Gość Piotrekfire Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Mam silnik 2.0 D w P10. Jest tam przepustnica pomiędzy kolektorem ssącym a filtrem powietrza. Sterowana jest ona przez podciśnienie. Prawdopodobnie ma ona za zadanie zamykając powietrze przy puszczeniu gazu szybciej wyhamować silnik. Wcześniej było wszystko ok. tzn., kiedy silnik przyspieszał była otwarta i na stałych obrotach również. Teraz natomiast silnik musi złapać min.3 tys. obr i dopiero się otworzyła wówczas dostaje powietrze i kopa. Musiałem ściągnąć przewód podciśnienia z tej przepustnicy, bo nie da się jechać. MOŻE KTOŚ WIE, CO Z TYM ZROBIĆ,PRÓBOWAŁEM WSZYSTKIEGO A może ktoś kto ma taki sam model napisał by mi jak te podciśnienia i elektryka ma być podłączone?? :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek503 Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Nie wiem co z tym zrobić ale wiem że ta przepustnica sterowana jest czarnym jajkowatym opornikiem nastawnym znajdującym sie na pompie paliwowej. W mojej P10 to nie działało bo urwane były 3 przewody przy samym oporniku i nie wiedziałem jak je połączyć. Jeżeli opornik jest uszkodzony to można dostać go tylko w ASO i tylko w komplecie z calą pompą w cenie 2tyś zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość axg Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Witam, mam P10 D z 94r ale pomiedzy kolektorem ssacym a filtrem powietrza jest tylko gruba , lamana rura i pod nia jakis czarny zbiornik. Nie widzialem tam zadnej przepustnicy, opornika na pompie zreszta takze. Ale moze zle patrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrekfire Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Właśnie chyba chodzi o ten opornicz czy coś w tym stylu. Jag go rozłącze w kostce to przepustnica jest otwarta i motor pracuje normalnie, a jak jest podłaczone wszystko to ona szaleje. Raz otwiera raz zamyka i to nie w tych momentach co powinna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiu666 Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 to jest element wchodzący w skład systemu EGR, ale jak to naprawić - nie wiem.... u mnie to jest cały czas otwarte i nie wiem czy działa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 A może jakąś fotke, bo u siebie też tego nie mogę znależć, a byćmoże przez to jest Primerka przymulona, albo mi się po prostu tylko wydaje, że brak jej mocy. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiu666 Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 prawdopodobnie wogóle nie masz EGR .... dlatego nie znajdziesz opisywanego "ustrojstwa" ...a brak tego ustrojstwa raczej działa na plus.... tzn. brak EGR = wiecej mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Tak czy siak, poprosiłbym o jakąś poglądową fotke. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 czytam ten post z wielką ciekawościa bo jak kupiłem swoją p10 to ten cienki weżyk powietrzny był odpiety od przepustnicy ..wiec go podpiołem...a pewnie poprzedni właścisiel go specjalnie zwalił. zawsze mnie wkurzało mułowatość mojego auto ... ale chyba sie już przyzwyczaiłem. Może u mnie tak muli tez ...z tego co piszecie bo przepustnica dławi dolot. jutro zajże i obadam przepustnice . zdjecie pompy z czarnym bajerem podesle bo nie wiem jak tu zamieścić ps. u mnie dostaje "kopa" nagle przy 2600-2900 obrotów... jakby sie właczyła turbina (czego tutaj niema ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość axg Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 Moze wystepowanie tego "ustrojstwa" zalezne jest do roku produkcji auta. Niby wszystkie silniki P10 2,0D sa takie same , ale np. w silnichac z roku np.1992 zauwazylem ze od kolektora dolotowego do pokrywy zaworow idzie jakas rurka. U mnie P10 2,0D 1994r nie ma takiej rurki, nie wiem do czego ona sluzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 to czym jest sterowana ta przepustnica powietrzem? czy równiez jakims swiczem (przy pompie)? jak rozbierałem pompe wtryskowa to sciagałem tego czarnego swicza z całą podstawą metalową i obudową . Swicz nachodzi na os przepustnicy była tam regulacja na gwincie ale nie wiem czy całość działala więc