Gość Sergio Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Witam Wszystkich, Skradziono mi wkłady do lusterek (szkła) z Primery P11 - podgrzewane i sterowane elektrycznie. Czy jest sens kupować oryginalne u dealera czy też może lepiej kupić nieoryginalne na allegro? Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam, Sergio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2006 Nie wiesz co się robi ? :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2006 Tak się składa, że ostatnio bardzo jestem w temacie. W ASO koszt samych wkładów podgrzewanych to 150zł sztuka. Ja dorobiłem jeden w specjalnym punkcie za 45 zł. Oryginał to to nie jest, ale gdybym miał nabyć oba na raz, to bym się nie zastanawiał. Zasadnicza różnica jest taka, że lustro jest o ton ciemniejsze niż oryginał. Przerzucając wzrok z lewego na prawe widzę różnicę. Ale gdyby oba miały być takie same, to żaden problem. Nawet mi pole asferyczne oddzielone kreseczką zrobili pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawka6 Opublikowano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2006 Czesc jakis czas temu mialem ten sam problem.Radze tobie wejsc na allegro i tam poszukac lusterek do primery ja tak zrobilem dwa kupilem za 80 zl. Koles przesyla w ciagu kilku dni.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KURCZAK Opublikowano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2006 Ja kupiłem na giełdzie za 55zł orginalne używane podgrzewane i i elektrycznie sterowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sergio Opublikowano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2006 Po pierwsze dziękuję za odpowiedzi na mój post. Niestety po dokładniejszych oględzinach za dnia (kradzieży dokonano w nocy) okazało się, że skradziono nie tylko same szkiełka, ale także podgrzewacze i wkładki elektrycznego sterowania. W ASO mają dostępne albo same szkiełka za 139 zł za sztukę albo całe lusterka za 992 zł za sztukę!!!!! Na szczęście na allegro jest dostępna oferta dorabianych dowolnych części do lusterek - szkła asferyczne 29,99 zł (1 sztuka), podgrzewacz 12 zł (1 sztuka) i wkładka sterowania elektrycznego 10 zł (1 sztuka). Mógłbym wprawdzie pojechać na giełdę do Przeźmierowa pod Poznaniem, ale nie zrobię tego ponieważ w ten sposób nakręca się biznes złodziejom, takim jak ci, którzy mnie okradli. Pozdrawiam, Sergio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SPEEDY Opublikowano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2006 A nie ma nic gorszego jak kupić skradzione części od własnego auta :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Po pierwsze dziękuję za odpowiedzi na mój post. Niestety po dokładniejszych oględzinach za dnia (kradzieży dokonano w nocy) okazało się, że skradziono nie tylko same szkiełka, ale także podgrzewacze i wkładki elektrycznego sterowania. W ASO mają dostępne albo same szkiełka za 139 zł za sztukę albo całe lusterka za 992 zł za sztukę!!!!! Kolega chyba niezbyt dokładnie czytał posty Szkła bez grzałki nie da się ukraść W naszych lusterkach szkło jest podklejone wkładką grzewczą i wsadzone w taki plastikowy uchwyt montowany dopiero do silnika. Jak ktoś kradnie wkład, to tracisz wszystko aż do silnika sterowania. P.S. Uniwersalne wkładki grzewcze, takie które kupisz na giełdzie albo na Allegro, są jakąś połowę mniej skuteczne niż oryginalne... Może warto poszukać oryginalnych wkładów z demontażu? Choć wiem, że nie jest to proste... pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek C Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Całe lusterko można kupić na allegro za około 200zł. Wkład kupowałem za około 45zł sztuka (ogrzewany). Oczywiście oryginały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 Całe lusterko można kupić na allegro za około 200zł. Wkład kupowałem za około 45zł sztuka (ogrzewany). Oczywiście oryginały. Całe