Gość PrzemoM Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Witam. Mam Almerę 2.2 diesel 2001 r. kupiłem w maju i wszystko było OK do dzisiej. Wczoraj wróciłem z Zakopanego zrobiłem 700 km wszystko było ekstra a dzisiaj wsiadam kontrolka od świec nie świeci i nie mogę uruchomić. Do najbliższego ASO Nissana mam 100 km. Co robić ? Sprawdzałem bezpieczniki, ale tam jest wszystko po angielsku albo holendersku sam nie wiem. Może ktoś wie jak go odpalić ? Jak brzmi nazwa świec na obudowie bezpieczników ? Czy jak jedna świeca się spaliła to żadna nie będzie grzać i kontrolka nie będzie świecić ? A może jakieś inne propozycje ? POMÓŻCIE Pozdrawiam ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomasz_a Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Witam Poważna sprawa nie miałem jeszcze takiego defektu ale przedstawiam moje propozycje na ten temat: - "świece" żarowe mogą być oznaczone jako "GLOW" - przekażnik świec jako "GLOW RELAY" lub "CHECK GLOW RELAY" - bezpiecznik świec powinien być na tablicy bezpieczników, ma wartość 60A, jeżeli brak tam informacji "GLOW" to powinien tam być tylko jeden taki bezpiecznik - przekażnik świec powinien być na lewym nadkolu przy akumulatorze - przekażnik sterowany jest "sterownikiem" ECM silnika, jeżeli nie ma informacji kontolką "samo" diagnostyki zakładamy że jest sprawny - sprawdź bezpiecznik, jeśli jest sprawny sprawdź czy dochodzi do jego podstawki napięcie, jeśli nie ma napięcia trzeba szukać w instalacji to duży problem, nie na internet - jeżeli napięcie jest i bezpiecznik jest sprawny znajdź przekaźnik i sprawdż czy ma zasilanie-sterowanie z "ECM" oraz czy ma zasilanie na obwodzie świec - jeżeli wszystko jest sprawdź obwód przekaźnik-listwa świec - brak świecenia kontrolki świec może oznaczać awarię któregoś z tych obwodów lub elementów np. przekaźnika świec - można awaryjnie spróbować uruchomić auto odłączając listwę świec od zasilania i podając napięcie bezpośrednio z akumulatora (dwie osoby), po sprawdzeniu czy któraś świeca nie powoduje zwarcia Powodzenia Tomasz A N-16 2,2 Di Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 a może sam układ sterujący nie załącza świec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PrzemoM Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 a może sam układ sterujący nie załącza świec? ale co z tym zrobić ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Kolega Tomasz_a dobrze radzi. Trochę poczytałem i oto moje wnioski: 1. Sprawdź czy dochodzi napięcie do świec żarowych miernikiem. (Plus miernika do listwy - minus do masy i stacyjka w pozycję ON przez 20s powinno być na listwie 12V). 2. Stojąc przodem do silnika po prawej stronie akumulatora na błotniku masz przekaźnik do zasilania świec żarowych - trzeba sprawdzić czy dochodzi do niego zasilanie sterujące + 12V. Jeśli zasilanie sterujące jest to masz uwalony przekaźnik. 3. Bezpiecznik nazywa się jak napisał kolega musisz go odszukać albo w kabinie pod schowkiem po lewej stronie albo w komorze silnika po lewej stronie od akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haltekx Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Witam, problem zbliżony do tematu. Almera nie pali. Pali z plaka, bez plaka gasnie, gaz nic nie daje, obroty ciągle na "0". Nie ma napiecia listwie świec. Nie ma kontrolki podgrzewania świec. Zmieniłem przekaźnik - podgrzewania (w zakolu) - nie pomogło. Sprawdziłem bezpiecznik GLOW 60A - jest sprawny, wchodzi na niego 14V - wiec. tu ok. Sprawdzlłem schemat - troubleshootig_1 -> 20sek po włączeniu kluczyka na ON. napiecie na listwie świec powinno być =Baterii. A jest 