcji, bo jeździ sie fantastycznie. 

I to właśnie popieram w całej rozciągłości !!! Sam przesiadłem się z Ateci na QQ, ale na ePower właśnie. Co prawda Ateca była TDI, ale to dwa zupełnie inne auta. Ja jestem zauroczony układem napędowym Nissana ePower i nie powrócę nigdy do do auta z jakąkolwiek skrzynią biegów. A co do porównania konwencjonalnych napędów w Nissanie i Seacie, to 1.5 TSI stoi wyżej w każdym względzie, natomiast skrzynia DSG, z suchymi sprzęgłami w tym modelu, na długo nie starcza, szczególnie w jeździe miejskiej, szybko pojawia się szarpanie itp. Poza tym Ateca jest sztywniejsza, mniej komfortowa, słabiej wyciszona i gorsze materiały we wnętrzu. Natomiast do Ateci wygodniej się wsiada i wysiada (nie dotyczy samej jazdy), obraz z kamery jest lepszy po zmroku, ciut większy bagażnik. Poza tym światła adaptacyjne w QQ rewelacyjne, a dla mnie to ważna rzecz. No i jeszcze spalanie w ePower mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło, jeżdżę identycznie jak Atecą, w te same miejsca i z taką samą prędkością i Ateca 1.6TDI spalała średnio 6.02/100km, a Nissan 5.65/100km z pierwszych 6 tys. km. A osiągi i przyjemność z jazdy w ogóle nieporównywalne. Jednak złego słowa o Atece nie mogę powiedzieć, chociaż miałem dwie duże naprawy gwarancyjne, wymianę sprzęgła przy 18 tys. km i wymianę przekładni kierowniczej przy 35 tys.km. Na pewno nie polecam diesel'a, a z kolei 1.5 TSI w Seacie nie ma dostępnej miękkiej hybrydy, a to znacząco umniejsza kulturę pracy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda pliszka swój ogonek chwali :)

ja nie mam porównania nawet do innych marek, bo od 23 lat jeżdżę wyłącznie Nissanami, ale z czystym sercem polecam epower 

dla zachety dzisiejsze osiągnięcie z jazdy podmiejskiej (niedzielny powrót do wawy)

20240915_173818.thumb.jpg.0b6fbbe68d8a6940fbf98c640a0d02e1.jpg

jak widać korzystam z epedal, bo mi bardzo przypasowało bardzo rzadkie korzystanie z hamulca.

No i potwierdzam komfort zawieszenia. Rewelacyjny, w porównaniu do QQ J10 i Xtrail T32.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kupujący myśleli, że przyśpieszenie 7,9 i prędkość maksymalna 220, ale nie doczytali, że tylko 170 :) Istotnie są roczne epowery nawet w teknie+ za ok. 150k zł. Nawet nowego widziałem za 156k zł w finansowaniu nissan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, Teknę ePower roczną podemonstracyjną z przebiegiem ok. 10 tys. km dealer Nissana może sprzedać za ok. 150 tys. zł. Jedyny minus to gwarancja 3 letnia, czyli zostaje nam 2 lata bezstresowej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli posiadasz QQ do 36 miesiaca od pierwszej rejestracji to mozesz przedluzyc gwarancje. Koszt na rok 1.795 zl a na dwa lata 3.085 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fruko napisał:

Jezeli posiadasz QQ do 36 miesiaca od pierwszej rejestracji to mozesz przedluzyc gwarancje. 

To jest aktualna informacja? Kilka miesięcy temu, centrala twierdziła, że na tę chwilę nie ma takiej możliwości. Coś się zmieniło w kwestii przedłużenia gwarancji? Ciekawe co obejmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W de jest ciagle taka możliwość, wiem bo tam mieszkam i jak kupujesz nowe auto to jest możliwość wykupienia pakietu na 3 lata ze przeglądu gwarancyjne za darmo.

Podam wam sume a wy mi napiszecie czy to sie oplaca, bo sie wacham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...

Ja chcę samochód na okres około 10 lat. 

Czy to błąd? Nie opłaca się tak długo trzymać? 

Wytrzymają te e-powery tyle czasu?

Czy jednak zwykła benzynka, ale ten 1,3l jest dość mocno wysilony. Tu 1,5l z grupy VW myślę że lepiej wygląda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomek_KG napisał:

Tu 1,5l z grupy VW myślę że lepiej wygląda. 

W E-power jest 1,5 od infinity. Z 2,0 czterocylindrowego "obcięli" jeden gar i wyszło półtora litra. Silnik znany z czasów gdy infinity było sprzedawane w europie.

Edytowane przez Andrew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.3 może nie jest super trwaly ale nie jest wysilony.

Ford ma 1.0 3 cylindry 170 ps a rekord to francuzi 260 ps z pojemności 1.6

1.3 158 to normalny nie wysilony wynik, a pocenie z pokrywy silnika to jest inna tego przyczyna tych silnikow.

Oczywiście tsi 1.5 150 ps sa jeszcze mniej wysiline ale ten nissana to raczej taki standard w tych czasach 

Edytowane przez vanice77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2024 o 08:51, Andrew napisał:

To jest aktualna informacja? Kilka miesięcy temu, centrala twierdziła, że na tę chwilę nie ma takiej możliwości. Coś się zmieniło w kwestii przedłużenia gwarancji? Ciekawe co obejmuje.

Tak informacja aktualna. Gwarancje przedluza firma CarGarantie. Comfort Care to taka podstawowa gwarancja a Premium Care to taka full jak daje NISSAN na te 3 pierwsze lata. Koszt 4 roku gwarancji 1.795 zl a na 4 i 5 rok 3.085 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...