lusterko można i za 150 zł kupić na Allegro, ale z angielskiego auta. Wkłąd będzie inny niż w oryginale. Wiem, bo przerabiałem właśnie ten temat... pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 witam, Czy mozecie mi powiedziec jak sprawdzic czy do lusterka sa poprowadzone kable do ogrzewania bez rozbierania? pozdrawiam siwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 witam,Czy mozecie mi powiedziec jak sprawdzic czy do lusterka sa poprowadzone kable do ogrzewania bez rozbierania? pozdrawiam siwy Pytasz czy można poprowadzić przewody do ogrzewania bez rozbierania całego lusterka? Pewnie tak, ale tapicerkę drzwi i tak będziesz musiał zdjąć żeby dostać się do lusterka od wewnątrz. Jeśli Ci się nie spieszy to poczekaj trochę, ja niedługo będę wymieniał swoje lusterko to wszystko sprawdzę. No chyba że nie znajdę ciepłego garażu, wówczas sprawa może się trochę odwlec... pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek C Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 Całe lusterko można i za 150 zł kupić na Allegro, ale z angielskiego auta. Wkłąd będzie inny niż w oryginale. Wiem, bo przerabiałem właśnie ten temat... pzd Hmm, niekoniecznie, ja kupiłem szkła u kolesia, okazało się, że jedno jest właśnie inne, chyba z GB, no i za 3 dni miałem prawidłowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 Hmm, niekoniecznie, ja kupiłem szkła u kolesia, okazało się, że jedno jest właśnie inne, chyba z GB, no i za 3 dni miałem prawidłowe Jesteś pewien, że dostałeś oryginalne? P.S. Ktoś Ci w Częstochowie wydłubał wkłady od lusterek :?: Nie strasz! pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek C Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 P.S. Ktoś Ci w Częstochowie wydłubał wkłady od lusterek :?: Nie strasz! pzd Nie, nikt mi nie wydłubał, nie bój się Po prostu jak kupiłem auto, to prawe lusterko było uszkodzone, a poza tym nie były ogrzewane. Z racji tego, że ogrzewane szkła się przydają postanowiłem kupić ogrzewane wkłady i dorobić instalacje A czy oryginalne? Hmm, tak, bo jest logo z tyłu na tym plastiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 A czy oryginalne? Hmm, tak, bo jest logo z tyłu na tym plastiku To logo o niczym nie świadczy Ten plastik jest elementem bardzo charakterystycznym i nie istnieje jego zamiennik. Gdziekolwiek podjedziesz dorobić wkład do Primery to Cię zapytają czy masz ten plastik. Bez tego nie ma rozmowy. Szkiełko zapewne masz docinane a matę grzewczą uniwersalną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek C Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 hmm, klucilbym się Ale czy to ma znaczenie? ) Są, wyglądają ok, więc nawet jeżeli ktoś się natrudził, żeby to zrobić, to zrobił to świetnie Moje są chyba oryginalne, nie różnią się niczym od tych które były pierwotnie, czyli tych nieogrzewanych, odcień , obraz, oraz linie (asferyczne) są identyczne. Do do wkładów uniersalnych , raczej nie to, paski i złącza na wsówki są inne, wiem, bo do poprzedaniego auta montowałem samodzielnie klejac je do szkieł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 Pogratulować zatem udanego zakupu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 witam, ok Scyzor poczekam bo w sumie mi sie nie spieszy. Pytalem o kable bo kiedys na forum cos bylo ze wszystkie modele maja przewody pociagniete tylko niektore nie maja samych wkladow ogrzewanych. pozdrawiam siwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 witam,ok Scyzor poczekam bo w sumie mi sie nie spieszy. Pytalem o kable bo kiedys na forum cos bylo ze wszystkie modele maja przewody pociagniete tylko niektore nie maja samych wkladow ogrzewanych. pozdrawiam siwy Jestem po akcji. Jak sprawdzić czy poprowadzona jest instalacja do lusterek? Musisz przesunąć szkło maksymalnie w lewo i od strony szyby zajrzeć w powstałą szczelinę pomiędzy wkładem a