0V... --- Po otwarciu przekaźnika i mam napiecia inaczej niz na schamcie (dwa grube kable wchodza na plecionką a dwa pozostałe na załącznik). Sama idea się zgadza - jeden gruby ma z baterii +, a na drugi gruby kabel do swiec pojdzie prąd gdy z baterii jest na sterujacym +, a z ECM idzie "-". Nie mam "-" z ECM. Gdy dam "-" z baterii (zamiast z ECM) - przekaźnik działa (widze jak się stycznik załącza), nie mniej na listwie świec i tak nie mam +. --- Bezpośtednio + na listwę swiec - nie pali. Jutro sprawdze czy swiece pokolei żarzą z baterii. --- Z instrukcji -> Trouble-shooting: 1.36V na 347 na ECM (powinno być po włączniu ON) - gdzie znaleźć ten conector? Co może być problemem? komputer? Co i jak dalej testować? Z gory dzieki za wszystkie propozycje. Pozdrawiam, Haltekx ps. Auto przestało palić nagle w zimie - może to ma znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.a.n.o Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam, problem zbliżony do tematu. Almera nie pali. Pali z plaka, bez plaka gasnie, gaz nic nie daje, obroty ciągle na "0". Witam. Zabierasz się do tematu trochę nie z tej strony. Stan świec żarowych nie ma większego wpływu na odpalanie samochodu, zwłaszcza w lecie, więc to sobie na razie odpuść. Moim zdaniem pompa nie podaje paliwa. Wnioskuję po tym, że odpalasz za pomocą plaka. Jeżeli jest paliwo (sprawdzić) to może to być problem natury elektrycznej, związany z nieświeceniem się kontrolki od świec żarowych. Po pierwsze spróbowałbym sczytać błędy, może naprowadzi to na jakiś trop. Metoda sczytywania błędów za pomocą zworki jest dość szczegółowo opisana na forum. Powodzenia. Edytowane 9 Sierpnia 2017 przez J.a.n.o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Immo sprawdź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haltekx Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 (edytowane) Hej, @J.a.n.o z pompą walczyłem wcześniej (ze 2 miesiące temu..) - bo też nie było paliwa (od tego zaczałem) - pod siedzeniem pompy nie ma w tym modelu bo sprawdzałem;) jest tylko pływak i dwie rurki (ssąca i powrót). W tym modelu jest zdaje sie jakaś 'słynna pompa' - ktora sie zuzywa po jakis 300k?(gdzies czytalem) - ja mam zdaje sie poniżej 200k. Czy jak kontrolka swiec nie świeci - to ma znaczenie? (wpływa na reszte elementów?) Czy to może być jakiś problem elektryczny że pompa nie podaje paliwa? Jak to sprawdzić? Błędy czytałem zwykle ELM327 - ostatnio się nie chciał załączyć w tym aucie (w innych chciał) i myślałem przez chwilę że ECM się rozwalił...spróbuje jeszcze raz. "Metoda sczytywania błędów za pomocą zworki" - doczytałem - sprawdze. @vlad24 immo swego czasu było już 'poprawione', tak aby nie występował problem z odcinaniem paliwa do pompy ze względu na immo. To raczej rozwiązanie "permamentne" miało być Dzięki za każde info - każdy pomysł mile widziane Witam, Zworka nie powoduje wyświetlania kodów. Elm327 nie łączy. A świeci i działa w innych autach. Na forum ktoś napisał ze po kicia w nim nie działa trick ze zworka, A ja mam wersję tzw. przejściowa. Kończą mi się pomysły. Albo immo się zepsuło albo elektryka albo pompa albo ecm. Holowanie do elektryka to sporo km. Z wioski. Może jeszcze jakaś podpowiedź? Pomysły? Edytowane 9 Sierpnia 2017 przez haltekx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.a.n.o Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Zworka nie powoduje wyświetlania kodów. Elm327 nie łączy. A świeci i działa w innych autach. Witam. Mój samochód też nie chciał się połączyć z jakimś prostym "diagnostą". Dopiero wizyta u mechanika z jakimś solidniejszym przyrządem dała wyniki. Metoda