hmurka Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca (edytowane) Dzień Dobry Mam prośbę o wskazówki i sugestie jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem, będę wdzięczna za pomoc. Terrano II 3.0 TDi z 2003r. przebieg 280tyś. - jeździł do tej pory bez najmniejszych problemów, nagle nie dało się go odpalić pod sklepem (po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów z przystankami, gdzie wcześniej nie zdradzał objawów żadnych). Rozruch słychać, akumulator sprawny. Po kilkunastu próbach na zimnym silniku odpali ale bardzo nierówno pracuje i nie pozwala na zwiększenie obrotów. Po minucie wyrównuje obroty na biegu jałowym i tylko na nim. Przy dodaniu gazu dławi się i nie podniesie powyżej 1000 obrotów. Błędy sprawdzane na rozruszniku objawiały się różne: Czujnik obrotu wału lub sterownik pompy. Mam problem z podłączeniem ze zwykłego dongla do OBD2, nie wiem jakie wyniki by pokazał kiedy zapali i pracuje na profesjonalnym testerze bo wcześniej nie udało się go odpalić przy fachowcach. Na obecny moment odpala bez problemu kiedy jest "rozgrzany" (bo chodził przed chwilą) ale wystarczy że postoi 10 minut i nie chce wystartować. Co ciekawe migała zawsze kontrolka od poduszek a teraz przestała. Check engine świeci się w momencie jak nie odpala, ale kiedy się to uda to nie pali się żadna kontrolka. Edytowane 4 Marca przez hmurka Doprecyzowanie i aktualizacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 5 Marca Udostępnij Opublikowano 5 Marca Najpierw proponował bym udać się do warsztatu gdzie zczytaja DTC ( obencje i przeszłe ) i będzie od czego zaczynać. Jeśli wchodzi engine check to muszą być błędy zapisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hmurka Opublikowano 6 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca Za pomocą sygnałów błyskowych wyświetla na desce takie błędy (odczytane za pomocą manuala do tego konkretnego typu silnika. Bo widzę że krążą po necie kody do starszych wersji chyba): 47 CRANK POS SEN (TDC) 73 P3-PUMP COMM LINE 76 P6-SPILL VALVE Przynajmniej dwa z nich podawali fachowcy podpinając swój sprzęt. Ktoś orientuje się czy wymiana czujnika położenia wału na używkę (bo jest 10x tańsza od nowej) ma jakikolwiek sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hmurka Opublikowano 7 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca Albo może dałoby się ten czujnik zaadoptować z Patrola (ten sam silnik tylko złączka przy samym czujniku) albo z Terrana 2.7 zmieniając wtyczkę - Ktoś kombinował coś podobnego? Gdyby okazało się że to coś z ECM a nie czujnikiem to trochę grubo wywalić 500zł Jakby kto szukał to tutaj manual z kodami: https://chomikuj.pl/wiwla/Terrano+II Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.