Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z asystentem znaków j12FL


2pac
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent QQ j12 FL (2024) od dwóch dni nie ma na bieżąco informacji o limitach prędkości, do tej pory działało to bez zarzutu.
Pytanie: czy przy włączonym zapłonie mimo, iż w systemie czytanie znaków jest aktywne, powinna świecić się lampka: znaki OFF?
W trakcie jazdy jak pojawi się na drodze znak ograniczenia to prędkość zaczyta, ale później znak zmienia się na “wykreskowany” (- - )
Wnioskuję, że wcześniej ograniczenia były odbierane z Google?

05486ec9ab539e4c123db9558070d4c1.jpg
 
 
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiązana przynajmniej na ten moment. Na grupie fb j12 e power był zgłaszany podobny problem i tam koledzy z Wielkiej Brytanii proponują dwa rozwiązania:
1. Zalogować się w zainstalowane w aucie Google maps na swoje konto , można później się wylogować.
2. Wylogować się i ponownie zalogować do NissanConnectService - u mnie pomogło- po godzinie ograniczenia wróciły i są wyświetlane na bieżąco.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny przypadek , tylko trudno mi powiedzieć czy na początku działało inaczej.

Nie zwracałem większej uwagi  do tej chwili 🤔.

Teoretycznie powinien "zaciągać" info z google  jeżeli jest dostępne w danej lokalizacji.

Proponowane działanie nie przyniosło efektu.

W przyszłym tygodniu jadę na wymianę oleju to podpytam "specjalistów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny przypadek , tylko trudno mi powiedzieć czy na początku działało inaczej.
Nie zwracałem większej uwagi  do tej chwili .
Teoretycznie powinien "zaciągać" info z google  jeżeli jest dostępne w danej lokalizacji.
Proponowane działanie nie przyniosło efektu.
W przyszłym tygodniu jadę na wymianę oleju to podpytam "specjalistów"


Wczoraj problem wrócił.
Auto odebrane 4 listopada i do ubiegłego weekendu działało to sprawnie.
Może jakaś aktualizacja w międzyczasie wpadła i “rozwaliła” asystenta?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że piszecie o dwóch różnych "bajkach". Moim zdaniem znaki wyświetlane na "zegarze", oraz jednocześnie na HUD (jeżeli jest) to znaki czytane przez kamerę i nie mają one nic wspólnego z Google. Łatwo to sprawdzić, nie podłączając Android Auto. W tedy, mimo braku połączenia z Good=gle znaki powinny być wyświetlane. Ograniczenia prędkości z Google są użyte w Mapach Google i Waze w przypadku korzystania z AA. Oczywiście dotyczy to J12 przed liftem, gdzie system info samochodu nie ma żadnego innego połączenia z Google niż ewentualne Android Auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Przejechałem się dla sprawdzenia tej tezy bez telefonu na pokładzie. Czyta i wyświetla znaki stojące wzdłuż drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że piszecie o dwóch różnych "bajkach". Moim zdaniem znaki wyświetlane na "zegarze", oraz jednocześnie na HUD (jeżeli jest) to znaki czytane przez kamerę i nie mają one nic wspólnego z Google. Łatwo to sprawdzić, nie podłączając Android Auto. W tedy, mimo braku połączenia z Good=gle znaki powinny być wyświetlane. Ograniczenia prędkości z Google są użyte w Mapach Google i Waze w przypadku korzystania z AA. Oczywiście dotyczy to J12 przed liftem, gdzie system info samochodu nie ma żadnego innego połączenia z Google niż ewentualne Android Auto.

