Gość Sami Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Jak w temacie - jaki plyn chlodniczy wlac do SR20DE?? jakis zwykly czy jakis lepszy czy jaki Bo jutro musze termostat wymienic i przy okazji plyn tez tylko nie wiem jaki kupic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 ja w mojej ex+toyocie mialem rozcienczony koncentrat firmy K2 + taki zielony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 PETRYGO, tylko nie lej Borygo. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek78 Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Ja mam nieco inne pytanie. Czy normalną jest sytuacja, że w okresie ostatnich 2-3 miesięcy moja nyska "wypiła" prawie cały zbiorniczek płynu do chłodnicy. Już uzupełniłem, ale się zastanawiam, czy jest to rzeczą naturalną. Płyn był zielony i taki kupiłem, ale to jest Borygo - Dżodżo, dlaczego nie taki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość indygox Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 marka płynu obojetnie jaka byle do chłodnic aluminiowych - borygo nie wiem czy by nie zniszczyło chłodnicy ja stosuje koncentrat texaco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Właśnie podobno Borygo niszczy chlodnice i slyszalem to juz od wielu znajomych i od wielu mechanikow dlatego takze go nie polecam. Od zawsze leje Petrygo i nie mam zadnych klopotow. Jak Ci wyciagnelo plyn ze zbiorniczka, to zobacz czy nie masz gdzies przeciekow i zobacz czy nie zwiekszyla Ci sie ilosc oleju, bo mogl plyn dostac sie do oleju. Ja mam natomiast problem ze mi przybywa w zbiorniczku plynu, ale najpierw stawiam na termostat bo dolna rura od chlodnicy jest zimna, mam nadzieje ze sie na tym skonczy i nie bedzie to uszczelka pod glowica. Sorki za OT. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek78 Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 No to pięknie. Czy jest możliwość domowego "spuszczenia" obecnego płynu? I jak zlokalizować ewentualne przecieki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Ewentualne przecieki jest ciezko zlokalizowac gdyz jak silnik jest nagrzany to jak cos wycieka to zaraz odparowuje i wysycha. Jak gdzies cos wycieka to potrafi sie tez robic taki nalot zielonkawy lub żółtawy. Płyn można samemu wymienic. Spuścić stary, zalać nowy i odpowietrzyć układ i już. Poszukaj wycieku w okolicach pompy wody, bo ona najczesciej pada i przy niej a dokladnie to na niej robi sie wlasnie taki zielonkawy nalot. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek78 Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Dżodżo - a jak odpowietrzyć układ? I gdzie ta pompa się znajduje? Dzięki za pomoc, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 A jakim Nissankiem jezdzisz??? POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek78 Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 N14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Hmm. Nigdy nie zagladalem dokladnie do N14 pod maske ale zazwyczaj pompa jest po lewej stronie silnika jak stoisz przodem do silnika. Ciezko jest to tak wytlumaczyc. Poczekaj moze ktos kto jezdzi N14 Ci to dokladnie opisze. Co do odpowietrzania to u mnie jest specjalny zaworek do tego na przewodzie, ktory idzie do nagrzewnicy, ale ja zalejesz plyn nowy to odpal samochod i ustaw ogrzewanie na gorace powietrze i niech samochod sie nagrzeje do tad az wlaczy sie wentylator na chlodnicy, powinien sie sam odpowietrzyc. Jak bedziesz to robil to caly czas sprawdzaj ilosc plynu w zbiorniczku wyrownawczym i dolewaj jak bedzie ubywac. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 w almerze sa dwa korki spustowe: z bloku i z chlodnicy i dwa zawory odpowietrzajace: w bloku i w kolektorze dolotowym. pewnie w suniaczu tez cos takiego jest... tylko kurde nie jest to jakos charakterystyczne najleije jak by ci ktos w sunnym fotki zrobil gdzie to jest bo nieodpowietrzony dobrze uklad chlodzenia moze sie kiepsko skonczyc :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość minio Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 No to pięknie. Czy jest możliwość domowego "spuszczenia" obecnego płynu?I jak zlokalizować ewentualne przecieki? :!: Przed spuszczeniem płynu należy pamiętać aby ustawić ogrzewanie na