Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Nieszczelny przewód P11.144 2.0TD


Gość Piotrek503
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Piotrek503

Mam nieszczelny przewód ale nie wiem od czego ten przewód i do czego służy. Podczas pracy silnika wydobywają sie z niego bombelki i tak jak wiadać jest lekko mokrawy. Ma on jakiś wpływ na prace silnika?

CIMG1801m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To olej ze smarowania pompy podciśnienia (Vacuum Pump). U mnie jest to samo. Sam wyciek jest niewielki i nie jest groźny pod względem mechanicznym dla pompy, ale ta nieszczelność powoduje zmniejszenie jej wydajności i między innymi złą pracę hamulców. Kiedyś nie dokręcili mi dobrze tej śruby widocznej na konću tego węża i hamulec wpadł mi w podłogę. Dobrze że tylko do bramy warsztatu zdążyłem dojechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek503

Może jest on przyczyną spadania wolnych obrotów przy dotknięciu hamulca? Kiedy po zatrzymaniu zwolnie hamulec obroty wracają do normy. Ciekawi mnie jeszcze cena tego przewodu w ASO bo nigdzie indziej raczej go nie znajde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm zgadzam sie z przedmowcami w 100% przewod tez mam zapocony :) nawet kupujac auto od goscia ktory sprwowdzil ponad 100 primer z holandii chcial sie zde mna zakladac ze w kazdej tak jest aaaaa a'propos pytania o te obroty przy hamowaniu to tez mnie to zastanawia bo mi rowniez spadaja i to znaczaco nawet ponizej 500 obrotow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości - poprzyglądajcie się tym wężom nie tylko przy Vacuum Pompie ale w ich dalszej części. Prawie na wszystkich kolejnych przejściach metal-guma widać podcieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek503

Dokładnie tak jak napisał Jurgenik u mnie oba gumowe wężyki są wilgotne więc wiąże sie z tym większy zanik ciśnienia przy hamowaniu ale czy jest on na tyle istotny żeby spadały obroty? Czy ktoś ma pomysł na uszczelnienie przewodu domowymi sposobami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja was wszystkich załamię. U mnie ten wężyk jest suchutki. W sumie cały silnik jest suchutki po za jedną rzeczą teraz w te mrozy malutki za wijżenie pokazało się z jednego wężyka z turbiny i z pod filtra oleju, który dokręcilem. Ale podejrzewam, że to sprawka tych mrozów bo czułem jaki był opór przy rozruchu. Wytrłem szmatka i narazie sucho. Co do obrotów to ten wężyk nie ma nic współnego. On tylko podaje olej do smarowania pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

U mnie byl dokladnie taki sam tzn zapocony. Za niecale 150 zl zarobili mi koncowki w obydwu przewodach (cztery koncowki) i od tamtej pory mam spokoj.

Niestety zmartwie Was obroty przy hamowaniu jak spadaly tak spadaja, dopiero po zdjeciu nogi z pedalu hamulca obroty wzrastaja.

 

Pozdrawiam,

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość przema77

oboty spadają ale to inna sprawa.... pompa paliwa jest elektryczna i podczas hamowania spada troszeczkę napięcie i to jest od tego...

mnie osobiście bardziej drażni drganie drążka zmiany biegów.... muszę się wkońcu za to zabrać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel_s
u mnie tez suchutko!!!! az milo papatrzec... co wy macie za auta.. ehhe

hmm nie wiem chyba jakieś inne. Może chodzi o to, że ty masz DIESELA 1,6 a my 2.0 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zeusik

pawełku... ja nie mam DIESLA.. nawet bym nie chcial DIESLA.. a co do 2,0 - to czym sie tu chwalic??? ja sie moge pochwalic ze mam autko w stanie nienaruszonym z kazdej strony co do lakieru i co do silnika i wnetrza.. ale zeby sie chwalic tylko tym ze sie ma 2,0 ... to to zalosne i dziecinne naprawde.. - ile masz wogóle lat, że sie tak zapytam - tylko szczerze? ... a na powaznie 1,6 benzynka w zupelnosci wystarcza by przekroczyc 200 km/h - po co wiecej? jak dla mnie to lux i jest ok ! oczywiscie jesli sie ma rzezczywiscie te 90 koni pod maska i niezuzyty silnik... a 150 koni tez dobrze - ale im wiecej koni tym wiecej kasy.. ubywa na paliwo... nieprawdaż Pawełku...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel_s

No coż...

 

Chodziło mi głównie o to, że ty nie masz DIESELA. Myślałem, że swoją ironię dość jasno podkreśliłem. Myślę, że właśnie z tego powodu masz suchutko, że aż miło patrzeć.

 

W chwili obecnej chętnie bym się z Tobą zamienił na 1.6 benzynę, ale to przecież nie oto chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zeusik

ja tez przepraszam..... zagalopowalem sie po prostu i kazdemu zycze takiego zajefajnego wozu jak nasze primki - bedzie dobrze pawełku nie przejmuj sie... co d oironii moze mamy inne jej odmiany.. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zeusik

kolego z duzym pojeciem.. hmm - ja pisalem ogólnie o 2,0 - nie o Dieslach... ale coz - forum jest dla wszystkich a zazdrosc ma liczne oblicza... panocku jurgenik... z wilkim pojeciem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zeusik

oczywiscie.... ja mam benke ale zalozony gaz - i to extar zalozony zadnych nieprzyjemnosci - czuysta frajda z jazdy i przyspieszenie etz nie jest takie zle - max 190 na razie na gazie... nie bede przesadzal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oboty spadają ale to inna sprawa.... pompa paliwa jest elektryczna i podczas hamowania spada troszeczkę napięcie i to jest od tego...

mnie osobiście bardziej drażni drganie drążka zmiany biegów.... muszę się wkońcu za to zabrać....

 

nie do końca się zgodzę z tą tezą. Pompa paliwa w CD20T to po prostu pompa wtryskowa a taki spadek napięcia jaki jest przy obciążeniu silnika nie ma wpływu na pracę pompy. Zresztą sprawnie działający regulator napięcia eliminuje jego spadki do zakresu 5%.

Tu chodzi o to że vacuum pompa podczas hamowania dość znacznie obciąża mechanizm napędzający ją, czyli wałek rozrządu, a za pośrednictwem paska również odbija się to na napędzie pompy wtryskowej. W momencie hamowania spada prędkość napędu pompy, a co za tym idzie jej wydajność. Stąd właśnie taki a nie inny efekt. Można dla porównania dać przykład rozwiązania gdzie vacumm pompa jest zintegrowania z alternatorem (niektóre modele nissana tak miały) - w takiej konstrukcji efektu spadku obrotów przy hamowaniu nie ma , albo jest łagodniejszy, ponieważ pompa jest napędzana paskiem bezpośrednio z koła zamachowego i nie ma to bezposredniego związku z pompą wtryskową

Inny przykład: sprężarka klimy - żeby nie układ korekcji obrotów w ECU, to wolne obroty przy włączonej klimie spadłyby o ok 200 obr/min.

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...