Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

kontrolka engin co może być przyczyną ?


pejot22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj zapaliła mi się kontrolką żółta engin po 15 min jazdy. Wcześniej nie było żadnych objawów, poza tym że od jakiegoś czasu czasami pojawiał się komunikat default system start/stop. Po kilku dniach znikał i system znowu działał. Od jakiegoś czas zacząłem też używać mocnej ładowarki do tel. która bardzo szybko ładuje telefon? Co może być przyczyną? Silnik pracuje cicho równo normalnie przyspiesza i nie leci żaden dziwny dym z rury. 

Akumulator? świece? tłumiki? Dodam że jakieś 2 miesiące temu wymieniałem rozrząd i tą krótka rurę gumową kolanko od turbo.

Pojadę oczywiście do mechanika, ale chciałbym posłuchać waszych porad żeby wiedzieć czy chce mnie naciągnąć.

 

 

Przechwytywanie.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2025 o 16:45, pejot22 napisał:

Akumulator? świece? tłumiki? Dodam że jakieś 2 miesiące temu wymieniałem rozrząd i tą krótka rurę gumową kolanko od turbo.

Jaki był objaw aby wymienić rozrząd ? Jaki przebieg ?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku tygodni było słychać metaliczny dzwonienie w silniku przy obrotach 2,5 tys. W ASO powiedzieli że rozrząd do wymiany. Przebieg był 110 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pejot22 napisał:

W ASO powiedzieli że rozrząd do wymiany. Przebieg był 110 tys km

Co prawda do Twojego przebiegu jeszcze mi daleko, ale z ciekawości zapytam - ile sobie w ASO zażyczyli za wymianę rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Bilunia napisał:

Co prawda do Twojego przebiegu jeszcze mi daleko, ale z ciekawości zapytam - ile sobie w ASO zażyczyli za wymianę rozrządu?

5,5 tys PLN. 🤑

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, pejot22 napisał:

5,5 tys PLN. 🤑

(!) w Koszalinie znajomy wymieniał przy 98k (4msc temu) 4k policzyli... coś pada ten rozrząd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szok.. cena rozrządu ( całego zestawu ) to w orginale dla mnie 120 eu ( diler moze miec taniej ), czas jaki daje nissna na to to okolo 6h ( czyli liczac po koło 250 pln /h okolo +/ - 1,5k pln ) więc jakieś + / -2k pln do kieszeni. Szczerze mówiąc drogo, drożej niż u mnie w Niemczech.  

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście w ASO nie zrobiłem tylko u swojego mechanika za 3,5 tys. Rozrząd hula jak ta lala tylko teraz ta kontrolka świeci. Po diagnostyce dam znać co padło.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OsobaNN napisał:

Szok.. cena rozrządu ( całego zestawu ) to w orginale dla mnie 120 eu ( diler moze miec taniej ), czas jaki daje nissna na to to okolo 6h ( czyli liczac po koło 250 pln /h okolo +/ - 1,5k pln ) więc jakieś + / -2k pln do kieszeni. Szczerze mówiąc drogo, drożej niż u mnie w Niemczech.  

Biorąc pod uwagę wyżej przedstawione informacje, to mieszkając np. w Poznaniu, nawet doliczając koszt paliwa, pewnie taniej by wyszło podjechać z taką robotą do Ciebie, niż do naszych ASO.
A może w ASO trzeba oddawać do roboty auto z samego rana, wy się wyrobili w tych 6 r/h, bo jak się odda auto w  późnych godzinach popołudniowych, to ASO dolicza też nockę roboczogodzin + postojowe:D

Pozdrawiam

Godzinę temu, pejot22 napisał:

Rozrząd hula jak ta lala tylko teraz ta kontrolka świeci. Po diagnostyce dam znać co padło.

Może wystarczy podpiąć sprzęt pod OBD i skasować błąd

Coś takiego masz za stówkę, a jak dobrze poszperać to można znaleźć o połowę taniej, do tego jakiś nawet darmowy programik po BT i błędy skasujesz na pewno, a jeżeli to nie tylko błąd pozostały po jakiejś robocie, to się dowiesz gdzie coś nie gra. 

