Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czkawka przy 2200rpm - 1.2t '16


Agamek12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. 1.2t. 138kkm. 2016r. Rozrząd zmieniony przy 132kkm.

Podczas przyspieszania w okolicach 2200rpm czuć przez ulamek sekundy delikatna czkawka. Auto ma moc, nie dymi, odpala normalnie.

Co to może być?

Komputer jeszcze nie podłączany.

Edytowane przez Agamek12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, uti napisał:

Czesc, turbodziura? 

Nie, to nie turbodziura. Generalnie od około 1500rpm już jakoś przyspiesza dość rowno, tylko przy tych 2200rpm ma krociotka czkawke/szapniecie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to denerwowało ale już się przyzwyczaiłem. Mechanik mi powiedział, że ten moment "zastanowienia się silnika" spowodowany jest zmiennymi fazami rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tz1609 napisał:

Też mnie to denerwowało ale już się przyzwyczaiłem. Mechanik mi powiedział, że ten moment "zastanowienia się silnika" spowodowany jest zmiennymi fazami rozrządu.

Możesz mieć rację. Bardzo podobny objaw miałem w corolla e11fl z vvti - ale tam zmiana faz nasteppwala w okolicach 3000rpm.

W qq obstawiam raczej moment zmiany geometrii turbiny... W piątek posłucham komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy dla tego silnika kangurek.
Czasem jest mniejszy, a czasem większy.
Wpływ mogą mieć brudne zawory, dolot, czujniki MAP, czasem nieszczelności dolotu.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aquariusmax napisał:

Typowy dla tego silnika kangurek.
Czasem jest mniejszy, a czasem większy.
Wpływ mogą mieć brudne zawory, dolot, czujniki MAP, czasem nieszczelności dolotu. 

 

U mnie głowica po regeneracji, nowe zawory, nowy czujnik MAP, wszystko wyczyszczone i szczelne i przy 2200 jest to zająknięcie, nie zawsze ale występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może dolej do paliwa środek do czyszczenia wtrysków, a na kolejnym baku środek do czyszczenia układu wydechowego, u mnie sporo pomogło.
Pewnie da się to ograniczyć, ale wszystko musi być tip top, aby nie było tego nigdy czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej środek do czyszczenia wtrysków! Ja miałem w 1.2 to samo...pomogło po wyjeżdżeniu ok połowy zbiornika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do paliwa też już lałem różne preparaty. To nie jest jakieś upierdliwe szarpanie, tylko takie delikatne przymulenie, najczęściej na drugim biegu i nie za każdym razem. Ktoś, kto o tym nie wie nawet nie zauważy, ale ja to raz wyczułem i tera mnie to niekiedy denerwuje 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jestem po diagnozie. Diagnostyka komputerowa stwierdziła, że wtryskiwacze mają nieprawidłowa korektę i wymagają czyszczenia/wymiany.

Ciekawostka: oryginalny wtryskiwacz 1660000q2m kosztuje w aso 2300zl/szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma korekta czasu wtrysku do wymiany wtryskiwaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, aquariusmax napisał:

A co ma korekta czasu wtrysku do wymiany wtryskiwaczy?

według mechanika nieprawidłowe korekty (a w ślad za tym czkawka, itp.) są spowodowane brudnymi wtryskiwaczami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chemię lej, mocną do paliwa. 

A masz info o konkretnym wtryskiwaczu, czy tylko zbiorczo?

Aby się nie okazało, że wydasz 10 tys. zł na wtryskiwacze i nie zauważysz poprawy.

PS. Ja miałem bardzo mocne korekty wtrysków i ASO twierdziło, że komputer sobie z tym radzi i póki nie ma błędów, to jest ok. Lałem tylko V-power.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, aquariusmax napisał:

To chemię lej, mocną do paliwa. 

A masz info o konkretnym wtryskiwaczu, czy tylko zbiorczo?

Aby się nie okazało, że wydasz 10 tys. zł na wtryskiwacze i nie zauważysz polepszenia.

Liqui Moly 5153 zalane. zobaczę co i czy coś to da.

Zregeneruję/wyczyszczę stare (500zł/kpl.) lub kupię nowe firmowane przez Renault dobrane po VIN (1300zł/kpl.). Wymiana 600zł + podkładki/uszczelki 500zł. Razem 1600-2400zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działaj chemią, ale kilka baków, najlepiej różnych firm i możesz dać większą dawkę niż zalecana.

Osobiście wątpię, że bezpośrednią przyczyna są brudne wtryski. Obym się mylił.

Ja stawiam na koło zmiennych faz i/lub walki rozrządu z czujnikami lub przede wszystkim na łańcuch rozrządu z napinaczem.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, aquariusmax napisał:

Działaj chemią, ale kilka baków, najlepiej różnych firm i możesz dać większą dawkę niż zalecana.

Osobiście wątpię, że bezpośrednią przyczyna są brudne wtryski. Obym się mylił.

Ja stawiam na koło zmiennych faz i/lub walki rozrządu z czujnikami lub przede wszystkim na łańcuch rozrządu z napinaczem.

Rozrząd został wykluczony. Jest nowy, cichy, itp - zmieniany był komplet razem z kołami zmiennych faz rozrządu. Mechanik najpierw podejrzewał rozciągnięty łańcuch (coś mówił że zmiana "kąta"(?) była 8st przy maksymalnym 1st) ale po jeździe próbnej wykluczył  i stwierdził, że te zmiany kąta były powodowane tym, że wtryski nieprawidłowo podają paliwo i rozrząd próbował się odpowiednio ustawić.

Nie wiem, nie znam się... ufam, że mechanik się zna i stawia w miarę trafną diagnozę.

Edytowane przez Agamek12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...