Gość marmor Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Witam ! Po przekręceniu kluczyka w stacyjce (przed rozruchem) powinna zapalać się kontrolka od oleju i ładowania. Czego objawem jest nieświecenie kontrolki ładowania ? :roll: Żaróweczka jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skYwriter Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Jeśli żaróweczka jest ok, to w pierwszej kolejności posprawdzałbym i przeczyślił klemy na aku oraz kable przy alternatorze i sam alternator. Ja swego czasu miałem sytuację, że w czasie jazdy czasem zapalała się na chwile i gasła kontrolka ładowania, przyczyną była woda na przewodach od alternatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misztan Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Witam Dzisiaj spotkała mnie podobna sytuacja Po pracy wsiadam do autka i wszystko OK poza kontrolką ładowania - nie świeci się w domu sprawdziłem ładowanie - jest OK, sprawdziłem żarówkę (nieźle trzeba się na rozbierać plastików, aby się do niej dostać :roll: ), żaróweczka OK klemy wyczyszczone, alternator OK ma ktoś jeszcze jakiś pomysł :?: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Żaroweczke mozna prosciej sprawdzic i przy okazji polaczenie jej z alternatorem. Wystarczy kabel minusowy ktory jest przykrecony do alternatora odkrecic go i dotknac gdzies do masy, wtedy powinna sie palic kontrolka jesli wszystko jest ok. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Waldek Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Czy świeci się kontrolka od : ciśnienia oleju, lub check engine-sterowania silnika, lub niski poziom płynu spryskiwacza w sposób nie wskazujący na awarię. Jeżeli tak to jest w obwodzie kontroli ładowania dioda, która mogła "zdechnąć". Podaj jeszcze rok typ primerki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misztan Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Żaroweczke mozna prosciej sprawdzic i przy okazji polaczenie jej z alternatorem. Wystarczy kabel minusowy ktory jest przykrecony do alternatora odkrecic go i dotknac gdzies do masy, wtedy powinna sie palic kontrolka jesli wszystko jest ok. sprawdzałem to troszke inaczej, lecz zasada ta sama - użyłem woltomierza, który zastąpił żaróweczkę i wszystko jest OK, przy okazi poznałem troszkę budowy autka w środku :smile: niestety problem pozostał ... Czy świeci się kontrolka od : ciśnienia oleju, check engine-sterowania silnika, niski poziom płynu spryskiwacza. Jeżeli tak to jest w obwodzie kontroli ładowania dioda, która mogła "zdechnąć" nie bardzo rozumiem w moim przypadku po odpaleniu nic sie nie świeci (znaczy kontrolki gasną) - jest OK, jedynie po przekręceniu kluczuka kontrolka ładowania nie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Waldek Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Te żarówki mają wspólne połączenie i wiem teraz z której strony żarówki jest uszkodzenie. Jeżeli z pozostałymi kontrolkami jest ok, to została ci do sprawdzenia tylko dioda w obwodzie kontroli ładowania. Jest szeregowo z żarówką i pewnie jest uszkodzona mając przerwę. Ale podaj rocznik auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misztan Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Te żarówki mają wspólne połączenie i wiem teraz z której strony jest uszkodzenie. Jeżeli z pozostałymi kontrolkami jest ok, to została ci do sprawdzenia tylko dioda w obwodzie kontroli ładowania. Jest szeregowo z żarówką i pewnie jest uszkodzona mając przerwę. Ale podaj rocznik auta rocznik '98 czy masz na myśli te diody, które znajdują się pomiedzy scieżkami na tylnym panelu wskaźników ? - zauważyłem ich tam około trzech lub czterech, bo jak mi przyjdzie dalej szukac to mogiła :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Waldek Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Tak dioda na tylnym panelu szeregowo z żarówką. Układ wyglądać może tak: Do żarówki przychodzi napięcie +12V przechodzi przez żarówkę, następnie przechodzi przez diodę na panelu (ale może jej niema ), wychodzi z panela, idzie do regulatora napięcia przy alternatorze, w tym regulatorze napięcia przechodzi przez diodę (może ale nie musi -na 99,9% przechodzi), następnie przechodzi przez uzwojenia wzbudzenia alternatora i łączy się z masą. Jeżeli ładowanie jest to uzwojenia mamy dobre. Zostaje nam albo dioda w regulatorze albo na panelu. Szybko sprawdzić: kabelek od alternatora -jakiś cienki (prawdopodobnie żółto czerwony ) odpiąć od alternatora i zmierzyć czy mamy 12V lub dotknąć do masy-żaróweczka powinna się zaświecić. Jeżeli się zaświeci moduł kontroli ładowania do wymiany. Jeżeli się nie zaświeci szukać diody na panelu sterowania lub przerwy gdzie w obwodzie od alternatora do żarówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misztan Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Jeżeli ładowanie jest to uzwojenia mamy dobre. Zostaje nam albo dioda w regulatorze albo na panelu. Szybko sprawdzić: kabelek od alternatora -jakiś cienki (prawdopodobnie żółto czerwony ) odpiąć od alternatora i zmierzyć czy mamy 12V lub dotknąć do masy-żaróweczka powinna się zaświecić. Jeżeli się zaświeci moduł kontroli ładowania do wymiany. Jeżeli się nie zaświeci szukać diody na panelu sterowania lub przerwy gdzie w obwodzie od alternatora do żarówki na odpalonym silniku i podpiętym przyrządzie do tego przewodu (żółto-czerwonego) oraz do masy było napięcie :idea: dzisiaj raczej nie będę miał czasu posprawdzać reszty - mam pytanie czy z takim czymś mogę śmiało jeździć ?? bo czas na naprawę najwcześniej w sobotę :shock: dzięki wielkie za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Waldek Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 na odpalonym silniku i podpiętym przyrządzie do tego przewodu (żółto-czerwonego) oraz do masy było napięcie Bez odpalonego silnika z przekręconą stacyjką w pozycję "załączone kontrolki" i odłączonym przewodem od alternatora -jest napięcie obwód ok. Dotykasz odłączony przewód do masy i żarówka świeci jest 99,999999% pewności że to układ kontorli napięcia przy alternatorze. Można jeździć. Żadnych uszkodzeń to nie spowoduje, jedynie tylko jest brak kontroli o ładowaniu i w razie innego uszkodzenia i zaniku ładowania, zajeździsz akumulator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misztan Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Teraz NIESPODZIANKA wychodze dzisiaj z pracy przekręcam kluczyk i wszystkie kontrolki świecą :smile: dojechałem do domu i póki co wszystko jest OK, wydaje mi się że jednak jak pisał Ja swego czasu miałem sytuację, że w czasie jazdy czasem zapalała się na chwile i gasła kontrolka ładowania, przyczyną była woda na przewodach od alternatora. wilgoć dała znać o sobie ... trzeba szukać słabego ogniwa teraz, a i tak sprawdzę ten kabelek od alternatora Dzięki wszystkim za pomoc :525: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.