Gość jarkk Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Naczytałem się tyle w archiwum, że mi głowa pęka, ale konkretnych odp. na moje pytania nie znalazłem. Autodiagnostyka kod: 55 Test sondy na LPG: około 9 mrugnięć na 10 sek przy 2200 obr/min Test sondy na benz: 0 mrugnięć przy 2200 obr/min, 1 mrugnięcie przy zwolnieniu pedału gazu, tak przy około 2000 obr/min. Spalanie gazu 18l/100, po regulacji zeszło do normalnego stanu, benzyny nie sprawdzałem. Z tym, że gazownik powiedział, że sonda jest przegrzana i pracuje w niskim zakresie napięcia. Komputerek gazu przestawił na niski zakres, więc spalanie spadło. W związku z powyższym chciałbym się dowiedzieć: - czy rzeczywiście sonda się kończy ? - jakiej firmy sondę polecacie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Drodzy użytkownicy Nissanów nie wierze że nikt z Was nie może doradzić :? :?: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 a ja się też dołącze do pytania: jak można sprawdzić czy sonda jest sprawna, oprócz ato diagnostyki, czy można ja jakoś zmierzyć?? jakie powinna mieć wartości?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 przecież sonda wytwarza po prostu odpowiednie napięcie elektryczne zalezne od tego jaki jest skład spalin. Czym bogatsza mieszanka tym wyższe napięcie. Było z 10 razy ostatnio podawane jakie napięcia w jakim stanie pracy ma mieć sonda. Mierzy się to miernikiem elektrycznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 a co z tymi mrugnięciami, to może świadczyć o umierającej sondzie :?: A jaką kupić to tylko mi się mętlik zrobił po przeczytaniou archiwum. Są po 150,300 a nawet 600zeta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 a co z tymi mrugnięciami, to może świadczyć o umierającej sondzie :?: A jaką kupić to tylko mi się mętlik zrobił po przeczytaniou archiwum. Są po 150,300 a nawet 600zeta. po pierwsze jak juz próbujesz sprawdzić sonde to zmus ja do pracy w róznych warunkach czyli: 1.stałe obroty, silnik bez wiekszego obciążenia - lambda = 1-1.05 i wtedy powinno byc napięcie około np 0.5V 2. obroty spadające z wysokich na niskie, czyli prawie hamowanie silnikiem lambda większa od 1, czyli dużo tlenu, małe napiecie sondy np 0.3V 3. obroty wzrastające, czyli duże obciążenie silnika - lambda <1 czyli bogata mieszanka, napięcie nawet 1V zmierz to porządnie i miernikiem elektrycznym bo tak się sprawdza sondę. Kody migowe zależnie od szybkości migania podają tylko orientacyjnie 1 z tych 3 stanów. Zanim zaczniesz szukać cen i wersji sondy, sprawdź ją prawidłowo. Poza tym sonda może wskazywać złe napięcia z innych mpowodów, nie tylko gdy jest sama w sobie uszkodzona. Najpierw sprawdź ja porządnie jak nie umiesz sam to u elektryka to są grosze a będziesz wiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.