krasnal80 Opublikowano 20 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2024 Witam. Wiem, że temat już był poruszany w sprawie wymiany oleju w skrzyni biegów. Wymieniać czy nie wymieniać. Moje pytanko jest takie. Czy ktoś wymieniał olej w skrzyni, jeśli tak to jakiego oleju użyliście lub co polecacie, czy wymienialiście filtr czy dokonywaliście płukanki bez wymiany tego filtru? Po rozmowie z serwisem który mówi, że producent nie zaleca wymiany lecz gdy będę chciał to jest to koszt około 4 tyś. Przeprowadziłem rozeznanie między mechanikami którzy specjalizują się 😁 ww wymianie jeden zaleca dynamiczną inny statyczną ( ilu mechaników tyle opinii ) i jeden z nich polecił wymianę poprzez płukanie 3 x po 3 litry tym samym olejem którym będzie docelowo zalany układ. Jak to podkreślił, żeby nie ruszać filtrów wystarczy takie płukanie i zalanie go nowym olejem marki RAVENOL - ponieważ takowy olej jest najlepszy. Co o tym sądzicie i jakie macie doświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 21 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2024 Wymieniajac olej w tej skrzyni sam prosisz sie o kosztowne klopoty.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 21 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2024 5 godzin temu, stuff1000 napisał: Wymieniajac olej w tej skrzyni sam prosisz sie o kosztowne klopoty.... Dokładnie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasnal80 Opublikowano 21 Listopada 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2024 No właśnie też tak słyszałem że może to tylko zaszkodzić. Jakieś doświadczenie drodzy koledzy macie ww temacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek103 Opublikowano 20 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2024 Prawie od 2 lat przeglądałem internety i zastanawiałem się, wymieniać czy nie. W końcu przy przebiegu 60k zdecydowałem się na wymianę statyczną wraz z wymianą obydwu filtrów. Zalany olej to RAVENOL NS3 ok 4 litry. za wszystko zapłaciłem 900 zł. Można zrobić to samemu, wtedy za same części wyjdzie ok 600 zł. Zlany olej nie był przepalony, ale filtry były czarne, na magnesach zero opiłków. Na razie wszystko ok, nie odczuwam jakiejś zmiany. Ponoć wymieniają tak olej od wielu lat w tych skrzyniach i nie zdarzyło się żeby ktoś wrócił z reklamacją, a specjalizują się w 4x4 miedzy innymi z USA. Zalecają wymianę co 40-60k wraz z filtrami i ma jeździć. Co do oleju polecają Ravenol NS3, ale jak ktoś sobie życzy to leją 4x droższy OE. Oczywiście na zajechaną czy katowaną skrzynię wymiana nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArturM Opublikowano 26 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2024 A jaką masz skrzynie u siebie, bo ja mam 7dct. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek103 Opublikowano 26 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2024 Moja skrzynia to jf016e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hari777 Opublikowano 16 Stycznia Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia Przedstawię wymianę oleju w manualnej skrzyni biegów (silnik 1.6 dig-t) jaką ja zrobiłem w swoim Xtrail-u. Użyte przeze mnie materiały: - olej ELF75WNFX1/OLE (1,9 litra) – kupiłem 2 litry; - uszczelka gumowa Renault 82 00 201 381 (do korka wlewowego skrzyni); - zestaw korka spustowego Corteco 220100S (z czego najważniejsza jest miedziana uszczelka korka); - paczkę spinek plastikowych (korków) 8mm do elementów plastikowych osłon. Narzędzia: - klucz kwadratowy 8mm do odkręcenie korka spustowego, - kombinerki (odkręcenia plastikowego korka wlewowego), - przyrząd do spinek plastikowych osłon, - miara, - lejek (np. spożywczy) + rurka igielitowa 1m - narzędzia do podniesienia auta. Wymianę zacząłem od ściągnięcia dolnej osłony silnika (kilkanaście spinek plastikowych – standard renault/ peugeot). Samo auto musi stać na równej powierzchni. Zmierz i zapamiętaj odstęp progu auta (przy nadkolu) od ziemi. Jest to potrzebne do określenia później stanu oleju w skrzyni. Następnie podniosłem auto z lewej strony (strony kierowcy) i zdjąłem koło. W ten sposób otrzymałem dostęp do białego korka wlewowego oleju. Widać do w górnej części obudowy skrzyni (na wprost). Odkręciłem korek kombinerkami. Korek oczyściłem i wymieniłem uszczelkę. Od spodu odkręciłem korek na klucz kwadratowy celem spustu oleju ze skrzyni. Na nowy korek założyłem miedzianą podkładkę. Jest ona owalna i z jednej strony ma nacięcie. Podkładka zamontowana została tym nacięciem została do korka (nie do strony skrzyni). Szmatką oczyściłem otwór korka. Wkręcenie korka z siłą 26 NM. Ustawiłem auto przy pomocy lewarka aby wysokość jego progu był na wysokości jaką zmierzyłem przed podniesieniem auta i ściągnięciem koła – czyli auto stało znów teoretycznie równo. W otwór wlewowy skrzyni włożyłem rurkę igielitową z zamontowanym wyżej lejkiem i cyklicznie małymi ilościami dozowałem olej. Oleju podobno ma wejść 1,9 litra (nie mnie i nie więcej). Jeżeli auto równo stoi to z korka wlewowego wyleci nadmiar. Po wszystkim wkręciłem korek wlewowy. Przetarłem nadmiar oleju, który wyleciał. Montaż koła. Tak przebiegło to u mnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.