hmurka Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca (edytowane) Dzień Dobry Mam prośbę o wskazówki i sugestie jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem, będę wdzięczna za pomoc. Terrano II 3.0 TDi z 2003r. przebieg 280tyś. - jeździł do tej pory bez najmniejszych problemów, nagle nie dało się go odpalić pod sklepem (po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów z przystankami, gdzie wcześniej nie zdradzał objawów żadnych). Rozruch słychać, akumulator sprawny. Po kilkunastu próbach na zimnym silniku odpali ale bardzo nierówno pracuje i nie pozwala na zwiększenie obrotów. Po minucie wyrównuje obroty na biegu jałowym i tylko na nim. Przy dodaniu gazu dławi się i nie podniesie powyżej 1000 obrotów. Błędy sprawdzane na rozruszniku objawiały się różne: Czujnik obrotu wału lub sterownik pompy. Mam problem z podłączeniem ze zwykłego dongla do OBD2, nie wiem jakie wyniki by pokazał kiedy zapali i pracuje na profesjonalnym testerze bo wcześniej nie udało się go odpalić przy fachowcach. Na obecny moment odpala bez problemu kiedy jest "rozgrzany" (bo chodził przed chwilą) ale wystarczy że postoi 10 minut i nie chce wystartować. Co ciekawe migała zawsze kontrolka od poduszek a teraz przestała. Check engine świeci się w momencie jak nie odpala, ale kiedy się to uda to nie pali się żadna kontrolka. Edytowane 4 Marca przez hmurka Doprecyzowanie i aktualizacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 5 Marca Udostępnij Opublikowano 5 Marca Najpierw proponował bym udać się do warsztatu gdzie zczytaja DTC ( obencje i przeszłe ) i będzie od czego zaczynać. Jeśli wchodzi engine check to muszą być błędy zapisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hmurka Opublikowano 6 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca Za pomocą sygnałów błyskowych wyświetla na desce takie błędy (odczytane za pomocą manuala do tego konkretnego typu silnika. Bo widzę że krążą po necie kody do starszych wersji chyba): 47 CRANK POS SEN (TDC) 73 P3-PUMP COMM LINE 76 P6-SPILL VALVE Przynajmniej dwa z nich podawali fachowcy podpinając swój sprzęt. Ktoś orientuje się czy wymiana czujnika położenia wału na używkę (bo jest 10x tańsza od nowej) ma jakikolwiek sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hmurka Opublikowano 7 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca Albo może dałoby się ten czujnik zaadoptować z Patrola (ten sam silnik tylko złączka przy samym czujniku) albo z Terrana 2.7 zmieniając wtyczkę - Ktoś kombinował coś podobnego? Gdyby okazało się że to coś z ECM a nie czujnikiem to trochę grubo wywalić 500zł Jakby kto szukał to tutaj manual z kodami: https://chomikuj.pl/wiwla/Terrano+II Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hmurka Opublikowano 26 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca (edytowane) Ok. Zostawiam dla potomności rozwiązanie: Głównym zwycięzcą okazał się sterownik pompy wtryskowej vp44 - nie dawał odpowiedniego napięcia na zawór dawki paliwa. Usterka do sprawdzenia na filmach YT z Omega Ożarów - naprawa w 1h za 300zł przy dostarczeniu wymontowanego sterownika. Wcześniej wymieniliśmy czujnik położenia wału korbowego (bosh 25977-VC101 za 499zł nowy), oraz zawór przelewowy pompy (Bosh 1 467 445 003 za 62zł) oraz sprawdzono połączenia z komputerem - po czym zniknęły błędy 47 (czujnik wału) i 73 (linia komunikacyjna pompy) - a został tylko błąd 76, a silnik nadal nie startował lub przy szczęściu z odpaleniem nie stabilizował się i gasł. Przez chwilę rozważaliśmy czy to nie wina komputera (407917-111 0, używany za około 500zł), co do którego nikt rzetelnie nie był w stanie powiedzieć czy wymaga wymiany wraz z immobiliserem albo przegrania ustawień ze starego. Nie wiem czy wymiana czujnika położenia wału była faktycznie konieczna, ale na prawie pewno niepotrzebnie wymieniliśmy ten zaworek przelewowy (taka specjalna śruba ze sprężyną i kulką w środku) - to była wina złej interpretacji czym jest "Spill Valve" - bo to zawór dawki paliwa (podobny do głośniczka, w używce chodzący po około 300zł). Podobno prawie nigdy nie jest to wina samego czujnika ale właśnie sterownika. I ten błąd 76 zanikł właśnie po naprawie sterownika. Pojazd znowu działa. P.s. do sprawdzania kodów trzeba zmostkować piny 1 i 8 w złączu OBD2 na 2 sekundy. Potem kolejne zwarcie na 2 sekundy kasuje błędy. Tak jest w instrukcji, na filmach YT czasami pokazują że trzymają te zwarcie albo wkładają przed obróceniem stacyjki - nie wiem u nas tak nie działało, tylko to co napisałam powyżej. Edytowane 26 Marca przez hmurka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.