Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Osłona przegubu


Gość appaloosa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Według mnie powinno się je wymienić jak będą bliskie pęknięcia (wtedy to może być krytyczne dla przegubu). Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem postrzępienia, ale jeżeli nie grozi to jego pęknięciem to wymiana chyba nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli sa pekniecia i znaki ze wydostaje sie smar to koniecznie wymien, bo jak pojezdzisz z peknieta oslona jakis czas to pozniej przegub do wymiany bedzie.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek84r
Witam

Natknąłem sięna taką aukcję:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=77149327

 

To niezła okazja za 22zł ja do swojego dałem ok50zł

A czy warto? Głupie pytanie, trzeba. Ja (dobrze że w porę zauważyłem) wymieniłem odrazu (po tygodniu 2 poszła), przeczyściłem terz przegub, było tam troszkę piasku, ale o niego nie ma co się martwić bo został by pokruszony, było tam troszkę opiłków(nawet nie wiem skąd). Jeśli sam chcesz wymienić a nie wiesz jak to poczytaj forum, jest opis jak to zrobić. Pozdrawiam 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Wymieniaj chłopie i to szybko. Prawdę mówiąc u mnie te gumy pękają średnio raz do roku i zanim zorientuje się, że są pęknięte to trochę przeguby się zapaprają. Finał jest taki, że parę dni temu wymieniałem obydwa przeguby. Moim zdaniem zawsze lepiej wymienić zanim pękną, tzn. w momencie jak guma jest np. sparciała, albo wygląda jakby miała zaraz trzasnąć. Majątku to nie kosztuje, a przynajmniej przeguby są bezpieczne.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek84r
Witam

 

Wymieniaj chłopie i to szybko. Prawdę mówiąc u mnie te gumy pękają średnio raz do roku i zanim zorientuje się, że są pęknięte to trochę przeguby się zapaprają.

Pozdrawiam

Masz rację co do szybkiej wymiany, pisałem o tym wyżej.

A w Twoim przypadku że gumy szybko pękają to ...

Niestety Twoja wina, Od ruszania z piskiem opon lub szybkie ruszanie (nie musi być pisku) : "NA SKRĘCONYCH KOŁACH!!!". Jeżeli szanujecie swoje nissanki to nie róbie takich rzeczy. Jeżeli Nie od tego tak szybko Ci się niszczą to wybacz! Pozdro 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wymieniaj chłopie i to szybko. Prawdę mówiąc u mnie te gumy pękają średnio raz do roku i zanim zorientuje się, że są pęknięte to trochę przeguby się zapaprają.

Pozdrawiam

Masz rację co do szybkiej wymiany, pisałem o tym wyżej.

A w Twoim przypadku że gumy szybko pękają to ...

Niestety Twoja wina, Od ruszania z piskiem opon lub szybkie ruszanie (nie musi być pisku) : "NA SKRĘCONYCH KOŁACH!!!". Jeżeli szanujecie swoje nissanki to nie róbie takich rzeczy. Jeżeli Nie od tego tak szybko Ci się niszczą to wybacz! Pozdro 8)

 

 

Oczywiście wszystko o czym piszesz to prawda, ale pękanie gum w moim przypadku jest spowodowane czym innym. Mieszkam wysoko w górach, co jak wiadomo wiąże się z ostrymi warunkami atmosferycznymi. W zimie często jeżdżę po głębokim śniegu (czasami zderzak przedni robi mi za pług). Gumy oblepiają się śniegiem, zamarzają i później przy minimalnym skręcie kół pękają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wymieniaj chłopie i to szybko. Prawdę mówiąc u mnie te gumy pękają średnio raz do roku i zanim zorientuje się, że są pęknięte to trochę przeguby się zapaprają.

Pozdrawiam

Masz rację co do szybkiej wymiany, pisałem o tym wyżej.

A w Twoim przypadku że gumy szybko pękają to ...

Niestety Twoja wina, Od ruszania z piskiem opon lub szybkie ruszanie (nie musi być pisku) : "NA SKRĘCONYCH KOŁACH!!!". Jeżeli szanujecie swoje nissanki to nie róbie takich rzeczy. Jeżeli Nie od tego tak szybko Ci się niszczą to wybacz! Pozdro 8)

 

 

Oczywiście wszystko o czym piszesz to prawda, ale pękanie gum w moim przypadku jest spowodowane czym innym. Mieszkam wysoko w górach, co jak wiadomo wiąże się z ostrymi warunkami atmosferycznymi. W zimie często jeżdżę po głębokim śniegu (czasami zderzak przedni robi mi za pług). Gumy oblepiają się śniegiem, zamarzają i później przy minimalnym skręcie kół pękają.