zmontowałem jak było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrekfire Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 u mnie dokładnie tak samo , kopa dostaje przy ok. 3000- jak turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrekfire Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Moze wystepowanie tego "ustrojstwa" zalezne jest do roku produkcji auta. Niby wszystkie silniki P10 2,0D sa takie same , ale np. w silnichac z roku np.1992 zauwazylem ze od kolektora dolotowego do pokrywy zaworow idzie jakas rurka. U mnie P10 2,0D 1994r nie ma takiej rurki, nie wiem do czego ona sluzy. to jest zwykła odma , która odprowadza pary oleju z klawiatóry do powietrza w celu ich zmieszania i spalenia razem z powietrzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość axg Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Musze sie poprawic, rurka pomiedzy kolektorem dolotowym a pokrywa zaworow jest :oops: ,u mnie nie ma natomiast grzybka na tej rurce. A taki grzybek widzialem w silnikach CD20 np z roku 92. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiu666 Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 możecie opisać czy na zimnym silniku "przepustnica" na filtrze też się otwiera i zamyka w zależności od dodawania-odejmowania "gazu"? u mnie stoi (tzn. jest otwarte).... i nie wiem czy już nie działa, czy tak ma być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 u mnie na zimnym też stoi dopiero jak ma temp otwiera i zamyka sie co myślicie o tym nagłym "kopie" przy ok 3000 1 czy to żle działająca przepustnica??, która zamiast otworzyc sie wcześniej podczas dodawania gazu otwiera sie nagle gdy dostanie swojego ciśnienia ... 2 czy może układ tej cienkiej rurki zasilającej nieczczelny? 3 albo sama przepustnica ew.. 4 sterownie na pompie? (czarny switch) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczetke Opublikowano 5 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2006 to jest EGR u mnie to działa na wolnych obrotach przepustnica od powietrza jest otwarta a grzybek przy egr zamknięty jak zwiększam obroty zamyka się przepustnica od powietrza a otwiera się grzybek przy EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 5 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2006 jak zwiększam obroty zamyka się przepustnica od powietrza to chyba nie powinno tak działać .... powinno sie zamykac jak puscisz pedał gazu by obroty spadały ... u mnie pewnie wymaga to regulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość axg Opublikowano 5 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2006 Czy mogl by ktos zamiesic zdjecie w ktorym miejscu znajduje sie ta przepustnica i jak wyglada ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 23 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 Dla tych co mają na pompie tego switcha: Poluzowałem śruby regulacujne (małe co trzymają łapiki switcza) ... i ustawiłem w pozycji ... na razie na maksa w kierunku obrotów zegara... stare slady zaznaczyłem jakby co... Ale widac róznice nie ma teraz tego "szarpniecia" (u mnie była 2500-2800 obr) czyli przepustnica musi sie otwierac wcześniej ....nawet ..niż przy 1000 nawet poniewaz nieodczuwa sie jej otwarcia- moze jest zawsze otwarta kiedy wcisniety jest pedał gazu? pytanie tylko czy wczesne otwarcie ma inne złe skutki i czy to nie przeszkadza np w jeżdzie w trasie itp spalania nie sprawdzałem... narazie testuje jazde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość axg Opublikowano 23 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 Jest szansa na zdjecie , gdzie znajduje sie ta przepustnica i "switch" na pompie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek503 Opublikowano 24 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2006 http://i22.photobucket.com/albums/b340/Pio...03/DSCF0112.jpg http://i22.photobucket.com/albums/b340/Pio...03/000_0260.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość axg Opublikowano 25 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2006 Dzieki za zdjecia, tak jak juz rozmawialismy na gg, w mojej P10 brak tego rezystorka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.