Gość adamm Opublikowano 22 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2006 tak jak w temacie, mam pytanie czy ktoś z Was wymianiał i ma jakieś doświadczenia godne uwagi tj: -jakiej firmy dobre świece -orientacyjna cena/gdzie kupić w W-wie -jakie były objawy kończenia się świec ew jak dokładnie sprawdzić że to świece -czy po wymianie pomogło zaczynam podejrzewać że u mnie świece zaczynają się kończyć. Dziś przy -22 mrozu musiałem kilka razy grzać i z bulem silnik zagadał, a pamiętam że jakieś 2 lata temu w jeszcze niższych temp palił na dotyk. W sumie autko z 98r - może świeczki miały prawo się skończyć. pozdr Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 mi chyba też swiece padają zawsze grzałem 2 x a teraz 3 razy nie pomogło, jeżeli to nie paliwo to sie szykuje do wymiany nie wiem jak sprawdzić czy sa żuzyte (narazie ) ale beru moge kupić po 35 zł/1szt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sboard Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Ja wymieniłem miesiąc temu bo nie odpalał przy 0C, teraz przy -22C też są problemy ale to z powodu paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 ale czy jest jakis efekt... chyba sie poprawiło słyszałem dzis że mam wymienic tylko uszkodzoną a napewno mam 1 albo 2 jak nie pali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sboard Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Przy -15 odpala bez zająknięcia, więc się poprawiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przema77 Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 najlepsze świece to NGK ale napewno nie są najtańsze... jęśli chodzi o sprawdzenie świec to trzeba je wykręcić i odpalić na krótko kabelkami np od akumulatora i jeżeli są dobre...powinny ładnie żarzyć się w całości . jeżeli są już wypalone to będą żarzyły się słabiej bądź wogóle,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 rozmawiałem dziś ze specem od diesla i trochę mi namieszał w głowie tzn. stwierdził, że problemy z uruchamianiem nie są do końca z winy świec żarowych. W sumie to mial rację, bo jak auto bez problemu zapaliło za pierwszym razem przy -17 stopniach , to znaczy że świece działają dobrze. Gdyby był problem ze świecami - cytuję - to nie zapaliłby nawet przy -5 C, a takiego efektu nie było wogóle. Gdyby np. któraś ze świec nie grzała, to po odpaleniu silnik telepał by , typowo jak na 3 cylindrach. A u mnie takich efektów nie ma. Zobaczymy, dziś dolałem do prawie pełnego baku ok 3 l benzynki, co podobno ułatwia rozruch. Spodziewam się jutro rano ok -25 C i zobaczymy jak będzie. Jeśli zapali w miarę sprawnie, to odkładam temat świec na półkę. Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 w sumie masz racje telepał by troche .... a może one po prostu grzeją nie jak powinny 800 st tylko np 300 ps. a z ta benzynką to róznie... ja kupuje paliwo hurtowo w pracy i jak jest cysterna niewyresztkowana czyli zostanie np. na 10 ton ropy parę litrów benzyny od razu wychodzi w badaniu (bo paliwo oddajemy do laboratorium orlenu) wtedy: temperatura blokady zimnego filtra (taki parametr) jest powyżej normy ...dużo i np zamiast - 29 stopni ma - 20 stopni ps2. ja nie dolewałem nigdy benzyny do ON ...ale podobno producent zaleca czasem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Panowie wezcie sobie nawet przy +10 stopniach odlaczcie swiece, to juz bedziecie mieli problemy z odpaleniem, wiem cos o tym bo mi wogole nie grzaly i odpalal dopiero za 6 razem. Z tego co mi wiadomo to swieca albo grzeje albo nie, ale moge sie mylic. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 spec od diesla powiedział mi tak: świeca to jak żarówka, albo grzeje (świeci), albo nie. I jeśli silnik zapala przy -15 C to świece są na pewno dobre i szkoda kasy na ich wymianę. Czasami świece dostają przebić i częsć prądu ucieka w masę, ale są to jednostkowe przypadki i objawiaja się podobnie w pełnej skali mrozu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 dziś rano -18 st i zapalił na dotyk. Dobrze że nie spanikowałem z wymianą świec żarowych, bo bym wydał zbędnie kasę a poprawy by nie było... Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 28 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2006 Adamm Twój mechanik może sie mylić.. tak napisalem w dziale porady dziś: Zmierzyłem amperaż na swiecach i wyszło ok 6A na 1 świecy wszystkie miały jednakowo pomyslałem że sa ok ale wykręciłem i po podłączeniu do aku na kablach grzały ... ale tylko lekko (jak żelazko) nawet przy dłuższym grzaniu...powinny być jasno czerwone. Kupiłem najtańsze jakie były (ch... słoweńskie, NGK za 80 były też), ale facet mówił ze słoweńskie lepsze i tak od włoskich (33 zł/szt) Przed zamontowaniem sprawdziłem paliły się już po 2 sek na czerwono. Zmierzyłem ampraż nowej świecy i wynosił ponad 10 Amper, to prawie 2x więcej niż stara swieca. narazie zapilił super ale u nas tylko -5 Wniosek : świeca też sie zużywa i może grzać kiepsko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 28 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2006 Wniosek : świeca też sie zużywa i może grzać kiepsko No i wszystko jasne, czyli ja tez sie mylilem. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Witam! Odgrzewam nieco temat jako że zima idzie. Jakiej firmy polecacie świece do CD20T bo w większości tematów są tylko posty o tym kto ma jakie doświadczenia ze świecami a nie ma konkretów. Interesuje mnie konkretnie jakiej firmy świece kupić żeby były dobre i w miarę niedrogie. Jest wogóle sens kupować jakieś droższe świece czy to tylko chwyt marketingowy? Pozdrawiam i czekam na szybkie odpowiedzi bo zima daje się we znaki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simo Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 dołaczam sie do postu kolegi , jakie swiece polecacie bo swiece firmy NGK nie sa dostepne do silnika diesla co myslicie o swiecach HGT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...hlight=%B6wiece CD20 ma to samo co CD20T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czesia Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Żeby sprecyzować temat :TYPY ŚWIEC ŻAROWYCH ( CD20=CD20TD )CHAMPION-CH600NGK- CY52BERU-GN 102HKT- L41016pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 TYPY ŚWIEC ŻAROWYCH ( C20=C20TD ) Chyba raczej CD20 = CD20T Nie ma czegoś takiego jak C20TD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czesia Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Tak, tak masz racje , duża pomyłka, przepraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Witam! Założyłem niedawno do mojego CD20T Beru GN-102 i powiem tak: nie ma żadnej poprawy. Wcześniej auto kręciło rozrusznikiem różnie: raz krócej raz dłużej ale teraz wydaje mi się że czas się wydłuzył.... Jak się wkurzę to wsadzę te które były... Od czego może jeszcze zależeć czas rozruchu? Tym bardziej że temperatura ostatnio jest chyba dość wysoka żeby to była wina świec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Sprawdź czy przekaźnik od grzania świec podaje napięcie na grzanie świec jeśli dobrze pamiętam dla tego silnika było to opisane w dziale Sunny lub Porady Eksploatacyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Podaje. Chodzi o to że kompletnie nie mozna powiedzieć od czego jest uzależniony czas rozruchu. Czasem pali na dotyk rano jak jest zimny a czasem trzeba dłużej kręcić nawet jak jest gorący. W zasadzie w niczym to nie przeszkadza ale po prostu mnie to zastanawia... Tym bardziej że po wsadzeniu nowych świec jest chyba gorzej niż było ( jak to ktoś mądrze napisał lepsze wrogiem dobrego... ) Może to kwestia paliwa lub jego podawania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM01 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Witam. Mam podobny problem z tą róznicą że moja primka dłużej kręci na zimnym silniku, potem juz na dotyk. Pytałem o to na forum, ale nie uzyskałem żadnej konkretnej odpowiedzi co to moze być. Niestety to nie jest wina świec( przed wymianą mogłeś je najpierw sprawdzić). Poszperałem trochę w internecie i znalazłem podobny przypadek w jakimś Audi i tam winą był nastawnik paliwa, który reguluje ilość paliwa przy rozruchu w tamtym przypadku gość przeczyścił i było ok. Może tez być kąt ustawienia pompy wtryskowej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Sprawdzałem świece wcześniej i wiem że były dobre. Wymiany doknoałem jak się to mówi "profilaktycznie". Niby producent zaleca zmianę co 2 lata świec. Teraz wiem że to tylko bajer na potrzeby marketingu i napędzania firmom pieniędzy. Chciałem żeby było lepiej a wyszło jak wyszło. Trudno. Martwi mnie tylko to, że wydaje mi się że grzeją gorzej niż poprzednie. Zobaczymy co będzie w zimie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 NISSAN ALMERA N15 2.0D 1995-->, SUNNY N14 2.0D, PRIMERA P10/P11 2.0D/2.0TD Nppatsl J5711016 OYO 72E1014 Wynika z tego jak pisze mas444 że CD20 ma to samo co CD20T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.