Pawcior Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Witam. Mam kilka pytan odnosnie gazu : 1. Ile tak mniej wiecej mocy traci auto z silnikiem 75 km 16v zasilane LPG (instalacja BRC Just) 2. Czy auto po przelaczeniu na benzyne odzyskuje swoją pierwotną moc czy juz zawsze bedzie spadek, nawet jesli na benzynie sie jezdzi. 3. Czy auto po przerobieniu na LPG jeśli przelczy sie go na benzyne spali tej benzyny wiecej niż jak by instalki LPG w ogole nie bylo ??? P.S jeśi te informacje okaża sie pomocne to dodam,że Jeżdze na Shell Power Gas lub na agzie z BP , paliwo to albo BP Ultimate 98 albo Shell V-Power. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Polak Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Ad 2. Spadek jakis bedzie zawsze bo masz zwezke w dolocie powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawcior Opublikowano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 A ile % tak mniej wiecej ?? BTW : Da sie jakos wyregulowac instalacje,żeby auto na gazie dynamiczniej jezdzilo, zeby byla jak najmniejsa roznica miedzy benzyna...niech i pali te 1,5 litra na 100 gazu wiecej .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lowiec Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 mam instalke bez elektroniki elpigaz z dedykowanym mikserem. silnik ga14ds na gazniku z orginalnym dolotem. 1. u mnie zalezalo jak byla instalka wyregulowana - na poczatu wyprzedzanie na nie pamietam 3 czy 4 z 50-60 koszmar przez 500m spalanie 13l lpg a ostatnio... 3 i but i chwile trwa - srednie spalanie okolice troche ponad 9. praktycznie zero wyczuwalnej roznicy miedzy pb a lpg. praktycznie wystarczy tak wyregulowac instalke by na gazie mieszanka byla ciut bogatsza niz standardowo ustawiana na lambde=1. oczywiscie przy standardowo ustawionych wartosciach dla pb, czystych filtrach swiecach pozadnej instalce zadnym zniamnom w dolocie. 2. bedzie jezdzic ok jak dawniej tylko z mala dziura przy przyspieszaniu spowodowana zamontowanym mikserem w dolocie 3. pb spali mniej bo bedziesz jezdzic na lpg. jak bedzie ok wszystko to w zimie odpalajac na pb jakis 37 litrow starcza mi na nieco ponad 4tyskm. chyba nie powinien palic wiecej pb, poza dziura nie powinno byc roznicy. tez jezdze na paliwie z shella. na vp99 na zlocie ganialem primery z silnikami 1,6 mimo instalki lpg pozdrawiam slawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 spadek mocy będzie prawie zawsze i tylko od klasy instalacji zależy jak wielki to spadek. jeśli założysz gaz 1 generacji to nie licz na cuda :/ zwężka w gardzielu przytłumi autko na gazie i paliwie elektronika może troche poleprzyć sprawe ale to i tak nie to. jedynym skutecznym rozwiązaniem jest sekwencyjny wtrysk gazu. nie ma żadnych mikserów tylko małe dysze i wtryskiwacze spadek mocy przy tego typu instalacjach wynosi około 2% 4% a moc można łatwo podnieść paroma małymi modyfikacjami w programie ale wtedy możesz mieć problemy z przejściem analizy spalin na przeglądzie :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 Po załorzeniu gazu z powodu zwężki w dolocie (nie dotyczy sekwencji, tam tego problemu nie ma) zawsze będziesz miał spadek mocy od 5 do 15% w zależności od klasy instalacji. Zarówno zużycie gazu jak i benzyny będzie większe też z powodu zwężki. Wad tych nia ma sekwencja, ale niestety to kosztuje (od 3000 tyś w górę) Co do gazu wg mnie najlepszy jest Shell. U siebie zaobserwowałem zużycie mniejsze o 0,5 litra w porównaniu z BP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KTOSIU Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 Potwierdzam to co napisali koledzy powyżej, z tym, że ciekawe jest stwierdzenie MIKE o spadku mocy od 5 do 15% w zal. od instalki, MIKE ja bym dołożył jeszcze dokładność wyregulowania instalacji, to będzie miało wg. mnie duży wpływ na spadek mocy. SNAFU mam gaźnik 1,6, czy dla ciebie zwężka oznacza mikser (wiem,że to nie to samo :wink: )? Nie mam zamontowane nic na dolocie powietrza, specjalnie szukałem zakładu gdzie pracują sprawdzeni "gaziarze" i nie mam żadnych ingerencji w dolocie. Jeżeli macie jakieś zwężki to naturalnie, że ingeruje tow sposób tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej dla benzyny, regulacja na gazie będzie ok, ale na benzynie mogą się wtedy pojawic problemy. Jest to związane z innym zapotrzebowaniem powietrza do mieszanki poliwowo -powietrznej i gazowo-powietrznej. Tylko nie