Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

może termostat?


Gość jfk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Krótkie pytanko.Do pracy mam 15km ale przez całe miasto (ok.30min jazdy)Wskażnik temp.po przejechaniu tego odcinka ledwo drgnie.Więc jadę chyba na niedogrzanym silniku?nie włączam już nawet ciepłego nawiewu aby nie odbierać ciepła z silnika.ale to i tak nie pomaga.Poza okresem zimowym strzałeczka poziomu po przejechaniu 2km ładnie ustawia się na połowie wskażnika i jest ok.co może być powodem słabego nagrzewania silnika.Może termostat?Do mechaniora na razie nie jadę bo da radę z tym żyć.Mój samochód to sunny N-13 1.6 benzyna na gażniku.Przy minus 15 stopniach odpala za pierwszym razem.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może termostat jest cały czas otwarty. Też tak miałem, że po przejechaniu kilku kilometrów wskazówka się nie podnosiła. Wymieniłem termostat i jest ok. W N14 1.4 i 1.6 termostat kosztuje około 40 PLN, i zacząłbym od tego bo to główna przyczyna przy takich objawach.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez musze wymienic termostat... dzisiaj autko stalo przez chwile z wlaczanym silnikiem, pieknie sie zagrzalo, wskazowka temp rowno w polowie, wystarczylo ze ruszylem troche, powietrze zaczelo chlodzic chlodnice i temperatura zaczela spadac.. ktos wie ile kosztuje termostat do N14 GTi?? a moze wystarczy jakos go przeczyscic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat cięzko jest naprawić. Jak nie działa to znaczy, że nie zamyka/otwiera i jest raczej mała szansa że da sie wyczyścić.

Piszę co słyszałem od mechaniora - dzisiaj odebrałem inne auto, w którym był wymieniony termostat (Nubira II, 85 zł w Sankach pewnie jest tańszy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zminiłem termostat zanim się zaczeły większe mrozy - też się nie dogrzewał samochód. Koszt w JC z rabatem warsztatowym do 1,7 D 42 zł. :wink:. Ta uszczelka co była w zestawie ni w ząb nie pasowała to wkleiłem starą na silikon :lol: . Do chwili obecnej nie cieknie więc już nie powinno być z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Ja kupilem 2lata temu taki termostat za 50zl ale momo wymiarow nie mial odpowiedniej temperatury i rok pozniej kupilem oryginal gdyz na tamtym wskazowka nie dochodzila do polowy. Oryginal kosztowal 95zl i ma wlasciwa temperature 88C a nie 82C jak w przypadku podroby. W samochodzie ciepluto i jest gites. Oryginaly dodatkowo maja mozliwosc regulacji otwierania i przymykania termostatu.. fajna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja slyszalem ze jest taka mozliwosc zeby wymontowac termostac i go wygotowac?? nie wiem co by to mialo dac z fizycznej strony :) ale tak mi powiedzial znajomy mechanik, ze mozna sprobowac... no i ze strony praktycznej - rozumiem ze wymiana tegoz urzadzenia nie jest jakims szczegolnym wyzwaniem dla domoroslego mechanika?? Czy przy tej operacji trzeba wymienic tez caly plyn chlodniczy?? i jesli tak to jak pozniej odpowietrzyc caly uklad??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie nie ma potrzeby wymiany płynu chłodniczego- jedynie uzupełnienie. Co do odpwietrzenia to raczej nie wymagane - nie pamiętam czy nissanach trzeba cos otwierać czy samo się robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No generalnie można ... ale wcześniej należało by spuścić płyn. :wink: Bo jak zaczniesz rozkręcać to wyleci. A szkoda płynu i narozlewa się dookoła. A tak jakimś kranikiem do wiadereczka i po kłopocie :lol: . Lub zdjąć wąż z dołu chłodnicy i tamtędy do wiadra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to ja juz wyleje w takim razie i wymienie bo nie wiem kiedy ostatnio byl wymieniany... no zobaczymy, jak wyzdrowieje to sie za to wezme. Dzieki za rady :)

Daje glowe, ze bedzie brazowy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość majchrzok

siemka ja mam pytanie odnosnie tego termostatu. mam silnik 1,6 na gazniku ale w 100nx. to jest to samo. moje pytanie brzmi: czy sam dam rade wymienic ten termostat i gdzie on wogle sie znajduje?? hehe moze to dziwne ale nie lubie dawac do jakis mechanikow mojej furki:P lubie sie bawic w to sam.:D odp pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Xzandafer
siemka ja mam pytanie odnosnie tego termostatu. mam silnik 1,6 na gazniku ale w 100nx. to jest to samo. moje pytanie brzmi: czy sam dam rade wymienic ten termostat i gdzie on wogle sie znajduje?? hehe moze to dziwne ale nie lubie dawac do jakis mechanikow mojej furki:P lubie sie bawic w to sam.:D odp pozdrawiam

Poszukaj gdzies na forum jest ksiazka sam naprawiam Nissan Sunny, ktora udostepnil Sabaka. Tam jest wszystko wyjasnione krok po kroku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dopiero dziś znalazłem to SUPER forum, i mam pytanko.