obudową. Jeśli zobaczysz dwa przewody zakończone wyraźnymi, jasnymi, gumowymi osłonkami spinek, to kabelki są pociągnięte. Jeśli nie są to bez demontażu lusterka raczej ich nie pociągniesz. P.S. Montaż/demontaż lusterka to trywialna sprawa. Całość zajęła mi jakieś 20 minut dzięki wskazówkom kolegi Andrzeja Dzięki! pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość puzzii Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 P.S. Montaż/demontaż lusterka to trywialna sprawa. Całość zajęła mi jakieś 20 minut dzięki wskazówkom kolegi Andrzeja Dzięki! Proszę o szczegóły, czeka mnie wymiana wkładu w lewym lusterku! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwy Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 witam, jutro sprawdze czy mam kabelki podciagniete czy nie. Scyzor czy mozesz opisac mniej wiecej co w jakiej kolejnosci zrobic i moze jakas fotke wrzucic? Takiej porady w dziale "zrob to sam" jeszcze nie ma a kazda wskazowka jest przydatna jak ktos bedzie sie za to zabieral pierwszy raz. Poniewaz na forum byly wypowiedzi o peknietych/wylamanych wkladach przy probie wymiany ) pozdrawiam siwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Jest tylko jeden problem chłopaki. Otóż ja wymieniałem kompletne lusterko, a nie tylko wkład. Do tego musiałem zdemontować całą tapicerkę drzwi ( wg. przepisu Andrzeja - jest w Zrób to sam ), potem wystarczyło odkręcić trzy śrubki nasadówką i wszystko powtórzyć w odwrotnej kolejności. Wymiana samego wkładu paradoksalnie jest wg mnie dużo trudniejsza. Nie dysponuję odpowiednimi zdjęciami, ale jednym się będę posiłkował. Otóż szkło lustra jest osadzone w takim plastikowym wkładzie. Wkład ten jest mocowany na takiej okrągłej przejściówce, a ta z kolei zamocowana jest do silnika sterowania lustrem. Ta okrągła przejściówka po wyjęciu wkładu wygląda mniej więcej tak: Wkład jest do niej zamocowany dwoma zatrzaskami z prawej strony i dwoma z lewej ( na tych takich "uszach" kółka ). Ponadto jest zatrzaśnięty wypustką z kulką na samym środku ( na zdjęciu widać otwór w który wchodzi. Ja resztki swojego wkładu wyrywałem na chama, bo i tak był zniszczony i złamałem przy tej operacji jeden z zatrzasków. Generalnie przypuszczam, że po maksymalnym odchyleniu lustra w kierunku drzwi, z boku postanie na tyle duża szczelina, żeby wsunąć w nią wąski śrubokręt i delikatnie podważyć wkład. Włożenie nowego to tylko formalność. Info dla siwego. Na zdjęciu widać te kabelki i spinki, o których Ci mówiłem. jedna uwaga. Nie polecam wyrywania wkładu na siłę, bo można go wyrwać razem z tą okrągłą przejściówką. Wówczas zamontowanie jej na ruchomych elementach silnika może okazać się bardzo trudne. Jeśli chcecie jeszcze jakieś informacje, dajcie znać, jeśli pamiętam, to podpowiem. pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GreeN_OnE Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Sorki, że odgrzewam stary temat, ale jest tu parę pożytecznych informacji na temat wymiany wkładów lusterek, które przy okazji można uzupełnić i stworzyć poradnik. W wyniku bliskiego kontaktu 3ciego stopnia straciłem szkło lusterka od kierowcy w P11.144, więc: -tak wygląda lusterko bez szkła: -tak wygląda szkło z matą grzewczą: A teraz proszę o poradę jak to zamontować. Nie chce mi szkło wskoczyć w te uchwyty silniczka bez użycia narzędzi oczywiście. Wydaje mi się, że 3eba założyć wkład z tej strony z tym wystającym patyczkiem zahaczyć a z drugiej strony pomóc wskoczyć obudowie na ruchomy element za pomocą płaskiego narzędzia. Jak się mylę proszę sprostować, wolę się upewnić niż coś popsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 zaczynasz od przeciwnej strony patyczka, czyli wciskasz tam w te zatrzaski i następnie dociskasz przód, czyli zewnętrzną część lusterka, nie zapomnij o włożeniu tego patyczka na swoje miejsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.