Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ciekawostka o Xie :)


Smakor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W sensie że nie epower?

Na otomoto w używanych jest 33 benzyniaki i 10 epowerów... trochę ludzie jednak kupiło kosiarkę :)

Pewnie cena...

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, JJacek napisał:

No taka jakas dziwna wersja.

Dlaczego dziwna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, JackSet napisał:

Dlaczego dziwna?

No tak mi się wydaje na full wypasie prawie bo bez 20” kół ale z mhev. Taka najtańsza najwyższa wersja. 
No nie wiem. 
W sumie to liczy się możliwość wybory wersji. Żeby każdy kto chce to auto mogło wybrać w wyposażenie i cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motor 1.5 163KM i mamoooo 300Nm z R3 - 3ech cylinderków w takim dużym aucie......... nie wróży nic dobrego w dłuższej perspektywie. Nie łudźmy się, ta miękka hybryda nic tutaj nie wnosi. ;) 

Może się mylę... Przejechał ktoś takim autem więcej km niż przewiduje gwarancja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta mhev tylko w nconnecie wystepuje więc nie ma dyskusji co to za wersja. Można felgi i pakiet dokupić tylko. Ale nie ten wypaśniejszy. I fakt 300 Nm z 1.5 na 3 cylindrach to pojechali.  Choć poprzedni miał 270 z 1.3 więc też nie mało. A z trwałościa chyba ie tak źle (poza kilkoma sztukami wyrzuconymi po 50 tys km, ale to podobno wg tego forum tylko złe traktowanie i brak wymiany olejów co 10 kkm). Ja swoim zrobiłem 37 tys bez problemów i sprzedałem.

Mhev nic nie daje i praktycznie  nie jest odczuwalne dla kierowcy, w żadnym aucie. Albo HEV albo Plugin albo elektryk. reszta to ściema (w mojej ocenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się mylisz bo w cenniku na 25 są 4 wersje. I jest Tekna z tym silnikiem,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem jakiś z 24 to nie było. MY22 nie ma, MY24 jest.

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.01.2025 o 22:08, Smakor napisał:

Miałem jakiś z 24 to nie było. MY22 nie ma, MY24 jest.

My 25 jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.01.2025 o 21:19, Smakor napisał:

Ta mhev tylko w nconnecie wystepuje więc nie ma dyskusji co to za wersja. Można felgi i pakiet dokupić tylko. Ale nie ten wypaśniejszy. I fakt 300 Nm z 1.5 na 3 cylindrach to pojechali.  Choć poprzedni miał 270 z 1.3 więc też nie mało. A z trwałościa chyba ie tak źle (poza kilkoma sztukami wyrzuconymi po 50 tys km, ale to podobno wg tego forum tylko złe traktowanie i brak wymiany olejów co 10 kkm). Ja swoim zrobiłem 37 tys bez problemów i sprzedałem.

Mhev nic nie daje i praktycznie  nie jest odczuwalne dla kierowcy, w żadnym aucie. Albo HEV albo Plugin albo elektryk. reszta to ściema (w mojej ocenie).

akurat ten moc i moment nie są jakoś bardzo wyżyłowane (no może moment trochę) jak na silnik o pojemności 1.5 litra. Mam Opla który ma 200KM z silnika 1.6 czterocylindrowego i jeździ juz 7 lat. Niektórzy go nawet czipują na więcej, podobno intercooler jest wtedy najsłabszym ogniwem. Tutaj w przypadku tego 1.5 problemem może być, ale nie musi, że to ten nissanowski wynalazek VCT. Czyli cały ten osprzęt do zmiany stopnia sprężania. Pytanie jaką to będzie miało żywotność (podobnie jak w ePowerach) w połączeniu z ciężką budą

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętamy ten silnik to nie jest jakaś nowinka.

Jeździ już od lat w pełnej wersji - 4 cylindry, 2 litry. Najbardziej znany chyba w Infiniti QX50.

Nissan celowo wyciął jeden cylinder aby obniżyć spalanie i emisję. No ale to było raczej głównie

robione z myślą o układzie ePower.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mkur napisał:

Pamiętamy ten silnik to nie jest jakaś nowinka.

Jeździ już od lat w pełnej wersji - 4 cylindry, 2 litry. Najbardziej znany chyba w Infiniti QX50.

Nissan celowo wyciął jeden cylinder aby obniżyć spalanie i emisję. No ale to było raczej głównie

robione z myślą o układzie ePower.

 

 

No i wyszła kupa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak inni pakują normalne silniki 1.6 na 4 garach i się nie pitolą np w moim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maro_t napisał:

bo?

Bo kultura pracy tego silnika jest delikatnie mówiąc średnia.

