lobster Opublikowano Poniedziałek o 17:32 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 17:32 (edytowane) Akumulator 12V padł po roku/18000km, zostawiłem auto w garażu po powrocie z dłuższej trasy a 12 dni później zastałem "martwe". napięcie wynosiło 3.5V. Odpaliłem bez problemu z boostera i jeżdżę, ale w serwisie po zgłoszeniu tego zdarzenia od razu zapytano jakiego producenta aku mam w aucie, mam VARTĘ, wiec mam kłopot, na 99% te baterie mają problem ze zwarciami i w następstwie tego z pojemnością (to opinia serwisanta). Aku EXIDE, też montowane w QQ są ponoć dużo bardziej niezawodne. Tak więc właścicielom aut z bateriami VARTY zalecam częste monitorowanie ich stanu. Edytowane Poniedziałek o 17:33 przez lobster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano Poniedziałek o 19:54 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 19:54 2 godziny temu, lobster napisał: Aku EXIDE, też montowane w QQ są ponoć dużo bardziej niezawodne Potwierdzam - EXIDE to niezawodny aku. Używałem w Almerze, używam w Pulsarze od 4 lat i zero problemów, pomimo że auto więcej stoi sobie w garażu niż jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano Poniedziałek o 22:53 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 22:53 EXIDE też miałem w J11 jak po ok roku padł fabryczny FIAMM, czy jak mu ta mu było. Po wymianie działał bez zarzutu 4 lata, dalej nie wiem bo sprzedałem QQ. Co do VARTY mam odmienne doświadczenia po użytkowaniu w 3ech Oplach. Teraz w Forku też mam VARTE, na razie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano Wtorek o 07:47 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 07:47 14 godzin temu, lobster napisał: Akumulator 12V padł po roku/18000km, zostawiłem auto w garażu po powrocie z dłuższej trasy a 12 dni później zastałem "martwe". napięcie wynosiło 3.5V. Odpaliłem bez problemu z boostera i jeżdżę, ale w serwisie po zgłoszeniu tego zdarzenia od razu zapytano jakiego producenta aku mam w aucie, mam VARTĘ, wiec mam kłopot, na 99% te baterie mają problem ze zwarciami i w następstwie tego z pojemnością (to opinia serwisanta). Aku EXIDE, też montowane w QQ są ponoć dużo bardziej niezawodne. Tak więc właścicielom aut z bateriami VARTY zalecam częste monitorowanie ich stanu. ja mam aku Varty w swoim ePowerze. Na razie prawie 2 lata i 33 tys. km bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano Wtorek o 10:40 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 10:40 Mam aku Varty od 2022 roku. Zero problemów. W poprzednich autach Varta wytrzymywala 6 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exit Opublikowano wczoraj o 04:13 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 04:13 Pytanie. Po wymianie akumulatora trzeba robić jakiś Reset ładowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobster Opublikowano 23 godziny temu Autor Udostępnij Opublikowano 23 godziny temu 4 godziny temu, Exit napisał: Pytanie. Po wymianie akumulatora trzeba robić jakiś Reset ładowania? Możesz uciślić? Nie bardzo rozumiem co oznacza "reset ładowania" ale przypuszczam że nic nie trzeba majstrować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 19 godzin temu Udostępnij Opublikowano 19 godzin temu Jutro jadę na wymianę aku 12V. 2x rozładował sie do ok. 7V. 1. raz 2 mce po odbiorze a 2. raz 8 mcy po odbiorze. Rozładowanie nastąpiło niespodziewanie w nocy w zamknięciem pojeździe. ASO sprawdziło aku miesiąc temu. Podobno parametry na granicy, ale czekałem miesiąc na decyzję, bo muszą sprowadzać bodajże z