maksa, pozwoli to na spuszczenie płynu z nagrzewnicy. To tak dla przypomnienia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sami Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 co wy z tym ogrzewaniem... suwak od ogrzewania nic nie reguluje z nagrzewnica, tylko porusza jakby taka przepustnica ktora kieruje strumien powietrza na nagrzewnice albo obok niej. A wracajac do tematu. Ktos wie jak odpowietrzyc uklad w SR20DE?? Bo wlasnie mam zamiar sie zabrac za wymiane termostatu i musze to zrobic w dwie godziny, ciekawe czy mi sie uda... A plyn kupie chyba na Orlenie ten Qal czy jako tak... powinien dzialac nie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Sami możliwe, ze tak jest jak piszesz z suwakiem od cieplego powietrza. Ja nie wiem jak jest dokładnie, ale sa tez takie rozwiazania, ze powietrze leci caly czas przez nagrzewnice, a suwak tylko otwiera i zamyka przeplyw plynu przez nagrzewnice. Jak jest ustawione na zimne to wtedy plyn nie plynie przez nagrzewnice i dlatego leci zimne powietrze z wylotów powietrza, ale w Nissankach moze byc tak jak pisales nie przecze. Dlatego lepiej ustawic na cieple i napewno nie zaszkodzi. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sami Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 W sunny N14 jest na pewno tak ze przez caly czas plyn leci przez nagrzewnice. W kazdym razie, kupilem plyn Qal na Orlenie, wymienilem termostat, wymienilem plyn, chyba samo sie odpowietrzylo bo odpalilem silnik i dolewalem po trochu i teraz jest si, wreszcie w aucie cieplo i wskazowka temp w polowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Sami, a napisz mi jakie objawy miales przed wymiana termostatu????? Wskazowka Ci wariowala, czy niee????? POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sami Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 wygladalo to tak - w aucie zimno, jak chwile postal z wlaczonym silnikiem to temp dochodzila do polowy czyli tak jak powinno byc. Ale wystarczylo ze ruszylem i chwile jechalem to temp zaczynala spadac, przy wyzszych predkosciach i stalych obrotach potrafila spasc az na sam dol skali. Zwiazane to bylo z tym ze plyn caly czas szedl przez chlodnice, i ped zimnego powietrza tak skutecznie wytracal cieplo... Teraz jest super, wskazowka siedzi na miejscu i w samochodzie ciepelko, no i mozna krecic od razu wysoko skoro silnik cieply wreszcie, spalanie spadlo bo automatyczne ssanie sie nie wlacza... same plusy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 To u Ciebie termostat byl caly czas otwarty. U mnie jest zamkniety i nie chce sie otworzyc (dolna rura od chlodnicy caly czas zimna) a wskazowka od temperatury caly czas w polowie i ani drgnie wyzej, co wydaje mi sie dziwne jak nie duzego obiegu. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sami Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 jakby Ci sie nie chcial otworzyc termostat to by Ci sie zgrzal silnik w 2 minuty... temp podskoczyla by odrazu, mysle ze nawet w -20 nie ma sznas na jezdzenie autem z zmknietym obiegiem. Jak masz caly czas wskazowke w polowie bez wzgledu na to co robisz z autem (oczywiscie nie biore pod uwage poczatkowego rozgrzewania) to chyba nic tylko sie cieszyc, ze wszystko w porzadku Chyba ze masz zepsuty czujnik temp... albo zegar, tzn licznik czyli mechanizm poruszajacy wskazowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 I wlasnie to jest dziwne. Wsazowka napewno jest sprawna bo raz juz podniosla sie wyzej. Podejrzewam tez zamulona chlodnice. jutro moze sie tym zajme i zobacze co sie stalo i dam znac. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zetek Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Kolego kup coś na bazie blikolu. NAjlepiej Shell z bezki powinien kosztować około 13 PLN za litr do tego mieszasz z wodą 1/1 i masz na -35 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 Kolego kup coś na bazie blikolu. Chyba raczej glikolu. A u mnie jednak poszla uszczelka pod glowica i mam nadzieje ze glowica jest cala. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zetek Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 Sorki małą wpadka na klawiaturze. Oczywiście Glikolu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.