Smakor Opublikowano 3 Stycznia Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkur Opublikowano 3 Stycznia Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia Ilu jest użytkowników tej wersji. Trzech ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 3 Stycznia Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia No taka jakas dziwna wersja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 4 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia (edytowane) W sensie że nie epower? Na otomoto w używanych jest 33 benzyniaki i 10 epowerów... trochę ludzie jednak kupiło kosiarkę Pewnie cena... Edytowane 4 Stycznia przez Smakor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia W dniu 3.01.2025 o 22:00, JJacek napisał: No taka jakas dziwna wersja. Rozwiń Dlaczego dziwna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia W dniu 4.01.2025 o 14:24, JackSet napisał: Dlaczego dziwna? Rozwiń No tak mi się wydaje na full wypasie prawie bo bez 20” kół ale z mhev. Taka najtańsza najwyższa wersja. No nie wiem. W sumie to liczy się możliwość wybory wersji. Żeby każdy kto chce to auto mogło wybrać w wyposażenie i cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia Motor 1.5 163KM i mamoooo 300Nm z R3 - 3ech cylinderków w takim dużym aucie......... nie wróży nic dobrego w dłuższej perspektywie. Nie łudźmy się, ta miękka hybryda nic tutaj nie wnosi. Może się mylę... Przejechał ktoś takim autem więcej km niż przewiduje gwarancja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 4 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia Ta mhev tylko w nconnecie wystepuje więc nie ma dyskusji co to za wersja. Można felgi i pakiet dokupić tylko. Ale nie ten wypaśniejszy. I fakt 300 Nm z 1.5 na 3 cylindrach to pojechali. Choć poprzedni miał 270 z 1.3 więc też nie mało. A z trwałościa chyba ie tak źle (poza kilkoma sztukami wyrzuconymi po 50 tys km, ale to podobno wg tego forum tylko złe traktowanie i brak wymiany olejów co 10 kkm). Ja swoim zrobiłem 37 tys bez problemów i sprzedałem. Mhev nic nie daje i praktycznie nie jest odczuwalne dla kierowcy, w żadnym aucie. Albo HEV albo Plugin albo elektryk. reszta to ściema (w mojej ocenie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia Chyba się mylisz bo w cenniku na 25 są 4 wersje. I jest Tekna z tym silnikiem,. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 4 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia (edytowane) Miałem jakiś z 24 to nie było. MY22 nie ma, MY24 jest. Edytowane 4 Stycznia przez Smakor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia W dniu 4.01.2025 o 21:08, Smakor napisał: Miałem jakiś z 24 to nie było. MY22 nie ma, MY24 jest. Rozwiń My 25 jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia W dniu 4.01.2025 o 20:19, Smakor napisał: Ta mhev tylko w nconnecie wystepuje więc nie ma dyskusji co to za wersja. Można felgi i pakiet dokupić tylko. Ale nie ten wypaśniejszy. I fakt 300 Nm z 1.5 na 3 cylindrach to pojechali. Choć poprzedni miał 270 z 1.3 więc też nie mało. A z trwałościa chyba ie tak źle (poza kilkoma sztukami wyrzuconymi po 50 tys km, ale to podobno wg tego forum tylko złe traktowanie i brak wymiany olejów co 10 kkm). Ja swoim zrobiłem 37 tys bez problemów i sprzedałem. Mhev nic nie daje i praktycznie nie jest odczuwalne dla kierowcy, w żadnym aucie. Albo HEV albo Plugin albo elektryk. reszta to ściema (w mojej ocenie). Rozwiń akurat ten moc i moment nie są jakoś bardzo wyżyłowane (no może moment trochę) jak na silnik o pojemności 1.5 litra. Mam Opla który ma 200KM z silnika 1.6 czterocylindrowego i jeździ juz 7 lat. Niektórzy go nawet czipują na więcej, podobno intercooler jest wtedy najsłabszym ogniwem. Tutaj w przypadku tego 1.5 problemem może być, ale nie musi, że to ten nissanowski wynalazek VCT. Czyli cały ten osprzęt do zmiany stopnia sprężania. Pytanie jaką to będzie miało żywotność (podobnie jak w ePowerach) w połączeniu z ciężką budą 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkur Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia Pamiętamy ten silnik to nie jest jakaś nowinka. Jeździ już od lat w pełnej wersji - 4 cylindry, 2 litry. Najbardziej znany chyba w Infiniti QX50. Nissan celowo wyciął jeden cylinder aby obniżyć spalanie i emisję. No ale to było raczej głównie robione z myślą o układzie ePower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielpoz Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia W dniu 7.01.2025 o 17:57, mkur napisał: Pamiętamy ten silnik to nie jest jakaś nowinka. Jeździ już od lat w pełnej wersji - 4 cylindry, 2 litry. Najbardziej znany chyba w Infiniti QX50. Nissan celowo wyciął jeden cylinder aby obniżyć spalanie i emisję. No ale to było raczej głównie robione z myślą o układzie ePower. Rozwiń No i wyszła kupa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia W dniu 8.01.2025 o 06:29, danielpoz napisał: No i wyszła kupa. Rozwiń bo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 8 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia No tak inni pakują normalne silniki 1.6 na 4 garach i się nie pitolą np w