W poliftach system na bieżąco powinien informować o ograniczeniach prędkości. W recenzjach naYouTubie recenzenci zwracają uwagę, że niektórych kierowców może to irytować, a deaktywowac trzeba za każdym razem kiedy rozpoczynamy nową jazdę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne. Moja wypowiedź dotyczyła aut przedliftowych, co zresztą zaznaczyłem. Zasugerowałem się Twoją "metryczką", a pisałeś o FL. Gratuluję zakupu. 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem w powyższym temacie do Działu Obsługi Klienta Nissan

Odpowiedź poniżej

"...Uprzejmie prosimy o bezpośredni kontakt z Autoryzowanym Serwisem Nissana, w celu weryfikacji zgłaszanego problemu. Serwis ma możliwość dokonania oględzin na miejscu, co pozwoli na dokładną ocenę sprawy. "

Dopytam "uprzejmie" w serwisie :)

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wszystko wróciło do "normy"

Czytanie znaków przez kamerę + uzupełnianie danych  z google

Działa prawidłowo /ciekawe jak długo/ , podaje aktualne ograniczenia.

Na lokalnych trasach nie było żadnego przekłamania.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jest to choroba zaraźliwa, bo od kilku dni w moim nowym FL też przestał czytać. Tzn. przeczyta znak jak jest, ale za skrzyżowaniem już głupieje. Muszę sprawdzić sposoby z wylogowaniem i zalogowaniem ponownym. Może wtedy mapy też będą umiały się odnaleźć po zmianie trasy. Prawdopodobnie jakiś problem w komunikacji z serwerami z Google występuje, mimo, że dostęp do sieci jest niezakłócony.

Dam znać wieczorem co wyszło.

Edit: Po usunięciu profili (czyli zalogowanie się ponowne do Google i Nissan Connect) i ponownym skonfigurowaniu auta mapy się znajdują już, ale znaki widzi tylko te fizycznie ustawione. Po przejechaniu skrzyżowania samochód nie wie o co chodzi. Czyżbym też musiał zgłosić? A może przywrócić ustawienia fabryczne???

Edytowane przez Gumas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Axor napisał:

Kilka dni było ok.  ,ale od wczoraj to samo.

😡

Cudownie się zaczyna przygoda z nowym autem. Ciekawe co będzie po kilku latach? Mam nadzieję, że nie będzie jak w motocyklach Hondy, że z powodu niewiadomego błędu silnik przestaje działać i może to powodować blokowanie się kół. Może jeszcze kilka systemów Unia dołoży, żeby już nikt bez zgody urzędnika nie mógł się przemieścić z miejsca na miejsce...

Do kogo to zgłaszać? Bo przecież nie do ASO? Oni tam wiedzą tyle samo (lub mniej) niż my... Jakaś obsługa systemów zdalna jest, gdzie można wysyłać takie problemy/błędy oprogramowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem do Działu Obsługi Klienta Nissana i odesłali mnie do ASO , ale trzeba spróbować .

Może trafi się  ktoś kompetentny i coś poradzi.

Jak będzie więcej takich zgłoszeń to może "zauważą problem" 😂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem na forum w de i te same problemy, jedyne wyjście jakie widzę to nissan wypuści update softu bo ewidentnie nie jest dopracowane.

Już słabo świadczy o firmie że do tej pory nic nie wypuścili.

Jak miałem nowa mazde i były problemy to juz po 3 miesiacach od produkcji nowego modelu wypuscili aktualizacje.

Edytowane przez vanice77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Axor napisał:

Pisałem do Działu Obsługi Klienta Nissana i odesłali mnie do ASO , ale trzeba spróbować .

Może trafi się  ktoś kompetentny i coś poradzi.

Jak będzie więcej takich zgłoszeń to może "zauważą problem" 😂

 

Na ten mail?

bok_nissan@astara.com

Za chwilę też coś wyślę. Samochód za blisko 200k, a to czym się chwalą na reklamach działa jak chce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , można podać od razu numer VIN bo i tak będą chcieli.

Też jestem rozczarowany ,  miało być super nowocześnie a wyszło jak zawsze.

Zastanawiam się  czy problem występuje masowo czy tylko pojedyncze przypadki.