Edytowane przez Bilunia
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Bilunia napisał:

 

Może wystarczy podpiąć sprzęt pod OBD i skasować błąd

Wolę dmuchać na zimne i niech mechanik sprawdzi. Może to świece? Nie wymieniałem od nowości. A może akumulator? Wymieniany jakieś 4 lata temu. Zobaczymy! Na pewno wiem, że mnie nie naciągnie bo cały czas u niego serwisuję swoje auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sprzęcik zawsze warto mieć przy sobie, by w razie czego móc nawet będąc w trasie zareagować, zanim dotelepiesz się do swojego mechanika. Jak Ci "Czek" zapali, to dobrze wiedzieć dlaczego i czy można jechać, czy wzywać lawetę. Licho nie śpi, a to tylko stówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Bilunia napisał:

Taki sprzęcik zawsze warto mieć przy sobie, by w razie czego móc nawet będąc w trasie zareagować, zanim dotelepiesz się do swojego mechanika. Jak Ci "Czek" zapali, to dobrze wiedzieć dlaczego i czy można jechać, czy wzywać lawetę. Licho nie śpi, a to tylko stówka.

a gdzie takie cudo mogę kupić? Masz jakieś sprawdzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież dałem Ci wcześniej linka i nawet podkolorowałem na fioletowo. Ja kupiłem dokładnie to co pokazałem i jak pokazałem kolegom jak to działa, to kilku się zaopatrzyło nie tylko do Nissanów. Ja tego używam z apką Car Scanner (jest do pobrania na Google Play) - dopłaciłem nawet do jej darmowej wersji coś ok. 30 zeta za premium (brak reklam i darmowe dożywotnie aktualizacje). Ale mogę też polecić apkę "EOBD Facile", ale w tym przypadku możemy pogadać na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Bilunia napisał:

No przecież dałem Ci wcześniej linka i nawet podkolorowałem na fioletowo. Ja kupiłem dokładnie to co pokazałem i jak pokazałem kolegom jak to działa, to kilku się zaopatrzyło nie tylko do Nissanów. Ja tego używam z apką Car Scanner (jest do pobrania na Google Play) - dopłaciłem nawet do jej darmowej wersji coś ok. 30 zeta za premium (brak reklam i darmowe dożywotnie aktualizacje). Ale mogę też polecić apkę "EOBD Facile", ale w tym przypadku możemy pogadać na PW

OK, nie zauważyłem. Dzięki. Zaopatrzę się 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Celnik napisał:

Obstawiam że (niestety) będzie to P0090...

Który rocznik?



 

jeżeli faktycznie P0090 to można z tym jeździć? Auto odpala bez problemu i silnik pracuje idealnie. Teraz tylko cały czas jest ten start/stop default ale to mi nie przeszkadza bo zawsze wyłączałem ten system. Auto jest z 2016 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli faktycznie P0090 to można z tym jeździć? Auto odpala bez problemu i silnik pracuje idealnie. Teraz tylko cały czas jest ten start/stop default ale to mi nie przeszkadza bo zawsze wyłączałem ten system. Auto jest z 2016 roku.
Napewno trzeba zdjagnozować co to za błąd.
Ja kupiłem coś takiego: https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-obd2-bluetooth-android-vgate-icar2-polski-tester-9719223521
Tańsza wersja tego co kolega wyżej polecał ( nie uruchamia się automatycznie, trzeba włączyć przyciskiem) i np. CarScanner.
U mnie P0090 wyskakuje od około 2 miesięcy, ale tylko przy trasach około 10 km i jak samochód zdąży się nagrzać. Kasuje go, żona robi krótkie dystanse i szukam rozwiązania...
Oznacza teoretycznie awarię pompy wysokiego ciśnienia.
ASO zaleca wymianę kompletu rozrządu i nie którym po tym ustępuje, niektórym po wymianie pompy, niektórym po wymiane czujnika ciśnienia w listwie wtryskowej... nie którym nie ustępuje po wymianie wszystkich tych rzeczy i kilku innych...
Znalazłem na zagranicznym forum biuletyn serwisowy Nissana że do 04.2017 daty produkcji należy zaktualizować soft ECU żeby pozbyć się tego błedu, będę próbował się umówić do ASO, mój jest chyba ze stycznia 2017.
Na początku też się cieszyłem że start/stop nie działa, ale to oznacza że silnik działa w trybie awaryjnym, tempomat pewnie też Ci nie działa ( podobno, ja u siebie nawet nie sprawdzałem).
Najważniejsze ,sprawdzić co to za błąd.88328f1a2d9305a509837b6c34ba82b8.jpg

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za precyzyjną odpowiedź. 

U mnie ta kontrolka świeci się cały czas na zimnym i rozgrzanym silniku od momentu kiedy się pojawiła (kilka dni temu). Rozrząd wymieniałem 2 miesiące temu więc to raczej nie to. Tempomat działa normalnie. Jutro mam wizytę więc zobaczymy. 

Może zaryzykuję jeszcze wizytę w ASO, chociaż oni za samo podłączenie do komputera śpiewają sobie 400 PLN 🤪

A skoro według Nissana wystarczy zaktualizować soft ECU, to wnioskuję, że nic nie jest uszkodzone tylko oprogramowanie ma starą wersję. Czyli samochód jest w pełni sprawny i można bez problemu jeździć z tą kontrolką.