na zworkę jednak działała. Ja robię to tak; Zworkę wkładam pomiędzy dwa skrajne piny, w których są blaszki (gniazdo może być "do góry nogami" ), następnie włączam zapłon i czekam... Trzeba spokojnie policzyć; wolne mignięcia to pierwsza cyfra, szybkie druga... i tyle. Sekwencja mignięć będzie się powtarzać, w zależności od ilości błędów. Kody błędów są dwucyfrowe, dlatego jak jest wszystko w porządku powinno "wymigać" 55. Pięć wolnych, pięć szybkich... i od nowa... Kol.vlad24 słusznie zwrócił uwagę na IMMO. Ja znam tylko jeden sposób; jak jest radio oryginalne (takie właśnie mam), to bez sprawnego IMMO go nie włączysz. A co do pompy to mamy zwykłą pompę wtryskową, która sterowana jednak jest przez komputer. Immobilajzer odcina dopływ paliwa. Znajduje się na bloku silnika, nisko pod kolektorem ssącym. Dostęp do niej jest podobno trudny. Jednak podstawą jest diagnostyka. Dlatego, jeżeli metoda na zworkę Ci się nie uda, to zamiast holować auto lepiej umówić się z jakimś mechanikiem, diagnostą, żeby na miejscu wykrył błędy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haltekx Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Hej, zwierałem na dłuższej krawedzi obd2 skrajne piny (1,8) - nic nie dało - zgodnie z instrukcjami z tego forum. (kableki do nich dochodza, wiec nie sa slepe ani zepsute, ELM swieci na czerwony kolor) ELM327 na bank wczesniej na tej almerce chodzil (mialem plany zabawy w torque jako miernik...wszelkich parametrów - wiec wiele razy nanim podłącząłem..). Radia nie mam - bo sie kiedys (lata temu) się popsuło, jakis domorosly elektronik mi zepsul chip i radia nie oddal (takie uroki tanich napraw), wiec mam jakis kolorowy zamiennk. KLuczyki oba oryginalne - centralny zamykają oba (otwieranie po włożeniu kluczyka do stacyjki - po dlugim ciągłym dźwięku, taki kolejny urok tegoż auta, ze kluczyki już nie otwierają centralnego/immo). Pompa jest trudno dostępna - wiem Poprzednio jak zaglądałem do baku i jej szukałem - to przyglądaliśmy się z mechanikiem gdzie jest - i fakt jest lichy dostęp ;(( Co do zworki - tu na forum ludzie piszą: "po lifcie N16 trik ze zworką nie działa" - mój jest podobno wersją 'przejściową' --- może dlatego trik nie działa. Nie pokoi mie jednak brak działania ELM327 - dotąd działał - cholerka... Elektryk/diagnosta: - Chętnie - czy znacie jakiegoś blisko miejscowości "kolonia łaziska" ?(tu auto zostawiłem na zimę i tak już od połowy zimy stoi..) Najbliższy _dobry_ specjalista to miejscowość szczuczki. (30km) i raczej tam będę musiał zacholować auto (postawić do dłuugiej kolejki aut oczekujących..), na przyjazd nie ma co liczyć.. I pytanie - czy moge oszukać i przetestować pompę - podając jakieś napięcie na ten drucik który jest blokadą od immo jakieś napiecie? (przynajmniej bym wiedział czy to kwestia pompy bądź immo etc.) Lub jakiś inny sposób tego sprawdzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 W starszych była dioda immo I ona gała po odblokowaniu, przekręceniu zapłonu. Gaśnie u ciebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haltekx Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Sprawdziłem - ani przed ani po - lampki niema. Immo był swego czasu odpowiednio "przerobiony". Jakiś inny sposób sprawdzenia immo? Jakiś inny powód nie działania ELM327? ps. Jak zablokuję kluczykiem centralny to powłożeniu do stacyjki jest ciągły sygnał, znika po przekręceniu. Taki urok tej 'przeróbki'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Sprawdź bezpiecznik ECU i złącze jego masy. Ew szukaj nowego ECU ze wszystkim niezbędnym do immo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.