Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia


diego1979
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Czy w roczniku z 2022 warto robić zabezpieczenie antykorozyjne podwozia? Z jednej strony to japończyk (wysokie ryzyko korozji), a z drugiej z sojuszu z Renault (dobre zabezpieczenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest japończyk, ale też nie europejczyk, więc nadwozie jest dobrze zabezpieczone, a podwozie słabo albo wręcz wcale.
Jak masz 3 letnie auto, to jeśli nie masz żadnych nalotów rdzy, to nic nie musisz robić (dobrze zabezpieczone), a jak masz rudo pod spodem, to musisz zrobić pełne zabezpieczenie z czyszczeniem/myciem, rozkładaniem niektórych elementów.

PS: Sytuację ratuje (lub wręcz przeciwnie) to, że sporo elementów (także podwozia) jest wykonane z aluminium, które nie zrdzewieją, ale się utleniają.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. No to jak jeszcze nie mam rdzy, to zamiast niczego nie robić, to warto jeszcze teraz zabezpieczyć (taniej), a nie czekać aż pojawi się rdza i pchać się w koszty związane z czyszczeniem podwozia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zdania,że zabezpieczenie podwozia jak i profili zamknietych jest potrzebne. Drogi w Europie zima zamieniają się w słone pole, a wiadomo jak działa sól. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dałem auto przed zimą na konserwację woskiem transparentnym Dinitrol. Po wyschnięciu niewiele ją widać. Progi i profile zamknięte oczywiście też zostały solidnie zalane woskiem. Moje poprzednie auto pomimo niewielkiego przebiegu nie wytrzymało warunków zimowych i zgniły progi oraz błotniki dlatego postanowiłem teraz coś z tym zrobić nie myśląc specjalnie jak długo będę nim jeździł. Zresztą przed pierwszą zimą koszt takiego zabiegu jest najmniejszy a zapewne łatwiej takie auto w razie czego potem sprzedać. Niektórzy wiozą auto na konserwację od razu po odbiorze od dilera a generalnie najlepiej i najtaniej zrobić ją przed pierwszą zimą bo potem już pojawiają się rdzawe miejsca i koszty przygotowania podwozia rosną.

Konserwacja_01.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, aby w Nissanie zgniły progi i błotniki w ciągu powiedzmy 5-8 lat.

Teraz w QQ wiele elementów jest aluminiowych i maska, drzwi, przednie błotniki, plastikowa klapa, niektóre wahacze, tylne grudzie, itd. nie będą rude.

Problem jest z niektórymi elementami zawieszenia, bo nawet Renault, a jeszcze bardziej Dacia zabezpiecza podwozie.

Po intensywniej zimie całkowite wymycie profili teoretycznie zamkniętych może już nie być możliwe i raczej to co już się zaczęło będzie postępować. Fakt, przy sprzedaży będzie to lepiej wyglądać.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...