 

Mam nissana sunny N13 1.4 12V, i sie dziadyga niechce nagrzać.

Kiedyś w tamtym roku i dwa lata temu temperaturke łapał migiem, nawet w mrozy.

Teraz lipa, ciepło za oknem a tu nic, ledwo drgnie, ssanie ciągle działa :<

 

No więc tak samo jak Wy piszecie, pomyślałem termostat ! Kupiłem nóweczke, wymieniłęm i dalej tak samo.

Kupiłem też druga obudowe z czujnikiem, dalej to samo.

 

Co do licha jest jeszcze nie tak ?

np jest dodatnia temperaturka + 3 stopnie, a po 5 km wskazówka podniesie się tak o 1/4 od pozycji leżącej :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po jakim czasie Wam się nagrzewa silniczek do optymalnej temperatury ? i w jakiej temperaturze pomiar robiliście ??

 

No mam założoną teraz obudowe temostatu od silniczka 1.6 12V razem z czujnikiem, ale w książce pisze że to to samo, bo stara obudowa pękła mi przy przykręcaniu, bo w sklepie dali mi taką gumową uszczeleczkę do termostatu.

Teraz założyłem termostat bez tej uszczeleczki, tylko na silikon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majchrzok

no wlasnie mi sie wogle praktycznie nie nagrzewa;/ wiec ci nie powiem ale pamietam ze kiedys zeszlym roku grzal sie okolo 4km i bylo okk pozdro

 

[ Dodano: Wto 27 Lut, 2007 18:46 ]

WKOCU WYMIENILEM TEN TERMOSTAT I JEST BARDZO DOBRZE:D;D TERAZ PO PRZEJECHANIU OK 3KM WSAKZOWKA TEMP. OSIAGA SWOJE MIEJSCE:)A Z NAWIEWU LECI GORACE POWIETRZE:D NAPRAWA WSUMIE MNIE WYNIOSLA OK 70ZŁ Z TEGO 45ZŁ ROBOCIZNA I 15ZŁ SAM TERMOSTAT + PRZESYLKA (ALLEGRO)

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
45ZŁ ROBOCIZNA I 15ZŁ SAM TERMOSTAT + PRZESYLKA (ALLEGRO)

Dużo za samą wymianę sobie policzyli ;-) BTW kupiłeś ten termostat:

http://www.allegro.pl/item170796804_nissan..._termostat.html

?? Mam problem z niedogrzanym silnikiem, wskazówka wychyla się gdzieś na 1/4 (a na autostradzie przy średniej prędkości 110km/h i tem. na zewnątrz minus kilka stopni była ledwo poniżej granicy minimalnej temp.). Nigdy w czasie jazdy nie osiąga połowy skali. Czy wymiana termostatu pomoże? Moje auto: B11 1.7D z 1986 roku. Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majchrzok

czae no sam termostat tanio to fakt . wlasnie u tego pana kupilem termostat,polecam!! co do wymiany to na 80% termostat. z tego co pamieta to auto przestawalo powoli grzac. a przestalo na fest gdy zmienilem plyn chlodniczy i pompe wody. u Ciebie zapene tez wystarczy wymienic termostat i bedzie ok... mozna tez sprawdzic sam termostat. jak chcesz to wysle ci instr. jak to zrobic na maila. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wskazówka zawsze powinna przebywać w okolicy połowy skali - piszę, ze w okolicy bo u mnie po wymianie termostatu jest ciut ponad połowę - ale to może wynikać z innej temperatury otwarcia termostatu....

Piszecie, że po wymianie nadal wskazówkanie dociera do położenia właściwego. Należy dokładnie sprawdzić czy auto/ silnik nagrzewa sie prawidłowo - czy układ chłodzenia wszędzie jest ciepły. Po przejechaniu odcinka drogi należy ostrożnie dotknąć przewodów wodnych i tych na dole również. Należy sprawdzić dokładnie poziom płynu w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym..

A po pierwsze to przy zalewaniu płynu należy ustawić ogrzewanie w kabinie na max temp i przędkość 3 -jeśli tego nie robiliście to może być zapowietrzony układ....

Jeśli wszystko to jesy prawidłowo tp pozostaje czujnik temp .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...