Lipczak Opublikowano 28 Marca Udostępnij Opublikowano 28 Marca (edytowane) Witam, Posiadam samochód Nissan Qashqai J11 z 2017 roku (wersja przed liftem) z silnikiem 1,6 DCI z skrzynią automatyczną CVT. Przez zimę (bądź niższe temperatury ogólnie) mam na początku dziwną pracę skrzyni (po przejechaniu paru kilometrów problem ustaje). Gdy samochód nie był używany przez dłuższą chwilę, np. przez noc stał i rano uruchamiam to przez parę kilometrów skrzynia działa inaczej, po dosłownie lekkim wciśnięciu pedału gazu nagle obroty wskakują na około 2000-2200 rpm i auto przyśpiesza, jednak powoli. Jest wtedy wrażenie jazdy na takim jakby "półsprzęgle". Podczas tej dziwnej pracy przy prędkości 50-60 km/h po puszczeniu pedału gazu skrzynia i silnik zostają rozsprzęglone, obroty spadają do ~900 rpm, samochód jedzie wtedy na luzie. Po wciśnięciu z powrotem gazu gwałtowanie obroty idą do 2000-2200 rpm. Natomiast po przejechaniu około 5 / 6 kilometrów i dogrzaniu silnika (wskazówka cieczy chłodzącej staje prawie w połowie) skrzynia zachowuje się normalnie, nie ma jazdy na "półsprzęgle", po puszczeniu pedału gazu skrzynia dalej jest sprzężona z silnikiem i nie ma jazdy na "luzie". Dodatkowo można wyczuć ten moment "poprawy skrzyni", po przebyciu około 5/6 kilometrów, jazda polega na obrotach około 2000 rpm (prędkość załóżmy około 60km/h) i nagle następuje spadek obrotów do załóżmy 1500 rpm i od tego momentu auto już normalnie przyśpiesza, po wciśnięciu gazu obroty wzrastają delikatnie, nie idzie to gwałtownie (no chyba że mocno się gaz wciśnie, wtedy jest spory skok do 2500-3000 rpm - ale tu już normalnie). Mam wrażenie, że skrzynia ta posiada jakiś "tryb dogrzewania oleju". Dodam, że sytuacja dzieje się tylko gdy na dworze są niskie temperatury (zima, początek wiosny - do 10/12 stopni). Gdy auto przez noc stało, a na dworze było 15 stopni to sytuacja ta nie miała miejsca w ogóle, skrzynia pracuje jak zwykle. Zauważyłem jednak, że jak uruchomię silnik, skrzynia pracuje "nieprawidłowo", przejadę przez chwile spokojnie załóżmy 100 metrów, zgaszę silnik oraz uruchomię go na nowo to problem znika, znowu pracuje normalnie (tak jakby olej w skrzyni się przemieszał, czujnik złapał wyższą temperaturę i ponownym uruchomieniu działa normalnie bo temperatura jest odpowiednia. Czy spotkał się ktoś z czymś takim? Czy w danej skrzynii CVT jest coś takiego jak "tryb rozgrzewania oleju", że skrzynia specjalnie trzyma wyższe obroty aby szybciej się rozgrzać? Ale dlaczego wtedy po puszczeniu gazu przy normalnej prędkości wrzuca luz? Jest to coś czym trzeba zacząć się martwić czy raczej to normalna praca tej skrzyni? Jeśli był już podobny temat to przepraszam, nie umiałem znaleźć. Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam, Kamil Edytowane 28 Marca przez Lipczak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 28 Marca Udostępnij Opublikowano 28 Marca Nie odczuwałem nigdy w żadnej skrzyni automatycznej ani CVT ani DCT ani hydrokinetyku "trybu luzu" więc raczej skrzynia do diagnozy. Skrzynia zawsze jest i powinna być zapięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Celnik Opublikowano 29 Marca Udostępnij Opublikowano 29 Marca Jaki przebieg auta ?Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipczak Opublikowano 29 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca (edytowane) 3 godziny temu, Celnik napisał: Jaki przebieg auta ? Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Około 134 tysiące kilometrów. Auto jak kupiłem to zmieniłem olej w skrzyni, było przebiegu 120 000 Edit. Mam nagrane filmiki dla porównania jak zachowuje się skrzynia podczas "złej pracy" a jak podczas dobrej. Pytanie tylko jak tutaj to wrzucić aby nie naruszać regulaminu forum? Zewnętrzne hostingi i dodać link do nich? Edytowane 29 Marca przez Lipczak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.