lobster Opublikowano 18 Listopada Udostępnij Opublikowano 18 Listopada (edytowane) Akumulator 12V padł po roku/18000km, zostawiłem auto w garażu po powrocie z dłuższej trasy a 12 dni później zastałem "martwe". napięcie wynosiło 3.5V. Odpaliłem bez problemu z boostera i jeżdżę, ale w serwisie po zgłoszeniu tego zdarzenia od razu zapytano jakiego producenta aku mam w aucie, mam VARTĘ, wiec mam kłopot, na 99% te baterie mają problem ze zwarciami i w następstwie tego z pojemnością (to opinia serwisanta). Aku EXIDE, też montowane w QQ są ponoć dużo bardziej niezawodne. Tak więc właścicielom aut z bateriami VARTY zalecam częste monitorowanie ich stanu. Edytowane 18 Listopada przez lobster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 18 Listopada Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2 godziny temu, lobster napisał: Aku EXIDE, też montowane w QQ są ponoć dużo bardziej niezawodne Potwierdzam - EXIDE to niezawodny aku. Używałem w Almerze, używam w Pulsarze od 4 lat i zero problemów, pomimo że auto więcej stoi sobie w garażu niż jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 18 Listopada Udostępnij Opublikowano 18 Listopada EXIDE też miałem w J11 jak po ok roku padł fabryczny FIAMM, czy jak mu ta mu było. Po wymianie działał bez zarzutu 4 lata, dalej nie wiem bo sprzedałem QQ. Co do VARTY mam odmienne doświadczenia po użytkowaniu w 3ech Oplach. Teraz w Forku też mam VARTE, na razie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 19 Listopada Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 14 godzin temu, lobster napisał: Akumulator 12V padł po roku/18000km, zostawiłem auto w garażu po powrocie z dłuższej trasy a 12 dni później zastałem "martwe". napięcie wynosiło 3.5V. Odpaliłem bez problemu z boostera i jeżdżę, ale w serwisie po zgłoszeniu tego zdarzenia od razu zapytano jakiego producenta aku mam w aucie, mam VARTĘ, wiec mam kłopot, na 99% te baterie mają problem ze zwarciami i w następstwie tego z pojemnością (to opinia serwisanta). Aku EXIDE, też montowane w QQ są ponoć dużo bardziej niezawodne. Tak więc właścicielom aut z bateriami VARTY zalecam częste monitorowanie ich stanu. ja mam aku Varty w swoim ePowerze. Na razie prawie 2 lata i 33 tys. km bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 19 Listopada Udostępnij Opublikowano 19 Listopada Mam aku Varty od 2022 roku. Zero problemów. W poprzednich autach Varta wytrzymywala 6 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exit Opublikowano 20 Listopada Udostępnij Opublikowano 20 Listopada Pytanie. Po wymianie akumulatora trzeba robić jakiś Reset ładowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobster Opublikowano 20 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 4 godziny temu, Exit napisał: Pytanie. Po wymianie akumulatora trzeba robić jakiś Reset ładowania? Możesz uciślić? Nie bardzo rozumiem co oznacza "reset ładowania" ale przypuszczam że nic nie trzeba majstrować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 20 Listopada Udostępnij Opublikowano 20 Listopada Jutro jadę na wymianę aku 12V. 2x rozładował sie do ok. 7V. 1. raz 2 mce po odbiorze a 2. raz 8 mcy po odbiorze. Rozładowanie nastąpiło niespodziewanie w nocy w zamknięciem pojeździe. ASO sprawdziło aku miesiąc temu. Podobno parametry na granicy, ale czekałem miesiąc na decyzję, bo muszą sprowadzać bodajże z Holandii z magazynu. W ogóle zauważyłem słabe ładowanie. Przejazd trasą kilkadziesiąt km a napiecie na aku ponizej 12. Ciekaw jestem jak będzie sie sprawował nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 20 Listopada Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 18 minut temu, JackSet napisał: Jutro jadę na wymianę aku 12V. 2x rozładował sie do ok. 7V. 1. raz 2 mce po odbiorze a 2. raz 8 mcy po odbiorze. Rozładowanie nastąpiło niespodziewanie w nocy w zamknięciem pojeździe. ASO sprawdziło aku miesiąc temu. Podobno parametry na granicy, ale czekałem miesiąc na decyzję, bo muszą sprowadzać bodajże z Holandii z magazynu. W ogóle zauważyłem słabe ładowanie. Przejazd trasą kilkadziesiąt km a napiecie na aku ponizej 12. Ciekaw jestem jak będzie sie sprawował nowy. po co oni sprowadzają zwykły akumulator z Holandii? Przecież każdy by pasował. W ePowerze to nie jest nawet AGM Ja chwilę jeździłem z miernikiem napięcia wetkniętym do gniazdka zapalniczki. Uznałem że działa ok i nie ma co się więcej temu przyglądać. Zasada jest taka: po uruchomieniu auta trzyma napięcie 14.4V. Po jakimś czasie (różnym, zależnym chyba od tego jak długo auto stało - od kilku do kilkunastu minut) napięcie spada w okolice 13V. Najczęściej wyświetlana wartość to 12.9V. Czyli po uruchomieniu ładuje sobie aku, potem uznaje że jest naładowany, to trzyma takie napięcie żeby po prostu się nie rozładowywał i tyle. Działa to bardzo powtarzalnie 4 godziny temu, lobster napisał: Możesz uciślić? Nie bardzo rozumiem co oznacza "reset ładowania" ale przypuszczam że nic nie trzeba majstrować... np w zwykłych autach spalinowych z systemami start&stop i akumulatorami AGM komputer steruje napięciem na bardzo różne sposoby. Potrafi np. ładować mocno, nawet powyżej 15V, potem silnik gaśnie na postoju, aku się szybko rozładowuje, potem znów ładuje mocno itd. Ale potrafi też trzymać 13, czy 14V. Ma swoje strategie ładowania tego aku, zależne od temperatury, użycia S&S i właśnie tego czy aku jest stary czy nowy. Ze starszym obchodzi się łagodniej, może też rzadziej załączać S&S. Dlatego po wymianie aku trzeba powiedzieć komputerowi że jest nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 20 Listopada Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 53 minuty temu, maro_t napisał: Dlatego po wymianie aku trzeba powiedzieć komputerowi że jest nowy. Wymieniałem aku w salonie fabrycznym Centra-Exide w Poznaniu. Wymieniali mi fachowcy którzy na aku zęby zjedli. Na moje pytanie, czy nie trzeba nowego aku wczytać do komputera stwierdzili, że Jeżeli nowy aku ma identyczne parametry jak poprzedni, to nie ma takiej potrzeby niezależnie od producenta aku. Zakładam, że mieli w tej kwestii lepsze rozeznanie niż ty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 20 Listopada Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 1 godzinę temu, maro_t napisał: po co oni sprowadzają zwykły akumulator z Holandii? Przecież każdy by pasował. W ePowerze to nie jest nawet AGM Bo gwarancja i nie mają magazynu w Polsce. A ja akurat dostałem info w ASO ze właśnie to akumulator AGM jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobster Opublikowano 20 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 4 godziny temu, JackSet napisał: A ja akurat dostałem info w ASO ze właśnie to akumulator AGM jest. No ciekawe, w moim e-power nie ma AGM-a...no chyba że w T33 jest, tylko po co, przecież nie trzeba obsługiwać start/stopu i...rozrusznika. Coś mi się tu nie klei🙄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano Sobota o 10:40 Udostępnij Opublikowano Sobota o 10:40 Akumulator 12V wymieniony na gwarancji. Operacja trwała 10 min, ale nastąpił reset spalania. Szkoda, bo ten od resetu mialem z 10k km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sailor88 Opublikowano Sobota o 10:59 Udostępnij Opublikowano Sobota o 10:59 14 minut temu, JackSet napisał: Akumulator 12V wymieniony na gwarancji. Operacja trwała 10 min, ale nastąpił reset spalania. Szkoda, bo ten od resetu mialem z 10k km. Bo im się nie chciało zrobić wymiany z podtrzymaniem napięcia...odpięli aku, wymontowali i zamontowali nowy, co powoduje całkowity zanik napięcia w systemie i reset pamięci. A można to zrobić z podpięciem zasilania z zewnątrz na czas wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobster Opublikowano Sobota o 15:19 Autor Udostępnij Opublikowano Sobota o 15:19 4 godziny temu, JackSet napisał: Akumulator 12V wymieniony na gwarancji. Operacja trwała 10 min, ale nastąpił reset spalania. Szkoda, bo ten od resetu mialem z 10k km. Jaki aku zamontowali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exit Opublikowano Niedziela o 12:56 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 12:56 W dniu 20.11.2024 o 09:50, lobster napisał: Możesz uciślić? Nie bardzo rozumiem co oznacza "reset ładowania" ale przypuszczam że nic nie trzeba majstrować... Przy aku jest kostka która analizuje proces ładowania i kontroluje akumulatora. Jak się doładowuje aku to należy się podpinać kablami przed tą kostką . Dlatego nie wiem czy po wymianie aku należy coś resetować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano Niedziela o 19:00 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 19:00 (edytowane) 6 godzin temu, Exit napisał: Dlatego nie wiem czy po wymianie aku należy coś resetować. Wg. informacji uzyskanych od speców w salonie fabrycznym Centra-Exide, jeżeli wymieniamy aku na nowy o identycznych parametrach jak poprzedni, to nie ma potrzeby wczytywania do kompa nowego aku, niezależnie od jego producenta. Pisałem o tym kilka postów wcześniej. Edytowane Niedziela o 19:02 przez Bilunia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.