Helvaar Opublikowano 26 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2024 Witam, przy zakupie X-Traila na wiosnę wynegocjowałem także drugie felgi i opony zimowe w dobrej cenie. Wczoraj je odebrałem i zmieniłem w ASO. Zdziwiła mnie informacja, że przy każdej zmianie kół trzeba kodować czujniki TPMS na nowo, mimo że sezon wcześniej były już sparowane z tym autem. Jeszcze się nie spotkałem z takim wymogiem. Felgi i czujniki oryginalne, nissanowskie, zakodowane w ASO. Czy ktoś już to przepraktykował? Czy auto pamięta wcześniejsze czujniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 27 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2024 (edytowane) Auto pamięta 2 zestawy zakodowanych czujników. Przed zapłaceniem za ponowne kodowanie pojeździj najpierw maksymalnie kilkadziesiąt kilometrów, powinny zostać samoczynnie rozpoznane. Mi też mówili w ASO, że powinienem za każdym razem kodować, zgodziłem się tylko raz, za pierwszym razem. Edytowane 27 Października 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helvaar Opublikowano 27 Października 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2024 17 minut temu, aquariusmax napisał: Auto pamięta 2 zestawy zakodowanych czujników. Przed zapłaceniem za ponowne kodowanie pojeździj najpierw maksymalnie kilkadziesiąt kilometrów, powinny zostać samoczynnie rozpoznane. Mi też mówili w ASO, że powinienem za każdym razem kodować, zgodziłem się tylko raz, za pierwszym razem. Dzięki, o to mi właśnie chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryzy77 Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Witam Dokonuję wymiany opon z letnich na zimowe lub odwrotnie (felgi te same). Czy: 1. przy każdej wymianie opon muszę za każdym razem kodować czujniki TPMS w ASO? 2. muszę po przełożeniu opon dokonać tylko kalibracji w komputerze auta (ręcznie w ustawieniach samodzielnie)? Z góry dziękuję za informację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkur Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Po pierwszej wymianie dane czujniki są pamiętane. I nie trzeba nic robić. Tylko poczekać. Czujniki mają w ogólności taki feler, że działają z opóźnieniem i tylko w ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Na Twoje dwa pytania odpowiedź jest: NIE Teraz, mkur napisał: Po pierwszej wymianie dane czujniki są pamiętane. I nie trzeba nic robić. Tylko poczekać. Czujniki mają w ogólności taki feler, że działają z opóźnieniem i tylko w ruchu. Autor pisze, że wymienia same opony, więc felgi z czujnikami zostają te same. Więc tu nawet nie trzeba czekać. A to że działają z opóźnieniem to nie feler. Zasilanie z baterii załącza się, jak czujniki są w ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkur Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Przepraszam, ale działa to dużo słabiej niż w moim poprzednim aucie. A był to Ford S-max II. Np nie ma mowy aby na stacji benzynowej kontrolować sobie na bieżąco, podczas pompowania. Trzeba ruszyć i liczyć na to, że jest faktycznie ok / symetrycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Wg mnie działa ok. Na pulsarze już 10 lat, a w qq też ok pokazuje, nie ma w zasadzie żadnego rozstrzału po pompowaniu na stacji. A jak jest najwyżej 0,1 bara między oponami i 0,1-0,2 między tym co ustawiam na kompresorze, a co pokazuje na czujnikach (te pokazują mniej niż z kompresora ustawiane). Nie sądze by w X T33 było inaczej, niż w obecmym qq, no ale ja nie mam X'a, więc się nie upieram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkur Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Tak, oczywiście, 0.1 bara to nie jest jakiś problem. Ale, jak wspomniałem, to jest jakaś techniczna zaszłość, że nie jest w stanie pokazać na bieżąco. Jest kilka takich rzeczy - miałem wcześniej japońskie auto - i jest jak było ~ 20 lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.