Gość vqsoft1 Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 A jedno pytanko jeśli można. Cena czujki faktycznie - 190 pln. anowie w ASO łąskawie nic nie biorą za jej wpięcie. No i moje pytanko - a może ktoś testował czy termometr Almerowy będzie pracował z czujką od termometru bazarowego ???? Osobiście podejrzewam, problemem może być tylko podpięcie do wtyku. osobiscie uwazam ze bedzie kicha z pomiarem bo te czujki to sa zwykle termistory! i wazna jest wnich opornosc w danej temperaturze osobiscie myslalem zeby podpac tam czujke z opla! a taka mozna na allegro kupic tanio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjank Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 W niedzielę być może przetestuję to z czujką od Corsy. O efektach napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thomson30 Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Wszyscy czekamy w końcu to koszt 30 zł a nie 200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bernas1977 Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Jak się okaże, że od opla pasują to popyt na te czujki przewyższy podaż oplowych czujek na allegro i wzrośnie cena... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 moze zrobimy tak ze np ja zmierze opor jaki stawia termistor w danej aktualnej temperaturze i ktos kto ma termik z opla zrobi to samo!. jesli wskazania beada podbne to znaczy ze moze to zakumac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjank Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Nie ma sprawy. W niedzielę zmierzę rezystancję tego termistorka w Corsie przy różnych temperaturach. ++ i --- . Wreszcie coś się dzieje !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjank Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 Niestety ze względu na pogodę nie byłem w miejscu gdzie miałem możliwość pomierzenia Termistorka z Corsy. Następna okazja za tydzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dnowakow Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Najlepiej, gdyby ktoś zmierzył rezystancję czujnika z Almery przy kilku różnych temperaturach i ją podał. W ten sposób mógłbym dobrać czujnik z katalogu producentów półprzewodników. Koszt takiego czujnika byłyby jeszcze niższy 5-10 zł. Mam tylko obawy o to, czy na pewno ten czujnik z Almery to jest prosty termistor, chociaż użycie tylko dwóch przewodów wskazuje na to, że tak. Pozdrawiam, Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomes Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 1-wire tez ma dwa przewody i ne jest proste. Po procedurze resetowania i uczenia sie temperatur mozna wnioskowac, ze tam siedzi cos podobnego do 1-wire, ale potestowac mozna. Z drugiej strony moze czujnik jest prosty, a sam komputer przeliczajacy opor na celsjusze jest nadzwyczaj skomplikowany... Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Najlepiej, gdyby ktoś zmierzył rezystancję czujnika z Almery przy kilku różnych temperaturach i ją podał. W ten sposób mógłbym dobrać czujnik z katalogu producentów półprzewodników. Koszt takiego czujnika byłyby jeszcze niższy 5-10 zł.Mam tylko obawy o to, czy na pewno ten czujnik z Almery to jest prosty termistor, chociaż użycie tylko dwóch przewodów wskazuje na to, że tak. Pozdrawiam, Darek dobra, pomierzę wam jutro powinniście mieć wyniki co do samych elementów... siedzę w ścisłej branży elektronicznej i nie powinienem mieć problemów z zakupieniem czujników. Koszt 1 sztuki to około 0,48 zł ale dokładnie sprawdzę i dam znać pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjank Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 No to kolejny etap tematu termometr za darmo. Dziś zmierzyłem rezystancję termika od Corsy. Przy +5 i trzymany w ręku miał 660 Ohm, w temperaturze pokojowej ok.24 C miał 3.6 kOhma. Niestety końcówki trzeba będzie przerabiać, ale za 190 pln jestem skłonny to zrobić, bo przeróbka podłączenia to myślę 5min roboty. Może teraz znajdzie się jakiś dobroczyńca, który zmierzy rezystancję orginału ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thomson30 Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 AdaSch zlituj się i podaw w końcu te wartości. (będę na Ciebie głosował w przyszłych wyborach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 Tak kombinujecie z tym termometrem. A nie lepiej zamiast tak drogiego nowego oryginalnego termometu kupić cos używanego za jakieś 50 zł :?: Jak tak zrobiłem i chodzi u mnie bez zarzutu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjank Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 Używany ???? Chyba termik? a jeśli to od jakiego to było auta i gdzie coś takiego można dostać? Jeśli od innego auta to jak to ma się ze wskazaniami? Czy dopasowane były oporności termika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 Ja mam u siebie od Primery P11. Kostaka pasowała, otwór w zderzaku też no i nie oszukuje. A kupiłem od gościa co na allegro sprzedaje cześci do japończyków. Z kosztami przesyłki 63 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 AdaSch zlituj się i podaw w końcu te wartości. (będę na Ciebie głosował w przyszłych wyborach) jak na razie wracam z pracy po nocach ale w tym tygodniu będę miał czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjank Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 Misiek no to jeszcze jedno pytanko - po podłączeniu miałeś od razu wskazania na wyświetlaczu , czu musiałeś resetować komputer. A jak resetowałeś to jak????