Gość axg Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Witam, dzisiaj primera odmowila posluszenstwa, a bylo to tak. Pojechalem sobie rano do pracy 4km, zapalila bez problemu. W ciagu dnia musialem jeszcze raz wyjechac, przejechalem 5km, zgasilem, nastepnie ponownie zapalilem , przejechalem 100m i przy wjezdzie na skrzyzowanie, czuje ze spadaja oborty, tak jak by skonczylo sie paliwo. Po chwili samochod zgasl, wskazowka byla juz prawie na rezerwie, ale kontrolka sie nie zapalila. Dobrze, pomyslalem , moze faktycznie skonczylo sie paliwo i z karnisterkiem do stacji benzynowej. Nalalem 4l wlalem, samochod zapalil, ale po przejechaniu 200m ta sama sytuacja. Wiec zatrzymalem sie i zaczalem pompowac pompka przy filtrze paliwa. Caly czas byla miekka, pamietam ze kiedys mialem podobny przypadek i po chwilowym pompowaniu mozna bylo wyczuc zdecydowany opor. A teraz caly czas miekka i samochod jak zapali to chodzi przez 30 sek ok, nawet jak mu dam duzo gazu, po 30 sek zaczyna szarpac ,oborty spadaja i gasnie. Odczekam troche, albo pomompuje pompka i pali ponowie aby za chwile zgasnac. Czy przyczyna moze byc woda w filtrze paliwa, czy moze zapowietrzyl sie uklad paliwowy ?. Jakim kluczem odkrecic korek spustowy skondensowanej wody ? Prosze o sugestie ? P.S. Podobna sytuacja zdarzyla mi sie 2 lata temu w zimie, zapalilem rano, przejechalem 4-5 km, obroty zaczely spadac i gasl. Samochod postal 30 min , zapalil , problem zniknal. Dodam ze wtedy palila mi sie kontrolka od wody w filtrze paliwa , gdy pojechalem do mechanika to faktycznie spuscil wode z filtru i problem sie juz nie powtorzyl az do dzisiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARTI Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Miałem podobną sytuacje mimo że kontrolka rezerwy się nie paliła i wskazówka jeszcze coś pokazywała to zaczął tracić obroty i zgasł ale w moim przypadku to było brak paliwa. A propo tego filtra jak coś z nim jest nie tak powinna sie swiecic kontrolka z prawej strony wygląda jak chłodnica z taką cieknącą kroplą na dole. A żeby otworzyć korek spustowy nie potrzebujesz zadnych kluczy ja odkręcałem ręka przez szmate i jak dobrze pamietam był lewy gwint i możesz odkrecic tylko 4 obroty tak aby korek nie wyleciał ale był odkrecoiny wtedy popmuj az spłynie woda i odpowietrzy sie i zacznie cieknąc ropka wtedy zkręć i powinno być ok.Jeżeli masz taki problem moze powinienes tez wymienic filtr paliwa jak nie był dawno wymieniany.U mnie mimo tych zabiegów kontrolka i tak i tak się swicieła mimo że odpowietrzałem kilka krotnie i wymieniłem filtr wiec odłaczyłem czujnik i mam z bani jeszcze tylko te nieszczesne abs mi sie swieci ale to juz kosztowny zabieg pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość axg Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Ok, sprobuje to odkrecic przez szmatke. A filtr wymienialem jakies 25 tys km temu. Z tego co wiem to przy wymianie filtra trzeba odpowietrzyc uklad paliwowy, poprzeez odkrecenie przewodow wysokiego cisnienia dochodziacych do wtryskiwaczy. Wydaje mi sie ze przez odkrecenie tego korka od spuszczania wody skondensowanej nie da sie odpowietrzyc ukladu. Ale dziekuje za sugesite i sprobuje zrobic jak napisales. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 25.000 bez wymiany? Duzo bardzo zalecają co 10 i przed zimą czasem też. Odradzam sposób kolegi, gdyz woda wyleci a wszystkie brudy nie wylecą, albo zostana pod oringiem na korku. ja nie mogłem odgręcić tez korka dlatego odkręciłem górne 2 śrubu M8 i wyjąłem filter z obudową. Najlepiej odkręć korek (możesz wypłukać wiltr czysta ropą po całkowitym jego odkręceniu) bedzie tam woda i rdza itp zakrecić i napompować pompką do poczucia oporu 20-40 x. opór jest niewielki i jak nie poczujesz to bedziesz niepotrzebnie pompował dalej przelewajac paliwo z powrotem do zbiornika. robiłem to 2x juz i wszystko było ok bez zadnych zapowietrzen po drodze. ps. ewentualne powietrze z pompy i tak idzie odpływem na filter jest one tylko pod pokrywą jak już w ogóle dojdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietia_pk Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 A jak była dziś u ciebie temperatura powietrza ?? Może dziś ci się z oleju napędowego parafina wydzieliła i zablokowała filtr ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość axg Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 Dzieki heineken72 za porade, sproboje tak zrobic. Nie mialem jeszcze czasu do wtorku zajac sie tym, bo pracuje do pozna. Nie chcialem odkrecac calego filtru bo balem sie ze trzeba bedzie odpowietrzac uklad. A co do parafiny to raczej watpie, bo jezdzilem juz na tym paliwie jakis czas temu, ok tygodnia, a primera odmowila posluszenstwa dopiero we wtorek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eden Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 ja moim Sunny nie wymienialem filtra paliwa przez ostatnie 60tys km i nie mam problemów tankuję tylko w porządnych stacjach i silniczek pracuje jak ta lala pomimo 411 tyś km na liczniku pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eden Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 ja moim Sunny nie wymienialem filtra paliwa przez ostatnie 60tys km i nie mam problemów tankuję tylko w porządnych stacjach i silniczek pracuje jak ta lala pomimo 411 tyś km na liczniku pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaroW Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 Miałem taką samą sytuację. Okazało się, że filtr paliwa nie był szczelny i paliwo schodziło z układu. Po przepompowaniu silnik odpalał i chwilę pracował. Co do odpowietrzania po odkręceniu filtra to nie masz się czym przejmować. Układ bardzo szybko odpowietrzy się sam. Wystarczy przepompować filtr. pozdro m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość axg Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 Dziekuje wszystkim za sugestie, dzisiaj naprawilem primerke. Usterka to woda w filtrze paliwa i duzo zanieczyszczen. Po wymianie filtra paliwa smiga ponownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radek2109 Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 filtr paliwa w primerach wymienia sie co drugą wymiane oleju czyli co 17tyś, tak napisane jest w książce, ja przejechałem 100000km i nie miałem takich problemów nigdy w 2.0d i unikam rezerwy, ponieważ diesel powinien mieć zawsze około 10l w zbiorniku, dobre dla pompy, a syf zawsze bedzie w zbiorniku, tankując nawet najlepsze paliwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.