Edytowane przez pejot22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pejot22 napisał:

A skoro według Nissana wystarczy zaktualizować soft ECU, to wnioskuję, że nic nie jest uszkodzone tylko oprogramowanie ma starą wersję. Czyli samochód jest w pełni sprawny i można bez problemu jeździć z tą kontrolką.

Tylko jeżeli wcześniej jeździł i nie było tego błędu przy starym sofcie ECU a teraz jest błąd... To musi być coś jeszcze... Chyba, że od początku było coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ExploRer napisał:

Tylko jeżeli wcześniej jeździł i nie było tego błędu przy starym sofcie ECU a teraz jest błąd... To musi być coś jeszcze... Chyba, że od początku było coś nie tak.

Parę lat temu pojawił się błąd start/stop default. pojechałem do ASO i powiedzieli, że to akumulator. Wymieniłem i był spokój. Po 2,3 latach znowu zaczął się pojawiać błąd start/stop default więc zignorowałem temat, bo raz się pojawiał i po jakimś czasie znikał i tak w kółko. 

Wczoraj zauważyłem jeszcze, że na jałowym biegu jak dodaję gazu to światła lekko przygasają. Nie wiem czy to ma jakiś związek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w biuletynie jest napisane że dotyczy to błedu pojawiającego się dalej PO wymianie pompy wysokiego ciśnienia. Jednak u mnie ten błąd pojawia się tylko gdy silnik osiągnie te 85-90 stopni, po około 10km.
U mnie rozrząd podobno był wymieniony bez kól zmiennych faz( poprzedni właściciel), koła zmiennych faz działają, pompa ciśnienia działa (to przynajmniej twierdzą mechanik i elektronik)
Czujnik ciśnienia w listwie sam wymieniłem.

Albo zostały mi już tylko drogie naprawy, znowu rozrząd - wiadomo ile, pompa paliwa nowa 2600pln, mogą jeszcze być czujniki faz rozrządu ... albo spróbować z tym softem...

Gdzieś przeczytałem też że ta aktualizacja, bierze jakby poprawkę na zużycie samochodu, części, z biegiem lat , taka adaptacja jakby


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, pejot22 napisał:

Wczoraj zauważyłem jeszcze, że na jałowym biegu jak dodaję gazu to światła lekko przygasają. Nie wiem czy to ma jakiś związek

A wcześniej nie przygasały ? U mnie chyba tak też jest, że przygasają... W Oplu jak kierą na jałowym się kręci przygasają :)

20 godzin temu, Celnik napisał:

Tak, w biuletynie jest napisane że dotyczy to błedu pojawiającego się dalej PO wymianie pompy wysokiego ciśnienia. Jednak u mnie ten błąd pojawia się tylko gdy silnik osiągnie te 85-90 stopni, po około 10km.
U mnie rozrząd podobno był wymieniony bez kól zmiennych faz( poprzedni właściciel), koła zmiennych faz działają, pompa ciśnienia działa (to przynajmniej twierdzą mechanik i elektronik)
Czujnik ciśnienia w listwie sam wymieniłem.

Albo zostały mi już tylko drogie naprawy, znowu rozrząd - wiadomo ile, pompa paliwa nowa 2600pln, mogą jeszcze być czujniki faz rozrządu ... albo spróbować z tym softem...

Gdzieś przeczytałem też że ta aktualizacja, bierze jakby poprawkę na zużycie samochodu, części, z biegiem lat , taka adaptacja jakby

 

Koła faz rozrządu też do tanich nie należą... Same drogie rzeczy w tym aucie... Ehhh A miał być taki "Japoński"... :)  A ostatnio sporo ofert sprzedaży z opisem. m.in. po wymianie rozrządu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, że do wymiany jest czujnik położenia sprzęgła 2 pinowy. Czy ktoś już to wymieniał i jest w stanie wskazać, gdzie to kupić? W ASO chcą majątek za jedną sztukę, a tam do wymiany są 2 sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, pejot22 napisał:

Okazuje się, że do wymiany jest czujnik położenia sprzęgła 2 pinowy. Czy ktoś już to wymieniał i jest w stanie wskazać, gdzie to kupić? W ASO chcą majątek za jedną sztukę, a tam do wymiany są 2 sztuki.

Ile w ASO chcą ?
O taki chodzi ? https://www.motordoctor.pl/czujnik-sprzegla/nissan/pulsar

image.thumb.png.df0b30a80125caeaa7b71a16ec7c7024.png

Edytowane przez ExploRer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...