Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Brak możliwości wrzucenia 5 oraz 6 biegu.


khuebk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj przy powrocie do domu próbowałem wrzucić 5 bieg, lecz nie dało się. Tak jakby 5 oraz 6 nie było nigdy w tym samochodzie a sama skrzynia to byłaby 4 biegowa. Ani na włączonym silniku, ani na wyłączonym, nie da się tych dwóch biegów wrzucić. Pierwszy raz się spotkałem z takim problemem.
Dodam że przy próbie wrzucenia 5 z 4 to jest jakby blokada, jakby to był koniec skrzyni.
Dodaję podlągowy rysunek o co mi dokładnie chodzi.


Model: Qashqai II 2018 

Zrzut ekranu 2024-10-27 o 15.33.21.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm  pewnie synchronizatory, tylko nie naprawiaj tego w ASO, za samą rozbiórkę skrzyni i demontaż wezmą 2k jak nie więcej :) a całość naprawy ponad 4 znając ich metody postępowania. Chyba, że sprawa dotyczy linki lub wybieraka. Polecam też wymieniać olej co 2-3 przeglądy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, JasiQ napisał:

 Chyba, że sprawa dotyczy linki lub wybieraka. Polecam też wymieniać olej co 2-3 przeglądy :)

Czyli jeśli wybierak będzie uszkodzony (gdzie wraz z tata, który jest właścicielem samochodu wydaję się nam że to on jest problemem) to najlepiej zrobić w aso? 
Dlaczego nie u zwykłego mechanika zaufanego?
Może uszkodzić? Nie dać sobie z tym rady?
A jeśli samochód dałbym do firmy która zajmuje się naprawami skrzyni biegów i innych usterek a nie aso?

Po przeczytaniu przykładowych usterek synchronizatorów nie wydaje mi się aby to były one, bo nie mam żadnego z objawów, które wyczytałem. Biegi od 1 do 4 wraz z Reversem chodzą płynnie, żadnego zgrzytu, trudności przy zmianie. Samochód ma przejechane ledwo 90 tyś km Przy problemach z tym powinienem móc przesunąć dźwignię zmiany biegów w stronę 5 oraz 6 biegu, a w moim przypadku to się blokuje, lub kończy tam gdzie jest narysowana czerwona kreska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie się udasz w celu diagnozy i naprawy to twoja sprawa. Jeśli masz dobry warsztat prywanty to czemu nie, ale to moja subiektywna opinia bo sam prowadze od lat taki biznes. ASO będzie drożej, a jak warsztad od przekładni to powinien to ogarnąć taniej i lepiej.  Najważniejsza jest diagnoza, a tutaj można się wymieniać pomysłami, ale w/g bez pojazdu w ręku nie można nic dokładnie powiedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglądałeś pod maskę? Jeżeli nie można włożyć zakresu 5-6 a pozostałe pracują to sprawdź pod maską czy przypadkiem,jakieś zwierzątko nie zostawiło skórki chleba lub kość  i blokuje ci przełożenie.Druga sprawa,trzeba by zobaczyć pod mieszek lewarka,czy cięgna są w porządku,na swoim miejscu,a szczególnie linka od lewo-prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...