pablo211111 Opublikowano 7 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2024 Witam. Mam problem z Nissanem Qashqai +2 J10 2013 rok, 1.6 dCi przebieg 203 tys km. Otóż po dłuższym postoju, np po nocy trzeba dość długo kręcić rozrusznikiem aby samochód odpalił. Dość długo to ok 5-8 sekund. Po odpaleniu silnika pracuje równo. Gdy raz odpali to później cały dzień jest dobrze. Do tej pory wymieniono filtr paliwa, rozrząd i świece żarowe. Czy miał ktoś podobny problem i udało się go rozwiązać? Będę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DziadekJanek Opublikowano 7 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2024 Przed wymianą filtra paliwa odpalał dobrze ? Jeśli tak to masz odpowiedź . Zapowietrzony filtr paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo211111 Opublikowano 7 Listopada 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2024 Przed wymianą było to samo, od wymiany wymienionych rzeczy zrobiłem 3 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 8 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2024 Jeżeli po krótkim postoju ale w stanie zimnym uruchamia się normalnie to przyczyną może być układ paliwowy - zapowietrza się lub pompa w zbiorniku pada (pompa na tłoczeniu ma zaworek zwrotny ). Moim zdaniem warto zacząć od wymiany pompy ok. 300zł bez robocizny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo211111 Opublikowano 8 Listopada 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2024 Problem występuje przy postoju od około 10 godzin lub więcej i cały czas się pogłębia, tzn trzeba coraz dłużej kręcić. Zastanawiałem się nad pompa paliwa w baku i zrobiłem próbę. Po postoju całonocnym ściągnąłem wąż zasilający za filtrem paliwa i paliwo płynie natychmiast po przekręceniu zapłonu i bez oznak zapowietrzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 8 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2024 To jeszcze można sprawdzić czy w tym wężu zasilającym nie cofa się do zbiornika. Czasami szybkozłączki na oringach przy przejściu z nadciśnienia na podciśnienie potrafią łapać powietrze. Jak nie kopci po takim długim rozruchu to szukać w układzie paliwowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo211111 Opublikowano 8 Listopada 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2024 Nie zauważyłem jakiegokolwiek kłócenia. Po odpaleniu jest wszystko ok. Nie zauważyłem spadku mocy, spalanie raczej w normie (7l po mieście, 4,5-5 trasa). Czytałem kilka tematów z tym problemem ale nikt nie podał konkretnej przyczyny. Wiadomo że w każdym samochodzie może być inna ale mogłoby też nakierować gdyby ktoś podał co było u niego przyczyną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 8 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2024 W takim razie trzeba czekać a jak nikt nie poda konkretnej przyczyny to pozostaje zlecenie naprawy w serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo211111 Opublikowano 12 Listopada 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2024 Udało się usunąć usterkę ciężkiego odpalania po dłuższym postoju. Przez 3 dni testowania samochód odpala od tzw. "strzała". Przyczyną były podkładki miedziane pod wtryskami. Wymieniłem na nowe i jest dobrze. Stare były wypalone i to konkretnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.