Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ MR20de - Wymiana pierścieni


j3di
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Nissana QQ z felernym silnikiem MR20de.   Kupiłem samochód z przebiegiem 134 tys i od początku był problem z  mniejszym poborem oleju. Niestety teraz przy przebiegu 207 tys znacznie się pogorszyło. 

Czy próbował ktoś samą wymianę pierścieni ? . W katalogach zauważyłem dostępne  zamienniki dla numeru 12033CK80A  z Goetze 

  • 08-443000-00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co oznacza mała tylko wymiana pierścieni?? przecież i tak musisz wszystko porozpinać to warto też dać głowicę do sprawdzenia i wyregulować zawory

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację z regulacją zaworów i sprawdzeniem głowicy. Miałem na myśli ,czy jest szansa, że sama wymiana pierścieni bez honowania cylindrów  wchodzi w grę w tym silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, j3di napisał:

. Miałem na myśli ,czy jest szansa, że sama wymiana pierścieni bez honowania cylindrów  wchodzi w grę w tym silniku. 

będzie jeszcze gorzej niż jest, honownica   to parę złoty do tego wkrętarka i po problemie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie kopci to lepiej nie ruszać, a plany remontowe zacząć od pomiaru ciśnienia sprężania, często silniki wolnossące biorą olej trzonkami zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo czy pojazd jest z rynku polskiego czy import bo wtedy przebieg x2 przynajmniej. I to też ma wpływ na kondycję pieca. Ja bym sprawdził jakie jest zużycie oleju na 1000 km, jeśli mniej niż 0,6L to w normie.  Warto też użyć płukanki np Tunap 957.  Sprawdzić kompresje i jak wyglądaja gładzie. Wtedy można coś powiedzieć o przyczynach i podjąć odpowiednie działania koszt / efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód z rynku Niemieciego. Niestety przebieg w papierach i realnie wygląda na prawdziwy.  Nie wiem czy uda mi się wygenerować czas na remont ale będę relacjonował  w poście zdjęcia za pomiarów itp 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam przykład jak poradziłem sobie ze spalaniem oleju w swoim starym VW. 

Auto początkowo wciągało około 1l/1000km, więc zakupiłem 3 filtry, bańkę oleju i 10l ropy. 

Zaznaczam, że robiłem to z pełną świadomością i każdy chętny robi to na własne ryzyko.

Pierwsze co zrobiłem to zlałem stary olej i wkręciłem nowy filtr. Do silnika wlałem 5l ropy i uruchomiłem auto na 30min

Po tym czasie zlałem z silnika czarną maź, więc ponownie nowy filtr i 5l ropy.

Po kolejnych 30 min zlałem zawartość silnika i nadal był to ciemny syf. 

Aby silnik zbyt długo nie pracował na samej ropie, wkręciłem nowy filtr i wlałem nowy olej.

Kolejne dwie wymiany po 10tyś km wyglądały podobnie. 

Obecnie pomiędzy przebiegami 10-15tyś km dolewam jakieś 1-2l oleju.

Moja metoda jest mocno budżetowa więc jeśli ktoś ma możliwość może zainwestować w płukanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...