Gość hermaann Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Witam. Mam problem z hamulcem w przednim lewym kole. Od pewnego czasu po hamowaniu nawet delikatnym po zdjeciu nogi z hamulca kolo jest nadal hamowane. Niekiedy hamuje prawie nie odczuwalnie, ale zdaza sie tez taka sytuacja ze felga jest goraca i samochod na nie dlugim odcinku po wyluzowaniu mocno zwalnia. W tej sytuacji gasze silnik, czekam kilka minut i jest dobrze. Wymontowalem docisk i nacisnąłem na hamulec, cylinderek ladnie odbil. Mechanik powiedzial, ze skoro cylinderek odbija to docisk jest dobry, gdyby sie zapiekl to na dobre. Czy to prawda?? Prosze o poradę. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiu666 Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 kiedyś miałem podobnie. zacisk czasami nie odbijał.... a sprawdzałeś płyn hamulcowy... może czas wymienić.... u mnie pomogło niekiedy zaciski zacierają się z powodu zużycia płynu hamulcowego (stosunkowo duży udział wody)... płyn nie jest drogi ... nawet profilaktycznie warto wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chełmiak Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 U mnie bylo podobnie ,wymienilem płyn,klocki przeczysciłem cylinderki i jak ręką odjoł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz Szwałkiewicz Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Witam. Powody nieodbijania klocka mogą być różne . Tak jak napisali juz koledzy jakość płynu hamulcowego, zardzewiałe ( lub tylko brudne) prowadzenia klocka w zacisku, lub brudna powierzchnia boczna ( w geometrii nazywa się to tworzącą walca) tłoczka. Pamiętaj ,że siła z jaką wciska się tłoczek ręką przy sprawdzaniu jest wielokrotnie wyższa od tej jaka na niego działa przy normalnej eksploatacji ( nie mówimy tu o sile jaka WYPYCHA tłoczek tylko o wsuwającej go do cylinderka) . Wypadałoby wymienić płyn w układzie hamulcowym ( i tak producenci tego napitku zalecają wymianę co 2 lata , ze względu na starzenie)oczyścić ślizgacze klocków, przy okazji zobaczysz czy klocek nie staje skosem w zacisku, zmontować smarując odpowiednie powierzchnie i powinno być o.k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zetek Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Proponuję wymienić płyn hamulcowy, przeczyścić tłoczek w zacisku. JEżeli to nie pomoże to może tak robić przewód hamulcowy-gumowy. W Fiatach to np. jest wada. Tatykają się i jak nadusisz jest ok, ale już płyn się nie cofa z powrotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mazi'97 Opublikowano 1 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2006 Moim zdaniem to wina zapieczonych tłoczków. miałem podobny problem. Przy wymianie kliocków rozłożyłem tłoczki, wyczyściłem cały stary smar i brud, nasmarowałem na nowo i od tamtej pory pięknie odbijają. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.