łapcie mnie za słówka - gaz jako faza ciekła Narka 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 jak do tej pory są 3 sposoby podawania gazy i tworzenia mieszanki palnej pierwszy to zastosowanie miksera (czyli zwężki nad przepustnicą) tak by uzyskane podciśnienie wysysało gaz z parownika. Drugim rozwiązaniem jest wtrysk gazu w fazie lotnej niestety dość kosztowna i skomplikowana instalacja ale gwarantuje dobre parametry pracy silnika i zachowanie jego mocy:] Trzecim rozwiązaniem jest wtrysk gazu w fazie ciekłej ale jak narazie bardzo mało rozpowszechniony z powodu ceny :/ sam zbiornik z pompą gazu kosztuje około 4000zł :/ jednak to rozwiazanie pozwala uzyskać nawet większą moc silnika z powodu efektu chłodzenia denka tłoka i zaworów rozpręzającym sie gazem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 w poprzednim aucie mialem instalacje 2 gen. wyniki Gtechu na benzynie 9.69s do setki a na LPG 9.95s(nie do wyczucia), ale ustawiona byla naprawde na max. ta instalacja, spalal 15l LPG (tylko, ze wtedy gaz kosztowal 1.22zl i bylo to nadal oplacalne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wszok Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 to podobnie ja zrobilem z moim 1.4 gaznik. sruba odkrecona na max (gzaownik pomierzyl i stwierdzil ze ) do 4000obr mieszanka non stop zbyt bogata dopiero na ok 5500obr mieszanka neutralna i najefektowniejsze spalanie.wtedy dawal jak na benzynie:) ale spalanie 17 :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KTOSIU Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Hejka SNAFU, poza mikserem zdarza się, że podczas montażu instalacji gaziarze "przytykają" dolot powietrza aby było go mniej. W swoim poście miałem raczej na myśli tego typu zwężkę a nie mikser. Nie wiem jak to jest u innych lecz u mnie sam mikser ma średnicę taką jak powiedzmy górna część gaźnika (wylot nad przepustnicą) i poza tym, ze powietrze ma "do przepłynięcia" troszkę dłuższą drogę - wysokość miksera- to jego przepływ nie jest zakłócany. Pozdr. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 w sumie nie ma znaczenia czy przytkasz powietrze mikserem czy czymś innym chodzi tylko o uzyskanie podciśnienia wystarczającego do zassania odpowiedniej ilości gazu. :] mikser tylko pomaga w dokładnym i równomiernym wymieszaniu powietrza z gazem. Ja w swojej k10 mam spory mikser który w minimalny sposób dławi powietrze jednak takie roziązanie sprawia problemy z regulacją dawki na wolnych obrotach gdzie podciśnienie nie jest wystarczające by zassać odpowiednią ilość gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 Co by to nie było zawsze jest coś (mikser lub zwężka albo jedno i drugie) co przytyka dolot. Jedyne co można zrobić to załorzyć sewkencję. Miałem kiedyś pomysł na patent z ruchomą przepustnicą na dolocie (przymknięta na gazie, otwarta na benzynie) ale mojej instalce chyba nic nie pomorze :evil: Poza tym mam wrażenie że kopm tak czy tak zmienia parametry pracy silnika w zależności od paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SPEEDY Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 Trudno będzie jednoznacznie stwierdzić ile będzie wynosiła strata mocy dopóki nie shamujesz auta,a poza tym musisz najpierw zdecydowac na jaka innstalacje się decydujesz,i na jakie kompromisy jestes się w stanie godzic.Na pewno optymalnym rozwiązaniem bedzie wtrysk gazu w postaci lotnej,np firmy Prins,ja mam LPI Vialle,najnowsze co tylko wymyślili w gazie tzw.5 generacja,ale to koszty bo dla mnie to rozwiązanie poza ceną nie ma żadnych wad,ale musisz usiąśc z ołówkiem i policzyc ile przejeżdżasz rocznie kiedy sie zwróci,ile zamierzasz jeszcze miec ten samochód itd.polecam ci stronę www.ltapolonia,jako kompendium wiedzy o poszczególnych typach i generacjach instalek :wink: PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawcior Opublikowano 4 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 Mam Instalke BRC Just. Może ktoś z Was używa takiej ??? W Pełni programowalna jest podobno....to jest o ile się nie myle 2ga generacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 5 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2006 U mnie to jest mix totalnego chłamu pod maską. Jak gazownik otworzył maskę to powiedział tylko o k...a i ją zamknął ;-) Gdyby nie dysza to bym mógł co najwyżej maluszki wyprzedzać :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.