Myślę , iż wielu użytkowników nie zwraca na to uwagi i nie zgłaszają problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłosiłem bez VIN, jak szybko poproszą, to znaczy, że zajmują się sprawą 😂

U mnie dodatkowo pojawił się randomowy problem z wyświetlaniem wskazówek nawigacji na HUD. Dziś drugi raz w historii nie mogłem tego załączyć - jakby w ogóle nie komunikował się z nawi z samochodu czy android auto. Nie, bo nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Gumas napisał:

Zgłosiłem bez VIN, jak szybko poproszą, to znaczy, że zajmują się sprawą 😂

U mnie dodatkowo pojawił się randomowy problem z wyświetlaniem wskazówek nawigacji na HUD. Dziś drugi raz w historii nie mogłem tego załączyć - jakby w ogóle nie komunikował się z nawi z samochodu czy android auto. Nie, bo nie.

Tego "jeszcze" nie zauważyłem 🤣

Ale mam też problem z dodaniem telefonów do   ulubionych  w "okienku telefon"

Nie umiem dodać wybranych numerów do ulubionych. 

Wątek na forum Qashqai J12 FL 2024 - ekran multmedialny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Axor napisał:

Tego "jeszcze" nie zauważyłem 🤣

Ale mam też problem z dodaniem telefonów do   ulubionych  w "okienku telefon"

Nie umiem dodać wybranych numerów do ulubionych. 

Wątek na forum Qashqai J12 FL 2024 - ekran multmedialny

Za krótko używam i nle sprawdziłem tego jeszcze 😀

Edytowane przez Gumas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś usterka z czytaniem znaków zniknęła. Być może znalazłem rozwiązanie tego problemu. W ustawieniach użytkownika (administratora) można wejść w konta i tam pokazuje zalogowanie do Google i Nissan Connect Services, a na dole jest suwak o aktualizacji automatycznej aplikacji. Wyłączyłem go (pojawił się komunikat do zatwierdzenia), włączyłem (znów komunikat) i nagle wszystko zaczęło działać!

Jednak jest jeden problem, jak kolega Axor zauważył - z ulubionymi w telefonie. Dodałem jakieś kontakty, chcę wejść w ulubione i mnie wywala do głównego ekranu. Chcę w ustawieniach telefonu edytować ulubione kontakty i wywala mnie do głównego ekranu i nawet wejść w telefon nie można przez chwilę [sic!]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak u mnie to będzie działać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 2pac napisał:

Od środy ponownie system działa jak powinien, zobaczymy jak długo.

Mi wczoraj wysiadł po zjeździe z autostrady na ekspresówkę (działał 3 dni). I zabieg z przełączeniem suwaka w ustawieniach profilu nic nie dał. I tak będę usuwał znów profile, bo źle się pologowały do kluczyków i muszę przełączać za każdym razem jak wsiadam (nie można ręcznie przypisać konkretnego kluczyka pod profil, bo automatycznie to robi). W każdym razie zamiast jeździć, to siedzimy się się bawimy systemem. Może o to chodziło, żeby za szybko do serwisu nie trafić z mechaniką? 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2024 o 15:17, Gumas napisał:

Mi wczoraj wysiadł po zjeździe z autostrady na ekspresówkę (działał 3 dni). I zabieg z przełączeniem suwaka w ustawieniach profilu nic nie dał. I tak będę usuwał znów profile, bo źle się pologowały do kluczyków i muszę przełączać za każdym razem jak wsiadam (nie można ręcznie przypisać konkretnego kluczyka pod profil, bo automatycznie to robi). W każdym razie zamiast jeździć, to siedzimy się się bawimy systemem. Może o to chodziło, żeby za szybko do serwisu nie trafić z mechaniką? 😂

Kilka dni było ok. Dzisiaj trasa do pracy też  wszystko  jak należy.

Wyjechałem  z pracy działa ,  zaparkowałem na 10 min. ,  ruszam dalej no i po zawodach , system padł.

Przestaje już na to zwracać uwagę , bo coraz bardziej  zrażam się do nowego samochodu.

Jutro z pewnością "zaskoczy" ,ale czy tak to ma wyglądać ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...