moim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielpoz Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia W dniu 8.01.2025 o 08:07, maro_t napisał: bo? Rozwiń Bo kultura pracy tego silnika jest delikatnie mówiąc średnia. W dniu 8.01.2025 o 08:48, Smakor napisał: No tak inni pakują normalne silniki 1.6 na 4 garach i się nie pitolą np w moim Rozwiń No i zapewne ma poniżej 7s do setki bo większy silnik😎 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia W dniu 8.01.2025 o 12:41, danielpoz napisał: Bo kultura pracy tego silnika jest delikatnie mówiąc średnia. Rozwiń mam zupełnie inne zdanie. Miałem już do czynienia z silnikami trzycylindrowymi i praktycznie w porównaniu z każdym innym ten jest niesamowicie kulturalny. Często jadąc nawet nie wiem czy pracuje. Kulturą pracy bije na głowę każde trzycylindrowe 1.5 Toyoty, 1.2 Puretech czy 1.0 z Hyundai'a. Równocześnie z QQ ePower użytkuję samochód z klasycznym czterocylindrowym silnikiem benzynowym i ten z Qashqai'a jest mniej kulturalny jedynie przy pierwszym uruchomieniu może przez pół minuty. W każdej innej sytuacji jest cichszy. Wręcz to jest niesamowite jak inżynierom z Nissana udało się go wyciszyć i wytłumić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 8 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia W dniu 8.01.2025 o 12:41, danielpoz napisał: No i zapewne ma poniżej 7s do setki bo większy silnik😎 Rozwiń Ma 8, ale to nie jest najważniejsze. Ale nie o tym mowa. Ma w miarę normalny silnik bez udziwnień Nowa wersja ma dalej ten sam silnik tylko nieco skręcony żeby eko wytrzymał ale nikt nie odpiłował od razu jednego gara... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielpoz Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia W dniu 8.01.2025 o 13:20, Smakor napisał: Ma 8, ale to nie jest najważniejsze. Ale nie o tym mowa. Ma w miarę normalny silnik bez udziwnień Nowa wersja ma dalej ten sam silnik tylko nieco skręcony żeby eko wytrzymał ale nikt nie odpiłował od razu jednego gara... Rozwiń No to już zupełnie spacerówka.😂 W dniu 8.01.2025 o 12:48, maro_t napisał: mam zupełnie inne zdanie. Miałem już do czynienia z silnikami trzycylindrowymi i praktycznie w porównaniu z każdym innym ten jest niesamowicie kulturalny. Często jadąc nawet nie wiem czy pracuje. Kulturą pracy bije na głowę każde trzycylindrowe 1.5 Toyoty, 1.2 Puretech czy 1.0 z Hyundai'a. Równocześnie z QQ ePower użytkuję samochód z klasycznym czterocylindrowym silnikiem benzynowym i ten z Qashqai'a jest mniej kulturalny jedynie przy pierwszym uruchomieniu może przez pół minuty. W każdej innej sytuacji jest cichszy. Wręcz to jest niesamowite jak inżynierom z Nissana udało się go wyciszyć i wytłumić. Rozwiń Bardziej mi chodzi o start/stop. Gorszego silnika pod tym względem nie spotkałem. Co do samej jazdy to faktycznie prawie go nie słychać👍 Wyciszyć i wytłumić im się udało, wyważyć niestety nie. Problem tylko występuje na postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia (edytowane) W dniu 8.01.2025 o 13:20, Smakor napisał: Ma 8, ale to nie jest najważniejsze. Ale nie o tym mowa. Ma w miarę normalny silnik bez udziwnień Nowa wersja ma dalej ten sam silnik tylko nieco skręcony żeby eko wytrzymał ale nikt nie odpiłował od razu jednego gara... Rozwiń jeszcze , żale że zrobili 160 km ze 188 km. Hyundai/Kia nie ma zbyt ekonomicznych silników 1.6. Ale fajnie się jeździ. Edytowane 8 Stycznia przez JJacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia W dniu 8.01.2025 o 21:03, danielpoz napisał: Bardziej mi chodzi o start/stop. Gorszego silnika pod tym względem nie spotkałem. Co do samej jazdy to faktycznie prawie go nie słychać👍 Wyciszyć i wytłumić im się udało, wyważyć niestety nie. Problem tylko występuje na postoju. Rozwiń chodzi Ci o to, że jak silnik włącza/wyłącza się podczas jazdy to jest praktycznie nieodczuwalne, a czasami jak na postoju się włączy to czuć to na całej budzie? Też to zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielpoz Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia Tak, dokładnie chodzi mi o wł i wył na postoju. Żaden mi inny znany 3 cykindrowiec tak nie działa😅 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 9 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia W dniu 8.01.2025 o 23:11, JJacek napisał: jeszcze , żale że zrobili 160 km ze 188 km. Hyundai/Kia nie ma zbyt ekonomicznych silników 1.6. Ale fajnie się jeździ. Rozwiń No pojemność zawsze swoje wciągnie. Ale mi zużycie spadło w stosunku do 1.3 160 z Xa o 2,5 litra na 100km/h. Oczywiście częściowo to zasługa HEV, ale i tak zużycie mniejsze, dynamika większa. "Miękkość" prowadzenia w aspekcie silnika, bez porównania. Masa aut taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 10 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia No i taka ciekawostka znaleziona przypadkiem w necie: "Nissan Rogue. W 2021 roku Rogue otrzymał nowy, trzycylindrowy silnik 1.5 VC-Turbo o mocy 204 KM i momencie obrotowym 305 Nm. Jednakże, ta jednostka napędowa napotkała problemy techniczne, w tym awarie mechanizmu zmiennej kompresji oraz łożysk głównych, co może prowadzić do zatarcia silnika. " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.