Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wyjasnijcie prosze co z tym przeplywomierzem


Gość kiciol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A co z silnikami diesla? :? . czy czujnik przepływu powietrza też tak pada jak w benzyniakach bo z tego co obserwuje to newralgicznym punktem w silnikach benzynowych to ta nieszczęsna przepływka :shock: :? . U mnie w książce serwisowej nie ma żadnego wpisu dot. wymiany przepływki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z silnikami diesla? :? . czy czujnik przepływu powietrza też tak pada jak w benzyniakach bo z tego co obserwuje to newralgicznym punktem w silnikach benzynowych to ta nieszczęsna przepływka :shock: :? . U mnie w książce serwisowej nie ma żadnego wpisu dot. wymiany przepływki
Z tego co wyczytałem na forum u Ciebie będzie chyba ta tańsza ale czy zdażają się awarie nie wiem, ja też mam sprawną tylko z ciekawości dziś zaglądałem pod klapę :wink: żeby wiedzieć jaką mam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wogóle są 2 przepływki o nr 280 218 094 - jedna za ok. 300 zł do tej przed liftem i druga za ok 2300-2500 po lifcie

 

niestety mam przed liftem jak juz pisalem i cena mojej przepływki 2330.33 brutto - cena z ASO w Płocku a w Ballaunie chcieli o 33 grosze mniej ;)

 

 

Czujnik przepływu powietrza

BOSCH

0 280 218 094

Czujnik przepływu powietrza

Informacje Inter Cars o towarze

indeks: 0 280 218 094

Cena brutto: 895' date='04 zł

nazwa: Przepływomierz powietrza

opis : Przepływomierz powietrza Nissan Almera,Primera

1.5-1.8 99-

 

Ograniczenia

od roku prod.: 2000.11

do roku prod.: 2002.07[/quote']

 

a yo juz troche ciekawsza cena... ;)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mochikanin

Czy ktoś może mi wyjaśnić jak dokładnie wyglądają objawy uszkodzenia przepływki. Jak kiedyś miałem wachania obrotów i spadek mocy zrobiłem restart kompa i wszystko jest OK do dziś. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już po wymianie przepływki :grin: Teraz to nie ten samochód :twisted: Jeździ znacznie lepiej, zero wahań obrotów czy spadków poniżej 500 rpm przy wrzóceniu na luz :D/

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi wyjaśnić jak dokładnie wyglądają objawy uszkodzenia przepływki. Jak kiedyś miałem wachania obrotów i spadek mocy zrobiłem restart kompa i wszystko jest OK do dziś.

 

 

No ja miałem to co większość tu opisuje, tzn. spadek obr po zdjęciu nogi z gazu do prawie zera, i jak był zimny to gasł. Jak ciepły to obroty wzrastały do normy samoczynnie. Wzrostu zużycia paliwa nie zauwżyłem. Przeczyściłem przepustkę, ustawili obroty i było OK, ale na kompie mi pokazywali to jakaś wartość się wahała w górę i w dół, więc wymiana prędzej czy poźniej, więc wymieniłem od razu... Po wymianie subiektywnie kulturalniej silnik pracował , poza tym bz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mochikanin
Po wymianie subiektywnie kulturalniej silnik pracował , poza tym bz...

Dzięki za odpowiedz tak sobie właśnie pomyslałem że poza wydaniem sporej kaski to bz...... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z silnikami diesla? :?

 

W silnikach diesla tez padaja , nie psuja sie a zuzywaja, komputer nic nie wykazuje tylko autko słabnie nie ma mocy, strach ruszyc ze skrzyzowania bo boisz sie ze nie zdazysz, ale ze mamy ta tansza po 200 zł to nie jest tak zle :) ....

 

Ps.zeby sprawdzic wystarczy odpiac wtyczke i sie przejechac.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz tak sobie właśnie pomyslałem że poza wydaniem sporej kaski to bz...... Wink

 

 

Nie takiej sporej, bo ja mam też tą za 199zł....Poza tym mówi się że zużyty przepływomierz powoduje powstawanie zbyt ubogiej mieszanki, wzrasta temp. spalania, co może prowadzić do wypalania gniazd zaworowych itp....ja wolę nie ryzykować. Zużyte to zużyte....jak ktoś go tam zaprojektował to po to żeby był sprawny....a stary wyrzuciłem bo nikt nie chciał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mochikanin
No ja miałem to co większość tu opisuje, tzn. spadek obr po zdjęciu nogi z gazu do prawie zera, i jak był zimny to gasł.

Czy to się działo na gazie czy benzynie ? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką budowe ma ten przepływomierz, czy to tak samo jak w silnikach GA dwa druciki :?:

Które są całe albo przewrwane i w związku z tym albo działają albo nie, tak więc nie może on się zużyć :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z silnikami diesla? :?

 

Ps.zeby sprawdzic wystarczy odpiac wtyczke i sie przejechac.....