 

Gumy nie pękają od mrozu , śniegu czy ruszania na skręconych kołach. One są poprostu zrobione z badziewiastej gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wymiana takiej gumy jak nie ma szwu wzdłyż wiąże się z demontażem półosi trochę to kosztuje przy zleconej naprawie.

 

 

pozdrawiam

 

:shock:

każda wymiana osłony wiąże się z demontażem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie można dostać tą osłonę :?:

Byłem w salonie i gościu powiedział mi że sprzedają tylko razem z przegubem.

:cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo

A kto jezdzi do salonu po takie oslony.

W kazdym sklepie motoryzacyjnym z czesciami do japonczykow i nie tylko powinienes dostac za cene 30 zlotych.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem z osłoną jak kupiłem autko, była do wymiany. Zrobiłem 1000km z Niemiec i wymieniałem w Polsce, ale pogoda była powiedzmy sprzyjająca (było lato, zero deszczów) w innym przypadku woda mogła by uszkodzić przegub. Osłonę kupiłem za 35zł tylko jak się okazało w warsztacie nie pasowała do P10, zapłaciłem 130zł za robociznę i inną nową gumę z warsztatu. Wg mnie jeśli nie ma się możliwości na jakiś podnośnik, garaż to lepiej oddać samochód do warsztatu. W moim przypadku trwało to około godziny.

Do salonu to raczej nikt nie jeździ po osłony, a zwłaszcza do takiego gdzie do osłony dorzucają :lol: przegub.

Pozdr. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość francuzik2

Hej!

Wymień te osłony jak najszybciej i potem będziesz mial problem z głowy,

spokojnie pojezdzisz z tymi przegubami.Jak nie wymienisz to wtedy rozlecą sie przeguby pracujące na sucho bez smaru.

Pozdrawiam Francuzik2 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

DŻODŻO, mechanicy co u nich robiłem to nie są niestety moi znajomi :( Za gumę policzyli 55zł (ta co miałem nie pasowała i miałem opcję jechać sam i szukać dalej w sklepie albo brać od nich) więc robocizna 75zł.

Czyli cenowo wymieniłem już 2 strony :cry:

Ale do Lublina to troszkę daleeeeko z Gdańska :lol: a tutaj tzn. w Gdańsku nie mam nikogo kto by miał nawet możliwości mi taniej coś zrobić.

Pozdr. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jak zdjąć zewnętrzny przegub z półosi? W niektórych przegubach jest tak, że po zdjęciu osłony zdejmuje się pierścień i wychodzą wnętrzności przegubu razem z półosią. Później zdejmuje się zawleczkę na półosi i ściąga się te wnętrzności i wszystko jest ok.

W moim przegubie (N14) niema tego pierwszego pierścienia i nie wiem jak wyjąć te wnętrzności. Próbowałem wybić przegub z półosi, ale widać tak jakby półośce trzymała ta zawleczka wewnątrz przegubu. Jak to zdjąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość IRENEUSZKA

Dla sprecyzowania dodam tylko iż do wymiany osłony przegubu niekoniecznie trzeba zdemontować przegub z półośki.Aktualnie w sprzedaży znajdują się także osłony wykonane z wysokiej jakości rozciągliwej gumy, które zakłada się po przez odpowiedni stożek wykonany z tworzywa oraz w posmarowanie go specjalny smarem.Oczywiście są droższe.Koszt około 40 do 50 zł. za szt. :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla sprecyzowania dodam tylko iż do wymiany osłony przegubu niekoniecznie trzeba zdemontować przegub z półośki.Aktualnie w sprzedaży znajdują się także osłony wykonane z wysokiej jakości rozciągliwej gumy, które zakłada się po przez odpowiedni stożek wykonany z tworzywa oraz w posmarowanie go specjalny smarem.Oczywiście są droższe.Koszt około 40 do 50 zł. za szt. :one:

 

To proponuję spróbować przeciągnąć osłonę przez tłumik drgań , który znajduje się na półosi. :wpale: Życzę szczęścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość IRENEUSZKA

Drogi MAŃKU-OL jeśli byś dokładnie przeczytał post kolegi MYRKA który to wyrażnie napisał w swoim zapytaniu,że chodzi mu o "OSŁONĘ ZEWNĘTRZNEGO PRZEGUBU"to nie byłoby nieporozumień.Tak więc moja odpowiedź w tej kwesti była chyba zrozumiała i dotyczyła tylko i wyłącznie przciskania przez stożek zewnętrznej osłony.A skoro kolega poruszył kwestie przeciskania osłony przez "MASĘ WYRÓWNOWARZAJĄCĄ PÓŁOSI"to chyba jest logiczne że takowa masa znajduje się na jednej półosi i nie ma możliwości założenia "OSŁONY WEWNĘTRZNEJ PRZEGUBU" jak tylko od strony skrzyni biegów.POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...