Gość saki Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 przepraszam za banalne pytanie, ale w tym aucie tego jeszcze nie robiłem. Jak więc to zrobić, by niczego nie rozwalić? w jakiej kolelności odłączyć i potem podłączyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 hmmm ja robiełem tak: 1. wyłaczyłem alarm 2.odąłczyłem plus, potem minus ale wydaje mi se ze jakbym zrobił na odwrót to tez by sie nic nie stało. w kazdym razie nic sie jeszcze nie stało PS oczywisce najpierw podniosłem maske Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 hmmmja robiełem tak: 1. wyłaczyłem alarm 2.odąłczyłem plus, potem minus ale wydaje mi se ze jakbym zrobił na odwrót to tez by sie nic nie stało. w kazdym razie nic sie jeszcze nie stało PS oczywisce najpierw podniosłem maske a ten alarm to w sensie wyłączenia syrenki tym kluczykiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 Zawsze - jak amen w pacierzu - najpierw odłczasz kleme, która jest na masie - potem dopiero plusową. Załączasz odwrotnie. Pomyśl co by sie stało gdyby klucz zwiózł Ci sie ze śruby na klemie plus i dotknął do masy (przy podłączonym jeszcze (-). Przemyśl sprawę. Ale zawsze bezpieczniej odpiąć masę iostatnią ją podpinać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 a ten alarm to w sensie wyłączenia syrenki tym kluczykiem? tak, bo wtedy bedzie Ci wył jak odłaczyc akumulator. no i tak jak napsiał kolega, w razie jakbys miał gdzies dotknąc to lepije najpeirw odłacz plus. ja odłączałem byle bo ja zawsze trzymałem pierwsza kleme w rece dopuki drugiej nieodłączyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Przeciez tam nie ma 3 faz zeby od razu tak panikowac... Jesli ktos pyta o takie sprawy to niech lepiej zostawi swoja jeszcze dzialajaca Almerke w spokoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Almera 2.2 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Witam mam Nissana Almere z 2000 roku i chciałbym wymienić akumulator, która klemę (plusowa czy minusowa) mam odłączyć pierwsza żeby żaden błąd nie wsykoczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Almera 2.2 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 A ile taki akumulator moze byc odlaczony, chodzi mi o czas?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andon Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 a ile może być wyjęta bateria z pilota od telewizora? ludzie trochę rozumu :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 A ile taki akumulator moze byc odlaczony, chodzi mi o czas?? rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiekgig Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 mam pytanie, zaleca sie zeby sciagnac kleme z akumulatora jak wiemy ze nie bedzie samochod jezdzony powyzej 10 dni, czy ta klema jest (-) ? i czy rzeczywiscie to cos daje ? ostatnio mialem przypadek ze centralny zamek nie chcial zamknac bagaznika, drzwi zamykal normalnie ale klapy od bagaznika nie i nie chcial odpali scholowal go gosciu podladowal aku i powiedzial ze to dlatego ze malo jest jezdzony czy takie objawy wystepuja w takiej sytuacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 daje tyle, jeśli miałbyś większy niż normalny pobór prądu w stanie spoczynku (powinno być poniżej 50mA), to może faktycznie ograniczyć rozładowanie aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bomkallo Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Kiedys sie naczytalem o tym ktora kleme kiedy sciagac, ale w zasadzie ciagne jak podejdzie, nie ma co sie z tym szczypac:P a co do rozladowania to primo, mialem kenwooda 707 w passacie i jak postal 3-4 dni to bardzo ladnie wysysalo prad:P do tego dolozyc alarm i po 10 dniach moze byc mizernie z pradem:) A samo odlaczenie aku, nawet obu klem, w przeciagu kilku dni tak czy siak wciagnie z od 0.2 do 0.4V, przynajmniej ja tak mialem na nowym aku jak go trzymalem w domu kilka dni i robilem pomiary:P wiec w kazdym razie chyba lepiej odpalic auto od czasu to czasu i dac alternatorowi sie poruszac:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek70 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 W pierwszej kolejności zawsze odłączasz klemę przypiętą do masy. Chodzi tylko i wyłącznie o to, że manipulując przy klemie możesz niechcący dotknąć metalowym kluczem do jakiegoś elementu metalowego w komorze silnika. Jeśli odkręcasz klemę masową to oczywiście nic się nie stanie ale jeśli jest to ta druga to zrobisz zwarcie do masy samochodu. Efektów takiego zwarcia na pewno nie chciał byś doświadczyć na własnej skórze. Na rozładowanie akumulatora nie ma wpływu czy odłączysz dodatnią klemę, ujemną czy obie. Za to istotne jest aby obudowa akumulatora był czysta. Zabrudzenia na obudowie mogą przewodzić prąd i doprowadzać do samoistnego rozładowywania się nawet całkowicie odłączonego od instalacji akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 W uzupełnieniu wypowiedzi jacek70 z odłączeniem najpierw minusa chodzi o to zeby przerwać obwód uniemożliwiając przepływ prądu. Przy braku masy na aku nie zrobimy zwarcia przypadkowo dotykając gdzieś kluczem a jedynie zamkniemy ten obwód do masy auta. Wtedy nam i autku nic się nie stanie a co by było gdzybyśmy zrobili na odwrót opisał Jacek. Przy zakładaniu mamy sytuacje odwrotną - wczesniej założona masa daje nam uziemienie zapezpieczając w ten sposób prace przy klemie z + aczkolwiek przy ponownym montarzu nie ma to aż takiego znaczenia (ale to już tylko moje zdanie). A tak w ogole to nie spodziewałem się ze można w ogole jeżdząc auteem nie wiedzieć takich rzeczy. PS. Akumlator możesz miec odłączony i 20 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.