Holandii z magazynu. W ogóle zauważyłem słabe ładowanie. Przejazd trasą kilkadziesiąt km a napiecie na aku ponizej 12. Ciekaw jestem jak będzie sie sprawował nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 19 godzin temu Udostępnij Opublikowano 19 godzin temu 18 minut temu, JackSet napisał: Jutro jadę na wymianę aku 12V. 2x rozładował sie do ok. 7V. 1. raz 2 mce po odbiorze a 2. raz 8 mcy po odbiorze. Rozładowanie nastąpiło niespodziewanie w nocy w zamknięciem pojeździe. ASO sprawdziło aku miesiąc temu. Podobno parametry na granicy, ale czekałem miesiąc na decyzję, bo muszą sprowadzać bodajże z Holandii z magazynu. W ogóle zauważyłem słabe ładowanie. Przejazd trasą kilkadziesiąt km a napiecie na aku ponizej 12. Ciekaw jestem jak będzie sie sprawował nowy. po co oni sprowadzają zwykły akumulator z Holandii? Przecież każdy by pasował. W ePowerze to nie jest nawet AGM Ja chwilę jeździłem z miernikiem napięcia wetkniętym do gniazdka zapalniczki. Uznałem że działa ok i nie ma co się więcej temu przyglądać. Zasada jest taka: po uruchomieniu auta trzyma napięcie 14.4V. Po jakimś czasie (różnym, zależnym chyba od tego jak długo auto stało - od kilku do kilkunastu minut) napięcie spada w okolice 13V. Najczęściej wyświetlana wartość to 12.9V. Czyli po uruchomieniu ładuje sobie aku, potem uznaje że jest naładowany, to trzyma takie napięcie żeby po prostu się nie rozładowywał i tyle. Działa to bardzo powtarzalnie 4 godziny temu, lobster napisał: Możesz uciślić? Nie bardzo rozumiem co oznacza "reset ładowania" ale przypuszczam że nic nie trzeba majstrować... np w zwykłych autach spalinowych z systemami start&stop i akumulatorami AGM komputer steruje napięciem na bardzo różne sposoby. Potrafi np. ładować mocno, nawet powyżej 15V, potem silnik gaśnie na postoju, aku się szybko rozładowuje, potem znów ładuje mocno itd. Ale potrafi też trzymać 13, czy 14V. Ma swoje strategie ładowania tego aku, zależne od temperatury, użycia S&S i właśnie tego czy aku jest stary czy nowy. Ze starszym obchodzi się łagodniej, może też rzadziej załączać S&S. Dlatego po wymianie aku trzeba powiedzieć komputerowi że jest nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 18 godzin temu Udostępnij Opublikowano 18 godzin temu 53 minuty temu, maro_t napisał: Dlatego po wymianie aku trzeba powiedzieć komputerowi że jest nowy. Wymieniałem aku w salonie fabrycznym Centra-Exide w Poznaniu. Wymieniali mi fachowcy którzy na aku zęby zjedli. Na moje pytanie, czy nie trzeba nowego aku wczytać do komputera stwierdzili, że Jeżeli nowy aku ma identyczne parametry jak poprzedni, to nie ma takiej potrzeby niezależnie od producenta aku. Zakładam, że mieli w tej kwestii lepsze rozeznanie niż ty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 17 godzin temu Udostępnij Opublikowano 17 godzin temu 1 godzinę temu, maro_t napisał: po co oni sprowadzają zwykły akumulator z Holandii? Przecież każdy by pasował. W ePowerze to nie jest nawet AGM Bo gwarancja i nie mają magazynu w Polsce. A ja akurat dostałem info w ASO ze właśnie to akumulator AGM jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobster Opublikowano 13 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 13 godzin temu 4 godziny temu, JackSet napisał: A ja akurat dostałem info w ASO ze właśnie to akumulator AGM jest. No ciekawe, w moim e-power nie ma AGM-a...no chyba że w T33 jest, tylko po co, przecież nie trzeba obsługiwać start/stopu i...rozrusznika. Coś mi się tu nie klei🙄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.