Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Skandal - gdzie jest kopułka??


Gość Maciek78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Również i ja uważam to za sporą porażkę, ale nie wiem gdzie jest kopułka (N14 1.4 LX).

Założyłem instalację gazową i miły pan gazowniuk powiedział, że muszę pilnować świec, filtrów i tej nieszczęsnej kopułki. Nie chcąc go już dołować (co uczyniłem w kilku innych pytaniach :D:D ) - odpuściłem drążenie u niego tej kwestii.

Mam nadzieję, że nie będzie to tematem do śmiechu tylko do rzeczowego wyjaśnienia sprawy :D:D:D

 

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
Również i ja uważam to za sporą porażkę, ale nie wiem gdzie jest kopułka (N14 1.4 LX).

Założyłem instalację gazową i miły pan gazowniuk powiedział, że muszę pilnować świec, filtrów i tej nieszczęsnej kopułki. Nie chcąc go już dołować (co uczyniłem w kilku innych pytaniach :D:D ) - odpuściłem drążenie u niego tej kwestii.

Mam nadzieję, że nie będzie to tematem do śmiechu tylko do rzeczowego wyjaśnienia sprawy :D:D:D

 

Dziękuję i pozdrawiam

to jest takie czarne cos w co wchodza przewody 4ry(te co ida do swiec)...latwiej nie moge wyjasnic :P PS jak bedziesz kupowal to uwazaj bo sa dwa rodzaje kopulek do 1.4, nie wiem czy to ma zwiazek z rynkiem przeznaczenia, w kazdym razie wez ze soba kopulke do sklepu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba niee. Ten kapturek to raczej końcówka przewodu wysokiego napięcia. To masz z jednej strony i wchodzi do silnika tam gdzie są świece zpłonowe. Jak pójdziesz w drugą stronę to ten przewód spotyka się z 4 innymi w jednej "kopułce" - i to jest aparat zapłonowy. Najczęściej jest koloru lekko brązowego. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to jest ten czarny, gumowy kapturek zamykający drogę do świec??

Jeżeli tak, to kiedy wiadomo, że jest z nim coś nie tak?

 

X-zandafer - :( :roll: :oops:

Kopulke masz na aparacie zaplonowym. Wszystko wyglada tak jak na tej aukcji, z tym ze na zdjeciu masz aparat zaplonowy od Primery. W 1.4 LX jest podobnie - jak Ci sie zepsul to mam na sprzedaz od 1.4i LX z 94r. czyli od tego na wtrysku.

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81901055

 

EDIT: Jak stoisz przed silnikiem i sie na niego patrzysz :) to aparat zaplonowy jest po prawej stronie pokrywy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki. Teraz już wiem gdzie tego szukać.

 

W 1.4 LX jest podobnie - jak Ci sie zepsul to mam na sprzedaz od 1.4i LX z 94r. czyli od tego na wtrysku

 

Mam nadzieję, że mi się nie zepsuła. Nie wiem tylko jakie są objawy, gdy jest uszkodzona.

I jeszcze jedno - chyba nie mam wtrysku tylko gaźnik. Instalka kosztowała mnie 1.250,00 zł.

 

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

podłączę si pod ten temat. Co ile powinno wymieniać się przewody WN? Moje auto dziwnie szarpie i zanim zacznę grzebać w gaźniku myślę że lepiej wymienić kopułkę i palec rozdzielacza bo nie były wymieniane od co najmniej 5 lat. Nie wiem tylko czy wymieniając to nie należy wymienić również przewodów (to już jednak znacznie większy koszt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemy z zaplonem (kable kopulka palec rozdzielacza) przy gazie obajwiaja sie szarpaniem przy przyspieszaniu szczegolnie czuc to przy wolnym przyspieszaniu od niskich obrotow powiedzmy 1600 - 1800 na wyzszym biegu 4, 5, taniej wyjdzie sprawdzic przewody podcisnienia czy nie sa popekane szczegolnie te kolo przyspieszacza kata zaplonu. orginaly starczyly mi na jakies 180 tys w tym kolo 30 na gazie, autem szarpalo i nie dalo sie jechac po ustawieniu prawidlowego skladu mieszanki, kupilem seiwy ale dosc szybko jeden kabel sie spalil i niedawno po 55 tys wymienilem na ngk...i jest swietnie od ponad 5 tyskm. bez zajakniecia przyspiesza na 5 od 1800 obrotow. swieczki wymieniam co 10tys, a kopulke i palec tez mozna czasem przeczyscic drobnym papierem sciernym.

 

pozdrawiam

slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdżę na benzynie. przewody podciśnieniowe ostatnio sprawdzałem i są ok. Chodzi mi o to czy wymiana samej kopułki i palca może pomóc czy wymieniać również przewody WN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HE he. Znam wasz problem. Wymieniłem kopułke, póżnie palec. całkiem zdesperowany pojechałem na znana z postów ulice szarych szeregów (zapłaciłem 420 za remont gaznika) tam mi zrobili i ustawili gaźnik, ale nadal szarpał silnik. kompresie mam dobra. po 14 na cylinder. ostatni nie dobił do 14, ale niewiele brakowało. postanowiłem zmienić piaty kabel w kopułce (nie te co idą do cylindrów) tylko ten środkowy od cewki. i co dziwne po zmianie silnik dostał wyższych obrotów a po wyregulowaniu lepiej zaczął pracować. a więc szarpanie, nierówna praca, bądz gaśniecie przy dotaczaniu się może być przyczyną przewodów WN. jeszcze mam pytanie jakie powinienem mieć świece w sunny 1.4 16V 91 r gażnik. prosze o rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Bombel. przed chwilą znalazłem. jeszcze tylko do wymiany świece i przewody:) a póżniej amortyzatory i łożysko tylne

a zapomiałbym o szybie czołowej. Pozdrawiuam i dzieki za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...