Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak odłączyć akumulator


Gość saki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hmmm

ja robiełem tak:

1. wyłaczyłem alarm

2.odąłczyłem plus, potem minus

 

ale wydaje mi se ze jakbym zrobił na odwrót to tez by sie nic nie stało.

w kazdym razie nic sie jeszcze nie stało :D

 

 

PS

oczywisce najpierw podniosłem maske ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm

ja robiełem tak:

1. wyłaczyłem alarm

2.odąłczyłem plus, potem minus

 

ale wydaje mi se ze jakbym zrobił na odwrót to tez by sie nic nie stało.

w kazdym razie nic sie jeszcze nie stało :D

 

 

PS

oczywisce najpierw podniosłem maske ;)

a ten alarm to w sensie wyłączenia syrenki tym kluczykiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze - jak amen w pacierzu - najpierw odłczasz kleme, która jest na masie - potem dopiero plusową. Załączasz odwrotnie. Pomyśl co by sie stało gdyby klucz zwiózł Ci sie ze śruby na klemie plus i dotknął do masy (przy podłączonym jeszcze (-). Przemyśl sprawę. Ale zawsze bezpieczniej odpiąć masę iostatnią ją podpinać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten alarm to w sensie wyłączenia syrenki tym kluczykiem?

tak, bo wtedy bedzie Ci wył jak odłaczyc akumulator.

 

no i tak jak napsiał kolega, w razie jakbys miał gdzies dotknąc to lepije najpeirw odłacz plus.

 

ja odłączałem byle bo ja zawsze trzymałem pierwsza kleme w rece dopuki drugiej nieodłączyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam mam Nissana Almere z 2000 roku i chciałbym wymienić akumulator, która klemę (plusowa czy minusowa) mam odłączyć pierwsza żeby żaden błąd nie wsykoczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość misiekgig

mam pytanie, zaleca sie zeby sciagnac kleme z akumulatora jak wiemy ze nie bedzie samochod jezdzony powyzej 10 dni, czy ta klema jest (-) ? i czy rzeczywiscie to cos daje ?

 

ostatnio mialem przypadek ze centralny zamek nie chcial zamknac bagaznika, drzwi zamykal normalnie ale klapy od bagaznika nie i nie chcial odpali scholowal go gosciu podladowal aku i powiedzial ze to dlatego ze malo jest jezdzony czy takie objawy wystepuja w takiej sytuacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daje tyle, jeśli miałbyś większy niż normalny pobór prądu w stanie spoczynku (powinno być poniżej 50mA), to może faktycznie ograniczyć rozładowanie aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys sie naczytalem o tym ktora kleme kiedy sciagac, ale w zasadzie ciagne jak podejdzie, nie ma co sie z tym szczypac:P a co do rozladowania to primo, mialem kenwooda 707 w passacie i jak postal 3-4 dni to bardzo ladnie wysysalo prad:P do tego dolozyc alarm i po 10 dniach moze byc mizernie z pradem:)

A samo odlaczenie aku, nawet obu klem, w przeciagu kilku dni tak czy siak wciagnie z od 0.2 do 0.4V, przynajmniej ja tak mialem na nowym aku jak go trzymalem w domu kilka dni i robilem pomiary:P wiec w kazdym razie chyba lepiej odpalic auto od czasu to czasu i dac alternatorowi sie poruszac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacek70

W pierwszej kolejności zawsze odłączasz klemę przypiętą do masy. Chodzi tylko i wyłącznie o to, że manipulując przy klemie możesz niechcący dotknąć metalowym kluczem do jakiegoś elementu metalowego w komorze silnika.

Jeśli odkręcasz klemę masową to oczywiście nic się nie stanie ale jeśli jest to ta druga to zrobisz zwarcie do masy samochodu. Efektów takiego zwarcia na pewno nie chciał byś doświadczyć na własnej skórze.

Na rozładowanie akumulatora nie ma wpływu czy odłączysz dodatnią klemę, ujemną czy obie. Za to istotne jest aby obudowa akumulatora był czysta. Zabrudzenia na obudowie mogą przewodzić prąd i doprowadzać do samoistnego rozładowywania się nawet całkowicie odłączonego od instalacji akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mlody666

W uzupełnieniu wypowiedzi jacek70 z odłączeniem najpierw minusa chodzi o to zeby przerwać obwód uniemożliwiając przepływ prądu. Przy braku masy na aku nie zrobimy zwarcia przypadkowo dotykając gdzieś kluczem a jedynie zamkniemy ten obwód do masy auta. Wtedy nam i autku nic się nie stanie a co by było gdzybyśmy zrobili na odwrót opisał Jacek.

Przy zakładaniu mamy sytuacje odwrotną - wczesniej założona masa daje nam uziemienie zapezpieczając w ten sposób prace przy klemie z + aczkolwiek przy ponownym montarzu nie ma to aż takiego znaczenia (ale to już tylko moje zdanie).

 

A tak w ogole to nie spodziewałem się ze można w ogole jeżdząc auteem nie wiedzieć takich rzeczy.

 

PS. Akumlator możesz miec odłączony i 20 lat :D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...