Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Wentylator chłodnicy nie włącza się


Gość skYwriter
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość skYwriter

Witam, pojawił się nowy problem w mojej primerce :

 

Od pewnego czasu zaczęły się problemy ze ssaniem, cosik pogrzebałem i jest trochę lepiej. Teraz coś nie tak z wentylatorem chłodnicy, tzn. nie kręci się mimo, że wskaźnik temp. na desce w połowie(nigdy nie przekracza tego poziomu), płynu chłodniczego nie ubywa(stan OK), nic nie bulgocze, nic się nie gotuje.

 

Czytałem w archiwum coś o czujniku temp. silnika, czy może być to?

Co radzicie w takiej sytuacji bo już tracę siły : przez ostatni miesiąc zdążył paść mi też alternator, ale to już przebolałem...jakoś :cry:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sie nie wlancza to pewnie czujnik ktory uruchamia wentylator przy odpowiedniej temp a jesli nie to moze masz jakis kabel podciety itp one sa schwowane pod atrapa wzdluz akumulatora [rzeczysc tez styki moze wilgoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

zostaw go włączonego na postoju tak długo żeby się chłodnica nie dała rady i żeby się musiał wentylator włączyć. Skoro się nie włącza i nie rośnie temperatura, to chyba znaczy że nie musi się włączać :) Może jest u Ciebie tak niska temp zewnętrzna że nie musi ;) do postu Vaiu dodam że warto pomierzyć przewody przy wentylatorze - będziesz wiedział więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skYwriter

Za niska temp. chyba nie była. Fakt, faktem - auto stało przez 3 dni w garażu nie ruszane. Ale dziś poniosła mnie fantazja nieco,ale wskaźnik temp. podnosił się stopniowo, auto było naprawdę nagrzane, wierzcie mi. (wskaźnik do pół i ani mm wyżej), :D a wentylator nic...

 

Dziwi mnie tylko fakt, że go nie przegrzewa...może za mało się starałem :) No i może to coś wspólnego ze ssaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli nie rosnie temp powyzej optymalnej to dobrze ja tez nie zauwazylem zeby sie umnie w zime wlanczal wentylator ale mozesz sprawdzic co nie co czy nic sie nie odlaczylo pilnuj temp a bedzie dobrze a went powinien sie chyba jak sie nie myle na chwile wlanczyc zaraz jak zlapie temp silnik przynajmniej u mnie w n14 tak bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skYwriter

Witam ponownie, troszkę się dzisiaj temu przyjrzałem.

Wentylator jest OK, przy bezpośrednim podłączeniu do źródła prądu kręci się normalnie, kable są więc raczej OK. Auto po zapaleniu i pogazowaniu ładnie złapało temp(wskaźnik w połowie), przez ten cały czas wentylator nie włączyć się nawet na chwile.

Nie jest to chyba normalne, bo jakiś czas temu o ile pamiętam, kręcił się już po 10 minutach od odpalenia.

Dodam, że po odpałce auta obroty nigdy nie przekraczają 800-850.

Może ktoś miał już taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
Szczerze mówiąc nie wiem gdzie szukać tego czujnika...i jak zmierzyć jego sprawność.

Jak chcesz sprawdzic czy dziala Ci wentyaltor to wylacz ogrzewanie na moment terstu. Wystarczy ze bedziesz mial wlaczony nadmuch do srodka i ogrzewanie na fula i wentylator chlodnicy sie nie wlaczy... poza tym ze wskaznik stoi na srodku to jak najlepszy objaw. Tak powinno byc. U mnie w suniaku wlacza sie wentyaltor troszke za polowa skali wskaznika na desce.