Hi hi :oops: a gdzie ta wtyczka jest gdzieś tam przy filtrze powietrza ????? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arku powyzej masz zdjecie na gorze wystaje takie gniazdko i do niego wpina sie wtyczke, wyciagasz ta wtyczke na wyłaczonym silniku i i jedziesz na przejazdzke tylko nie za długo bo podobno nie wolno, po wypieciu wtyczki zapali ci sie ''czek engine'' ale po wpiecieu spowrotem oczywiscie na wyłaczonym silniku/zapłonie wszystko wraca do normy, u mnie po wypieciu wtyczki była kolosalna roznica, cos jakby rakieta na kółkach :D w porównaniu do tego co było jak kupiłem autko.

 

Gadałem z mechaniorem i powiedział mi ze przepływomierz działa na zasadzie rezystora :shock: i raczej nie powinno sie go regenerowac, a padaja dletego poniewaz zakurzony filtr powietrza ma w sobie duzo wilgoci, czastki wody wpadaja na rozgrzany rezystor i powoli sie wypala-dlategop wazne aby filtr powietrza był wymieniany w mieare czesto, druga sprawa to szczelnosc obudowy filtra powietrza, zdarza sie ze mechanik nie załozy go dokładnie i przez szparke wlatuje kurz,brud, wigoc..... co zle słuzy przepływomierzowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Informacja dotycząca przepływomierza wartego ponad 2 tys. zł.... Wiecie czym on się różni od tego, który kosztuje 200 zł? Jednym opornikiem. Dosłownie. Wiem, bo w sobotę wymieniałem i zamiast zapłacić 2 koła czy 900 zeta, zapłaciłem za nówkę 220 zł (ASO) i przełożyłem do niego z mechanikiem opornik z mojego padniętego przepływomierza i w ten sposób mam taki sam, za jaki ASO żąda 2 tys. z kawałkiem a JC ok. 900 zł.

Opornik zamontowany jest na zewnątrz przepływomierza na dwóch metalowych 'mini-klamerkach' (i trzeciej plastikowej). Ten tańszy przepływmierz ma same klamerki, które nie są zaciśnęte (przez to gotowe do montażu tego opornika). Po wymianie przepływomierza auto ma idealne parametry (sprawdzone na komputerze) i w ogóle odczuwam wyraźną poprawę kultury pracy silnika i osiągów (najprawdopodobniej będzie to miało pozytywne przełożenie na spalanie, ponieważ padnięta przepływka podawała błędne dane o ilości dostarczanego powietrza, przez co silnik się zalewał).

Objawy takie jak u innych: falujące obroty na luzie, a po wysprzęgleniu silnik gasł (szczególnie irytujące podczas pokonywania zakrętu). Czyszczenie przepustnicy nic nie dało, programowanie obrotów również. Po wymiana przepływomierza usterka została usunięta :-) Polecam innym ten sposób załatwienia sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ten opornik jest widoczny gołym okiem. Jest na zewnątrz przepływomierza. Drucik mocowany na wcisk bodaj w trzech metalowych wypustkach (albo dwóch metalowych i trzeciej plastikowej - nie pamiętam dokładnie). Jeżeli masz same wypustki (w kolorze szaro-złotym), a nie ma w nich niczego zamontowanego, to może oznaczać, że masz przepływomierz w którym taki opornik nie występuje. Innych różnic między tymi przepływomierzami nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Z której strony mam szukać tego opornika?

 

(tak wiem - wygrałem zawody na odkop roku, albo nawet 5 lat, ale ten temat wałkowany wciąż na nowo na tym forum, a tu dość ładnie opisane wszystko) pozdro :D

 

Edit: czy ktokolwiek stosował te tańsze zamienniki? są takie za 300 zł

jeśli oryginał wytrzymał 150 tysiecy

to jeśli taki zamiennik wytrzyma mi z 40 to mam na 3 lata jeżdżenia

Edytowane przez Ouara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z której strony mam szukać tego opornika?

 

(tak wiem - wygrałem zawody na odkop roku, albo nawet 5 lat, ale ten temat wałkowany wciąż na nowo na tym forum, a tu dość ładnie opisane wszystko) pozdro :D

 

Edit: czy ktokolwiek stosował te tańsze zamienniki? są takie za 300 zł

jeśli oryginał wytrzymał 150 tysiecy

to jeśli taki zamiennik wytrzyma mi z 40 to mam na 3 lata jeżdżenia

 

d6bdfb00.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam bardzo podobne problemy.

Jak stoję na luzie to obroty z 800 spadają na ok 400-500 i momentalnie wracają. Czasami jak chcę ruszyć to potrafi zgasnąć. Objawy w dużej mieże są na gazie ale na PB też się zdażają. Czy to może być przepływka, przepływomierz, krokowy? Macie jakieś pomysły?

Alina 1.8 przed liftem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...