Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pierwsza wymiana oleju. Silnik/skrzynia


Figiel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, postanowiłem sam zmienić olej silnikowy po 5tys km. Zazwyczaj pierwszą wymianę robi się przy przebiegach 2tys km, jednak mój nissan z cvt pracuje na bardzo niskich obrotach (1,5k obr). Olej w misce był czysty, ten wylany z filtra już nie.

Czy ktoś już zdecydował się na wymianę oleju w skrzyni? Planuje swoją pierwszą wymianę przy przebiegu 20k ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2024 o 23:08, JJacek napisał:

A pisze w instrukcji o jakieś wymianie?

ja bym zmieniał gdybym miał skrzynię biegów.

🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2024 o 14:20, JJacek napisał:

 

No w epower nie ma skrzyni tylko reduktor

 

O jakim reduktorze mówisz? w ePower nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego jest on połączony z generatorem prądu, który przekazuje napięcie do invertera, z tamtąd idzie na baterie i silniki elektryczne. To w silnikach jest elektrycznych są jakieś mechanizmy do sterowania ilością momentu na daną oś. Tzn tak ja to rozumiem, ale mogę się mylić :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, Pabi84 napisał:

O jakim reduktorze mówisz? w ePower nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego jest on połączony z generatorem prądu, który przekazuje napięcie do invertera, z tamtąd idzie na baterie i silniki elektryczne. To w silnikach jest elektrycznych są jakieś mechanizmy do sterowania ilością momentu na daną oś. Tzn tak ja to rozumiem, ale mogę się mylić :) 

No w zasadzie o tym przeniesieniu mówię, skrzynia redukcyjna. Wygląda to tak że są 3 koła zębate: silnik, redukcja, generator prądu i drugi zestaw silnik elektryczny, redukcja, koła. Oczywiście te koła zębate to nie taki tam jak z jetsonow. Ale w uproszczeniu tak to widziałem jak pan to rozbierał. No i te zestawy działają bez połączenia miedzy sobą. Czyli kręcisz kółkiem w jednej trójce to druga stoi.

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odbierałem swoje auto (e-power) tydzień temu. W książce gwarancyjnej jest napisane, że pierwszy przegląd i wymiana oleju po 15000. Wprost spytałem, czy pierwsza wymiana oleju nie powinna być wcześniej.

Otrzymałem odpowiedź, że nie jest to wymagane przez producenta. Oczywiście mogę sobie przyjechać i wymienić olej, jak mam taką potrzebę.

Pamiętam, że kiedyś w Maluchu pierwsza wymiana oleju była szybko, bo silnik był na dotarciu.

Z kolei w Qashqaiu 2.0 dci z 2010 roku nie robiłem pierwszej wymiany wcześniej niż po roku i szczęśliwie dziś mam przejechane 210kkm i silnik chodzi jak nowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem w e-power po ok 2000km, chciałem mieć pewność że świeży olej będzie miał właściwe parametry ( stosuję TotalEnergies Quartz Ineo XTRA Dynamics 0W20 ). Teraz jestem już po pierwszym przeglądzie po 15000km. Własny olej i filtr wychodzi trochę taniej niż ten oferowany przez serwis Nissana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lobster napisał:

Wymieniłem w e-power po ok 2000km, chciałem mieć pewność że świeży olej będzie miał właściwe parametry ( stosuję TotalEnergies Quartz Ineo XTRA Dynamics 0W20 ). Teraz jestem już po pierwszym przeglądzie po 15000km. Własny olej i filtr wychodzi trochę taniej niż ten oferowany przez serwis Nissana. 

U mnie salon (Japan Motors) dał mi voucher na wymiane oleju po 2.000 i zaplacilem jedynie za olej i filtr 550 zl.

Jestem przed 1 wszym przegladem i zapytalem ostatnio o cenę. Podali mi 1.900 w ASO Górczewska. 

Jaka różnica za całość wychodzi z własnym olejem i filtrami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2024 o 19:40, JackSet napisał:

U mnie salon (Japan Motors) dał mi voucher na wymiane oleju po 2.000 i zaplacilem jedynie za olej i filtr 550 zl.

Jestem przed 1 wszym przegladem i zapytalem ostatnio o cenę. Podali mi 1.900 w ASO Górczewska. 

Jaka różnica za całość wychodzi z własnym olejem i filtrami?

 

No to trochę słono liczą sobie za olej z filtrem, ja za 5 litrów TOTALA i filtr zapłaciłem 235 zł plus usługę recyklingową 50 zł czyli razem 285 zł. Za pierwszy przegląd (bez materiałów) wystawiono mi fakturę na 1250 zł. Reasumując zostało mi w kieszeni ok 400/500 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1250 zł za pierwszy, prosty przegląd bez materiałów?
To wg mnie też sporo.
Ja w QQ 1.2 płaciłem zazwyczaj bez materiałów 450-650 zł (przy przeglądach bez wymiany płynu hamulcowego, chłodniczego, filtrów, rolek lub innych dodatkowych materiałów i bez ozonowania, czy mycia).
To są po prostu zwykłe roboczogodziny za przegląd, zazwyczaj jakieś 1.5-2.5h.
Ale może inflacja galopuje?

 

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...