j3di Opublikowano 17 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2024 Mam Nissana QQ z felernym silnikiem MR20de. Kupiłem samochód z przebiegiem 134 tys i od początku był problem z mniejszym poborem oleju. Niestety teraz przy przebiegu 207 tys znacznie się pogorszyło. Czy próbował ktoś samą wymianę pierścieni ? . W katalogach zauważyłem dostępne zamienniki dla numeru 12033CK80A z Goetze 08-443000-00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2024 co oznacza mała tylko wymiana pierścieni?? przecież i tak musisz wszystko porozpinać to warto też dać głowicę do sprawdzenia i wyregulować zawory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j3di Opublikowano 17 Września 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2024 Masz rację z regulacją zaworów i sprawdzeniem głowicy. Miałem na myśli ,czy jest szansa, że sama wymiana pierścieni bez honowania cylindrów wchodzi w grę w tym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2024 8 minut temu, j3di napisał: . Miałem na myśli ,czy jest szansa, że sama wymiana pierścieni bez honowania cylindrów wchodzi w grę w tym silniku. będzie jeszcze gorzej niż jest, honownica to parę złoty do tego wkrętarka i po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 17 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2024 Jak nie kopci to lepiej nie ruszać, a plany remontowe zacząć od pomiaru ciśnienia sprężania, często silniki wolnossące biorą olej trzonkami zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 18 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2024 Nie wiadomo czy pojazd jest z rynku polskiego czy import bo wtedy przebieg x2 przynajmniej. I to też ma wpływ na kondycję pieca. Ja bym sprawdził jakie jest zużycie oleju na 1000 km, jeśli mniej niż 0,6L to w normie. Warto też użyć płukanki np Tunap 957. Sprawdzić kompresje i jak wyglądaja gładzie. Wtedy można coś powiedzieć o przyczynach i podjąć odpowiednie działania koszt / efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j3di Opublikowano 18 Września 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2024 Samochód z rynku Niemieciego. Niestety przebieg w papierach i realnie wygląda na prawdziwy. Nie wiem czy uda mi się wygenerować czas na remont ale będę relacjonował w poście zdjęcia za pomiarów itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bluk Opublikowano 25 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2024 Podam przykład jak poradziłem sobie ze spalaniem oleju w swoim starym VW. Auto początkowo wciągało około 1l/1000km, więc zakupiłem 3 filtry, bańkę oleju i 10l ropy. Zaznaczam, że robiłem to z pełną świadomością i każdy chętny robi to na własne ryzyko. Pierwsze co zrobiłem to zlałem stary olej i wkręciłem nowy filtr. Do silnika wlałem 5l ropy i uruchomiłem auto na 30min Po tym czasie zlałem z silnika czarną maź, więc ponownie nowy filtr i 5l ropy. Po kolejnych 30 min zlałem zawartość silnika i nadal był to ciemny syf. Aby silnik zbyt długo nie pracował na samej ropie, wkręciłem nowy filtr i wlałem nowy olej. Kolejne dwie wymiany po 10tyś km wyglądały podobnie. Obecnie pomiędzy przebiegami 10-15tyś km dolewam jakieś 1-2l oleju. Moja metoda jest mocno budżetowa więc jeśli ktoś ma możliwość może zainwestować w płukanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.