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 Misiek no to jeszcze jedno pytanko - po podłączeniu miałeś od razu wskazania na wyświetlaczu , czu musiałeś resetować komputer. A jak resetowałeś to jak????? Po podłączeniu nic nie działało. Nawet wstepnie się podłamałem. Odwiedziłem ASO i po zresetowaniu zegarów zadziałało. Przez kilka dni troche szalał ale potem jakoś się ustatkował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjank Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 Ten reset zegarów to tu gdzieś jest na forum opisany. Jak będziemy mieli czujki to się poszuka. Ale to coś było z trzymaniem obu przycisków i odpaleniem auta. A usługa resetu zegarów ????? 5 , 10 czy 50 pln??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Ten reset zegarów to tu gdzieś jest na forum opisany. Jak będziemy mieli czujki to się poszuka. Ale to coś było z trzymaniem obu przycisków i odpaleniem auta. A usługa resetu zegarów ????? 5 , 10 czy 50 pln??? Mało widziałem ale przyciskał któryś z przycisków od zegarka i kilometrów a potem szybkie ruchy kluczykiem. Ale sam bym tego nie powtórzył. A chłopaki z ASO zrobili to za przysłowiowe "dziękuje". Wątpie aby jakikolwiek ASO brał za 1 minute pracy jakąś kaskę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 kalibracja termometru byla opisana gdfzies na forum... z tego co pamietam wciska sie oba "predciki" i przekreca kluczyk, moze znajde to wstawie link... bo dokladnie nei pamietram co i jak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 no i niestety nie moge znalezc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 no i sie znalazlo - najciemniej podobno jest pod latarnia znalazlem w tym watku :oops: Dokładnie to jest to miejsce gdzie ten wredny termistor siedzi. Niestety samo podłączenie nie wystarczy, trzeba go uaktywnić a to jest troszkę wredne bo naciskasz obie wajchy od resetu i ustawienia zegara oraz włączasz zapłon przy jednoczesnym zwolnieniu jednego z przycisków. Po tej operacji pojawia się na wyświetlaczu wskazanie niestety zaczyna od -38 potem rośnie do 40 i spada, cała ta kalibracja trwa podczas jazdy ok 2 dni. Koledzy pisali że bez jazdy na wł zapłonie to ok 15 min ale sam nie testowałem. Wiem że u mnie to trwało 2 dni. Przez cały ten czas wskazanie migało. Potem zapaliło się na stałe i teraz miga tylko gdy temp na drodze spadnie w okolice zera (miga tylko stopień celsjusza). Cała ta operacja jest opisana na płytce serwisowej Klamerki . Pozdrawiam Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thomson30 Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Kalibrację robi się tak - instrukcja manual service: Combination Meter Self-Diagnosis/Hatchback PERFORMING SELF-DIAGNOSIS MODE1. Turn the ignition switch to the “LOCK” position. 2. Press both reset buttons on the combination meter and keep them depressed. 3. Turn the ignition switch to the “ON” position, while keeping the reset buttons pressed. 4. Release both reset buttons then self-diagnosis will start. The sequence (A to L) is activated by press the either reset buttons. NOTE: If either reset button is not pressed for 20 seconds at each step or if the ignition switch is turned OFF, the self-diagnosis mode is exited. Combination Meter CalibrationAfter replacing a combination meter, it might be necessary to calibrate the fuel gauge/low fuel warning lamp. In case the fuel warning lamp is flashing after replacing the combination meter perform the following: 1. Press both reset buttons. 2. Turn the ignition ON and keep the reset buttons depressed for at least 5 seconds. 3. Release both reset buttons. The low fuel warning lamp will stop flashing and the combination meter will show CALL and possibly CALL FAIL. Showing CALL FAIL does not indicate a concern as this might be related to the current (unexpected) amount of fuel in the tank. [ Dodano: 21 Lut 2006, 17:05 ] Rest dotyczny N16 który ma wskaźnik temp razem z zegarami (są też bez i wtedy reset zegarów jest trochę inny) [ Dodano: 28 Lut 2006, 19:36 ] Ja pie....... i znowu cisza. Może jakoś nowy wątek o oponach albo o kolorze lakieru to się wszyscy wypowiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjank Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Może kto się zlituje i zmierzy rezystancję termika orginała w N16 ?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.