Gość skYwriter Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Witam klubowiczów...wczoraj rozbierałem konsolę środkową by podciągnąć ręczny, przy okazji podpiąłem złącze od tego niby antynapadu co blokuje drzwi. Dziś rano przychodzę do garażu, otwieram auto(centralny z kluczyka) a tu jakieś spięcie... Na włącznik w środkowej konsoli nie reaguje, przednie drzwi mogę ryglować ręcznie, ale tylnich już nie zamknę nawet ręcznie... Jak próbuje działać coś jakby strzela pod schowkiem z prawej strony... Zdążyłem już wyczytać, że tam jest ten sterownik od centralnego...od czego zacząć? Poraźdzcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 jakie złącze podpiołeś? od alarmu ? ja też sie kiedyś tu podpinałem ale lipa ... podepnij sie lepiej (jak już sie z czymś dopinasz co centralnego) przy drzwiach pasazera w przednim słupku jest sterownik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skYwriter Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Nie, nic nie kombinowałem : po prostu docisknąłem wtyczke od guzika na środkowej konsoli co blokuje drzwi(wypadła), następnego dnia po jego naciśnięciu coś zaczęło mielić i d*pa.. Obecnie sprawa jest taka: -gdy wtyczka od tego guzika jest wypięta jest cisza, ale centralny milczy - gdy wtyczke wepnę, co 5 sek. coś strzela w okolicy lewej nogi kierowcy A gdy chcę ryglować drzwi ręcznie to też nic się nie dzieje, prócz tyknięcia w okolicach prawego słupka. Tylne zamki zamarły...nie mogę ani otworzyć ani zamknąć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Proponuję zacząć od wypięcia centralki i sprawdzenia czy siłowniki w drzwiach ocalały. We wtyczce podepnij 12V do 2(kabelek jasnozielony) i 4(jasnozielono-czarny) i zobacz czy siłowniki pracują. Raz + do 2, - do 4, a potem odwrotnie, powine zamknąć a potem otworzyć (lub odwrotnie). Sprawdz zasilanie centralki + biało-czarny (nr 3), - czrny, numer 1 we wtyczce. Oczywiście powinno być 12V. Pomarańczowy kabelek to właśnie ten od włącznika na tunelu on podaje masę po naciśnięciu, nic innego nie może się tam pojawić. Dwa pozostałe kabelki, pomarańczowo niebieski (8) i pomarańczowo-czarny (5) to są od przełącznika w drzwiach kierowcy zam./otw. (on podaje masę do centalki). Raz masa na jednym raz na drugim w zależności od tego czy zam/otw. Jeżeli wszystko wyjdzie ok to centalka mogła paść i trzeba wymienić albo próbować naprawić. Nic nie pisałeś o alarmie to przyjmuję że go nie masz, tak samo siłownika w drzwiach kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skYwriter Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Alarm mam fabryczny, tylko jest uruchamiany ręcznie. Wielkie dzięki za pomoc, jutro muszę powalczyć...mam nadzieję, że sterownik nie poszedł :? Powyższego sterownika mam szukać przy prawym słupku, koło schowka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Dokładnie, przy prawej nodze pasażera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skYwriter Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 No i byłem w garażu... Siłowniki nie pracują po padaniu 12V na odp. styki, no chyba, że coś źle zrobiłem... Sam sterownik daje oznaki życia - po wpięciu coś się tam w nim dzieje przez chwile. Jest możliwe, aby sterownik był OK, a siłowniki poszły no i jakie są tego koszta? Za co mam się teraz wziąść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 No to trzeba się dobrać do siłowników i sprawdzić każdy po kolei ale obawiam się że są spalone. Centralka mogła podawać ciągłe napięcie na nie i je spaliła. Centalkę można sprawdzić podpinając się z miernikiem lub żarówką pod te przewody co idą na siłowniki i wtedy zobaczysz czy wychodzi jakieś napięcie (powinno być tylko przez chwilę podczas otwierania lub zamykania), jeżeli jest cały czas to na 100% masz spalone siłowniki. Tak sobie myślę, że przyczyną całej awarii był uszkodzony włącznik na środkowej konsoli, może cały czas podawał masę na centralkę a ta dawała napięcie na siłowniki aż w końcu je spaliła, zaraz skoczę do garażu i sprawdzę czy jest taka możliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Byłem w garażu i wychodzi na to, że mogło tak się stać jak napisałem wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skYwriter Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Może był padnięty ten włącznik na śr. konsoli, dlatego poprzedni właściciel go odłączył :? A teraz mam tylko dodatkowy problem. Wydaje mi się, że centralka podaje przez cały czas napięcie na siłowniki... Aby dostać się do siłowników, wystarczy ściągnąć obicia wewn. drzwi, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arbajk Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 a mi od pewnego czasu własnie ten sterownik od centralnego w okolicach prawej nogi pasarzera zaczoł pykać gdy zamkne lub otworze drzwi z pilota wszystko fabryczne a stało sie tak po odłączeniu akumulatora i podpieciu go spowrotem po około 20 godzinach wczesniej tak niebyło centralny działa tylko cyka ta centralka czy to normalne czy coś jest nietak ? Moze ktoś ma coś podobnie? z góry dzieki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skYwriter Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 No u mnie właśnie tak "pyka" ten sterownik prócz tego, że cetralka przestałą działać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 zobacz w manual service (rozdział EL chyba)w p11 też są } schematy przejscia na wyłączniku na tunelu -Jeżeli po jego wpieciu wariowała centralka to na 90 procent on zakuca całość siłowniki orginalne są zabezpieczone przed przeciążeniem i nie powinny sie spalić u mnie sie kiedyś skleił (na całą noc) przekaźnik to poszedł siłownik dostawiany w drzwiach kierowcy (polski za 10 zł) nie wiem jak długo jeżdziłeś z tym uszkodzonym przyciskiem bo może nie wytrzymały tak długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skYwriter Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Działającym przyciskiem na konsoli śr. cieszyłem się dokładnie 1 dzień Cóż, skoro poszły to widocznie ktoś już je wcześniej wymieniał i wstawił uniw...Też pewnie będę musiał tak zrobić :? Jeszcze raz dzięki za pomoc. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skYwriter Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 Wszystkie siłowniki wymienione(bo wszystkie były spalone), było sporo zabawy z tym...ale cóż. Narazie wszystko gra, ale wtyczke od guzika na środkowej konsoli odłączyłem w cholere narazie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.