Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] przepustnica pomiędzy filtrem a kolektorem ssącym


Gość Piotrekfire
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Piotrekfire

Mam silnik 2.0 D w P10. Jest tam przepustnica pomiędzy kolektorem ssącym a filtrem powietrza. Sterowana jest ona przez podciśnienie. Prawdopodobnie ma ona za zadanie zamykając powietrze przy puszczeniu gazu szybciej wyhamować silnik. Wcześniej było wszystko ok. tzn., kiedy silnik przyspieszał była otwarta i na stałych obrotach również. Teraz natomiast silnik musi złapać min.3 tys. obr i dopiero się otworzyła wówczas dostaje powietrze i kopa. Musiałem ściągnąć przewód podciśnienia z tej przepustnicy, bo nie da się jechać.

 

MOŻE KTOŚ WIE, CO Z TYM ZROBIĆ,PRÓBOWAŁEM WSZYSTKIEGO

 

A może ktoś kto ma taki sam model napisał by mi jak te podciśnienia i elektryka ma być podłączone?? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek503

Nie wiem co z tym zrobić ale wiem że ta przepustnica sterowana jest czarnym jajkowatym opornikiem nastawnym znajdującym sie na pompie paliwowej. W mojej P10 to nie działało bo urwane były 3 przewody przy samym oporniku i nie wiedziałem jak je połączyć. Jeżeli opornik jest uszkodzony to można dostać go tylko w ASO i tylko w komplecie z calą pompą w cenie 2tyś zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam P10 D z 94r ale pomiedzy kolektorem ssacym a filtrem powietrza jest tylko gruba , lamana rura i pod nia jakis czarny zbiornik. Nie widzialem tam zadnej przepustnicy, opornika na pompie zreszta takze. Ale moze zle patrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrekfire

Właśnie chyba chodzi o ten opornicz czy coś w tym stylu. Jag go rozłącze w kostce to przepustnica jest otwarta i motor pracuje normalnie, a jak jest podłaczone wszystko to ona szaleje. Raz otwiera raz zamyka i to nie w tych momentach co powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jakąś fotke, bo u siebie też tego nie mogę znależć, a byćmoże przez to jest Primerka przymulona, albo mi się po prostu tylko wydaje, że brak jej mocy.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jasiu666

prawdopodobnie wogóle nie masz EGR .... dlatego nie znajdziesz opisywanego "ustrojstwa"

 

...a brak tego ustrojstwa raczej działa na plus.... tzn. brak EGR = wiecej mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

czytam ten post z wielką ciekawościa bo jak kupiłem swoją p10 to ten cienki weżyk powietrzny był odpiety od przepustnicy ..wiec go podpiołem...a pewnie poprzedni właścisiel go specjalnie zwalił.

zawsze mnie wkurzało mułowatość mojego auto ... ale chyba sie już przyzwyczaiłem.

Może u mnie tak muli tez ...z tego co piszecie bo przepustnica dławi dolot.

jutro zajże i obadam przepustnice .

zdjecie pompy z czarnym bajerem podesle bo nie wiem jak tu zamieścić

 

ps. u mnie dostaje "kopa" nagle przy 2600-2900 obrotów... jakby sie właczyła turbina (czego tutaj niema :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze wystepowanie tego "ustrojstwa" zalezne jest do roku produkcji auta. Niby wszystkie silniki P10 2,0D sa takie same , ale np. w silnichac z roku np.1992 zauwazylem ze od kolektora dolotowego do pokrywy zaworow idzie jakas rurka. U mnie P10 2,0D 1994r nie ma takiej rurki, nie wiem do czego ona sluzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

to czym jest sterowana ta przepustnica powietrzem?

czy równiez jakims swiczem (przy pompie)?

jak rozbierałem pompe wtryskowa to sciagałem tego czarnego swicza z całą podstawą metalową i obudową .

Swicz nachodzi na os przepustnicy była tam regulacja na gwincie ale nie wiem czy całość działala więc zmontowałem jak było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrekfire
Moze wystepowanie tego "ustrojstwa" zalezne jest do roku produkcji auta. Niby wszystkie silniki P10 2,0D sa takie same , ale np. w silnichac z roku np.1992 zauwazylem ze od kolektora dolotowego do pokrywy zaworow idzie jakas rurka. U mnie P10 2,0D 1994r nie ma takiej rurki, nie wiem do czego ona sluzy.

to jest zwykła odma , która odprowadza pary oleju z klawiatóry do powietrza w celu ich zmieszania i spalenia razem z powietrzem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze sie poprawic, rurka pomiedzy kolektorem dolotowym a pokrywa zaworow jest :oops: ,u mnie nie ma natomiast grzybka na tej rurce. A taki grzybek widzialem w silnikach CD20 np z roku 92.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jasiu666

możecie opisać czy na zimnym silniku "przepustnica" na filtrze też się otwiera i zamyka w zależności od dodawania-odejmowania "gazu"?

 

u mnie stoi (tzn. jest otwarte).... i nie wiem czy już nie działa, czy tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

u mnie na zimnym też stoi dopiero jak ma temp otwiera i zamyka sie

 

co myślicie o tym nagłym "kopie" przy ok 3000

1 czy to żle działająca przepustnica??, która zamiast otworzyc sie wcześniej podczas dodawania gazu otwiera sie nagle gdy dostanie swojego ciśnienia ...

2 czy może układ tej cienkiej rurki zasilającej nieczczelny?

3 albo sama przepustnica

ew.. 4 sterownie na pompie? (czarny switch)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczetke

to jest EGR u mnie to działa na wolnych obrotach przepustnica od powietrza jest otwarta a grzybek przy egr zamknięty jak zwiększam obroty zamyka się przepustnica od powietrza a otwiera się grzybek przy EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72
jak zwiększam obroty zamyka się przepustnica od powietrza

to chyba nie powinno tak działać ....

powinno sie zamykac jak puscisz pedał gazu

by obroty spadały ... u mnie pewnie wymaga to regulacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość heineken72

Dla tych co mają na pompie tego switcha:

Poluzowałem śruby regulacujne (małe co trzymają łapiki switcza) ... i ustawiłem

w pozycji ... na razie na maksa w kierunku obrotów zegara...

stare slady zaznaczyłem jakby co...

Ale widac róznice nie ma teraz tego "szarpniecia" (u mnie była 2500-2800 obr)

czyli przepustnica musi sie otwierac wcześniej ....nawet ..niż przy 1000 nawet poniewaz nieodczuwa sie jej otwarcia- moze jest zawsze otwarta kiedy wcisniety jest pedał gazu?

 

pytanie tylko czy wczesne otwarcie ma inne złe skutki i czy to nie przeszkadza np w jeżdzie w trasie itp

spalania nie sprawdzałem... narazie testuje jazde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...