3 godziny temu, Smakor napisał:

No tak inni pakują normalne silniki 1.6 na 4 garach i się nie pitolą np w moim :)

No i zapewne ma poniżej 7s do setki bo większy silnik😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, danielpoz napisał:

Bo kultura pracy tego silnika jest delikatnie mówiąc średnia.

mam zupełnie inne zdanie. Miałem już do czynienia z silnikami trzycylindrowymi i praktycznie w porównaniu z każdym innym ten jest niesamowicie kulturalny. Często jadąc nawet nie wiem czy pracuje. Kulturą pracy bije na głowę każde trzycylindrowe 1.5 Toyoty, 1.2 Puretech czy 1.0 z Hyundai'a. Równocześnie z QQ ePower użytkuję samochód z klasycznym czterocylindrowym silnikiem benzynowym i ten z Qashqai'a jest mniej kulturalny jedynie przy pierwszym uruchomieniu może przez pół minuty. W każdej innej sytuacji jest cichszy. Wręcz to jest niesamowite jak inżynierom z Nissana udało się go wyciszyć i wytłumić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, danielpoz napisał:

No i zapewne ma poniżej 7s do setki bo większy silnik😎

Ma 8, ale to nie jest najważniejsze. Ale nie o tym mowa. Ma w miarę normalny silnik bez udziwnień :) Nowa wersja ma dalej ten sam silnik tylko nieco skręcony żeby eko wytrzymał ale nikt nie odpiłował od razu jednego gara... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Smakor napisał:

Ma 8, ale to nie jest najważniejsze. Ale nie o tym mowa. Ma w miarę normalny silnik bez udziwnień :) Nowa wersja ma dalej ten sam silnik tylko nieco skręcony żeby eko wytrzymał ale nikt nie odpiłował od razu jednego gara... 

No to już zupełnie spacerówka.😂

8 godzin temu, maro_t napisał:

mam zupełnie inne zdanie. Miałem już do czynienia z silnikami trzycylindrowymi i praktycznie w porównaniu z każdym innym ten jest niesamowicie kulturalny. Często jadąc nawet nie wiem czy pracuje. Kulturą pracy bije na głowę każde trzycylindrowe 1.5 Toyoty, 1.2 Puretech czy 1.0 z Hyundai'a. Równocześnie z QQ ePower użytkuję samochód z klasycznym czterocylindrowym silnikiem benzynowym i ten z Qashqai'a jest mniej kulturalny jedynie przy pierwszym uruchomieniu może przez pół minuty. W każdej innej sytuacji jest cichszy. Wręcz to jest niesamowite jak inżynierom z Nissana udało się go wyciszyć i wytłumić.

Bardziej mi chodzi o start/stop. Gorszego silnika pod tym względem nie spotkałem. 

 

Co do samej jazdy to faktycznie prawie go nie słychać👍 Wyciszyć i wytłumić im się udało, wyważyć niestety nie. Problem tylko występuje na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Smakor napisał:

Ma 8, ale to nie jest najważniejsze. Ale nie o tym mowa. Ma w miarę normalny silnik bez udziwnień :) Nowa wersja ma dalej ten sam silnik tylko nieco skręcony żeby eko wytrzymał ale nikt nie odpiłował od razu jednego gara... 

jeszcze :), żale że zrobili 160 km ze 188 km. Hyundai/Kia nie ma zbyt ekonomicznych silników 1.6. Ale fajnie się jeździ.

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, danielpoz napisał:

Bardziej mi chodzi o start/stop. Gorszego silnika pod tym względem nie spotkałem. 

 

Co do samej jazdy to faktycznie prawie go nie słychać👍 Wyciszyć i wytłumić im się udało, wyważyć niestety nie. Problem tylko występuje na postoju.

chodzi Ci o to, że jak silnik włącza/wyłącza się podczas jazdy to jest praktycznie nieodczuwalne, a czasami jak na postoju się włączy to czuć to na całej budzie? Też to zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie chodzi mi o wł i wył na postoju. Żaden mi inny znany 3 cykindrowiec tak nie działa😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, JJacek napisał:

jeszcze :), żale że zrobili 160 km ze 188 km. Hyundai/Kia nie ma zbyt ekonomicznych silników 1.6. Ale fajnie się jeździ.

No pojemność zawsze swoje wciągnie. Ale mi zużycie spadło w stosunku do 1.3 160 z Xa o 2,5 litra na 100km/h. Oczywiście częściowo to zasługa HEV, ale i tak zużycie mniejsze, dynamika większa. "Miękkość" prowadzenia w aspekcie silnika, bez porównania. Masa aut taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i taka ciekawostka znaleziona przypadkiem w necie:

"Nissan Rogue. W 2021 roku Rogue otrzymał nowy, trzycylindrowy silnik 1.5 VC-Turbo o mocy 204 KM i momencie obrotowym 305 Nm. Jednakże, ta jednostka napędowa napotkała problemy techniczne, w tym awarie mechanizmu zmiennej kompresji oraz łożysk głównych, co może prowadzić do zatarcia silnika. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...