 

PS: Na "ssaniu" mam ok 1200rpm po nagrzaniu spada do 800-850

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nie rozumiem w czym problem? skoro temp. na wzkazniku jest w polowie skali czyli w normie to po co ma chodzic wentylator? w tych temperaturach jakie panuja teraz na zewnatrz to mi nawet przy krotkich przejazdzkach nie otwiera sie termostat zeby wlaczyc duzy obieg plynu chlodzacego , dopiero po jakichs 20 km jazdy po miescie plyn krazy po chlodnicy, ale wentylator ani drgnie. Nie martwi mnie to bo nie przegrzewa sie, we wnatrz cieplo wiec wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

znalazłem ten temat to nie będę się rozpisywał w nowym ;)

 

mam W10 2.0D z 94 i... dwa wiatraki z przodu za chłodnicą

 

od czego są oba i kiedy powinny pracować oba kiedy jeden (i który) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz 2 szt to jeden chyba jest od klimy, ale który :?: Idąc drogą dedukcji to wg mnie ten po stronie pasażera jest właśnie od klimy, bo po drugiej stronie jest obieg wody z silnika. (tak to sobie wymyśliłem :idea: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Oba sa od chlodnicy tylko samochod prawdopodobnie mial isc na rynek poludniowy gdzie sa wieksze temperatury.

Albo chodza 2 razem albo najpierw wiekszy a pozniej po przekroczeniu jakiej temperatury dolacza sie mniejszy. Latwo to sprawdzic - trzeba zobaczyc czy wlacznik wentylatora jest dwu albo trzy pinowy. Jezeli ten drugi to tak jak pisalem ze najpier wlacza sie jeden a pozniej ewentualnie drugi wiatrak.

Musisz poczekac do lata na upal zeby to dokladnie sprawdzic albo teraz dobrze nagrzac samochod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, moja primerka 1.6 p10 stala przy zamkniętym garażu przy (-10 na zewnątrz) dopiero po okolo 35 minutach włączyła wentylator.

Dwa dni temu odłączyłem akumulator do ladowania, po naładowaniu ponownie musialem czekac aż do uruchomienia sie wentylatora lecz po godzine odpuściłem - wentylarot się nie włączył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie na zakutalizowanie pytania ;-) :

 

Wiatrak nadal się nie włącza, ale zauważyłem coś dziwnego :

jak załącze zapłon to są 2 razy "tyknęcia", czy to czasem nie jest jakieś

zwarcie? Bo z tego co doczytałem, w 1.6 gaźnik za uruchomienie wiatraka odpowiada przekaźnik który jest za termostatem z lewej strony silnika(patrząc od przodu auta) jest on powiązany taśmą :shock: i kończy się dwoma wtyczkami... Jeśli by wszystko grało, to wiatrak po odpaleniu auta powinien przynajmniej na chwilę się ruszyć, tak?

 

Kurcze, nie ma tam jak ręki włożyć :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Gość Lancer901

ja mam pytanko, primera 1.8 kombi p11. jakie kable zedrzec razem zeby wiatrak uruchomic na moment??? pomocy!! grzeje mi sie az paruje woda. dzis zauwazylem ze przewod nie laczy, ale chyba tez czujnik nie dzialal duzo wczesniej. a wiatrak od klimy wlacza sie przy uruchomionej juz klimie? mi zaden ani drgnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w chłodnicy powinien być czujnik z podłączonymi do niego dwoma kablami i właśnie je należy połączyć żeby wiatrak ruszył.

a włączając klimę (jeśli oczywiście działa) powinny ruszyć oba lub obydwa (do wyboru) wiatraki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlaczalem klime ale wiatraki ani rusz, spruboje zedrzec te przewody, mam zedrzec ten przewod od wiatraka? tzn od wiatraka mam tylko 1 przewod, ktory podlaczony jest dalej do kostki i juz... myslalem ze jest jakis czujnik lub wlacznik termiczny?... jest cos takiego?? nie moge sobie z tym wogóle poradzic, a w chlodnicy nie mam chyba czujnika i kabla, bo wyjmowalem ją

Edytowane przez PrzemekFF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli do wiatraka idzie jeden kabel to zapewne ma nim dotrzeć prąd (+) jak czujnik stwierdzi że to już czas. podepnij do niego plus z aku osobnym kablem i zobacz czy ruszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...