arek N16 2,2 Di Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 A co z silnikami diesla? :? . czy czujnik przepływu powietrza też tak pada jak w benzyniakach bo z tego co obserwuje to newralgicznym punktem w silnikach benzynowych to ta nieszczęsna przepływka :shock: :? . U mnie w książce serwisowej nie ma żadnego wpisu dot. wymiany przepływki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 A co z silnikami diesla? :? . czy czujnik przepływu powietrza też tak pada jak w benzyniakach bo z tego co obserwuje to newralgicznym punktem w silnikach benzynowych to ta nieszczęsna przepływka :shock: :? . U mnie w książce serwisowej nie ma żadnego wpisu dot. wymiany przepływkiZ tego co wyczytałem na forum u Ciebie będzie chyba ta tańsza ale czy zdażają się awarie nie wiem, ja też mam sprawną tylko z ciekawości dziś zaglądałem pod klapę :wink: żeby wiedzieć jaką mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 A wogóle są 2 przepływki o nr 280 218 094 - jedna za ok. 300 zł do tej przed liftem i druga za ok 2300-2500 po lifcie niestety mam przed liftem jak juz pisalem i cena mojej przepływki 2330.33 brutto - cena z ASO w Płocku a w Ballaunie chcieli o 33 grosze mniej Czujnik przepływu powietrza BOSCH 0 280 218 094 Czujnik przepływu powietrza Informacje Inter Cars o towarze indeks: 0 280 218 094 Cena brutto: 895' date='04 zł nazwa: Przepływomierz powietrza opis : Przepływomierz powietrza Nissan Almera,Primera 1.5-1.8 99- Ograniczenia od roku prod.: 2000.11 do roku prod.: 2002.07[/quote'] a yo juz troche ciekawsza cena... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mochikanin Opublikowano 29 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2006 Czy ktoś może mi wyjaśnić jak dokładnie wyglądają objawy uszkodzenia przepływki. Jak kiedyś miałem wachania obrotów i spadek mocy zrobiłem restart kompa i wszystko jest OK do dziś. :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeso Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 Ja już po wymianie przepływki :grin: Teraz to nie ten samochód :twisted: Jeździ znacznie lepiej, zero wahań obrotów czy spadków poniżej 500 rpm przy wrzóceniu na luz :D/ Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 Czy ktoś może mi wyjaśnić jak dokładnie wyglądają objawy uszkodzenia przepływki. Jak kiedyś miałem wachania obrotów i spadek mocy zrobiłem restart kompa i wszystko jest OK do dziś. No ja miałem to co większość tu opisuje, tzn. spadek obr po zdjęciu nogi z gazu do prawie zera, i jak był zimny to gasł. Jak ciepły to obroty wzrastały do normy samoczynnie. Wzrostu zużycia paliwa nie zauwżyłem. Przeczyściłem przepustkę, ustawili obroty i było OK, ale na kompie mi pokazywali to jakaś wartość się wahała w górę i w dół, więc wymiana prędzej czy poźniej, więc wymieniłem od razu... Po wymianie subiektywnie kulturalniej silnik pracował , poza tym bz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mochikanin Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 Po wymianie subiektywnie kulturalniej silnik pracował , poza tym bz... Dzięki za odpowiedz tak sobie właśnie pomyslałem że poza wydaniem sporej kaski to bz...... :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 A co z silnikami diesla? :? W silnikach diesla tez padaja , nie psuja sie a zuzywaja, komputer nic nie wykazuje tylko autko słabnie nie ma mocy, strach ruszyc ze skrzyzowania bo boisz sie ze nie zdazysz, ale ze mamy ta tansza po 200 zł to nie jest tak zle .... Ps.zeby sprawdzic wystarczy odpiac wtyczke i sie przejechac..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 Dzięki za odpowiedz tak sobie właśnie pomyslałem że poza wydaniem sporej kaski to bz...... Wink Nie takiej sporej, bo ja mam też tą za 199zł....Poza tym mówi się że zużyty przepływomierz powoduje powstawanie zbyt ubogiej mieszanki, wzrasta temp. spalania, co może prowadzić do wypalania gniazd zaworowych itp....ja wolę nie ryzykować. Zużyte to zużyte....jak ktoś go tam zaprojektował to po to żeby był sprawny....a stary wyrzuciłem bo nikt nie chciał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mochikanin Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 No ja miałem to co większość tu opisuje, tzn. spadek obr po zdjęciu nogi z gazu do prawie zera, i jak był zimny to gasł. Czy to się działo na gazie czy benzynie ? :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 zatankowana była benzyna, a jedyny gaz jaki mam samochodzie to jest pod prawą nogą = tzw. pedał (przepraszam jeśli kogoś uraziłem :oops: ) przyspieszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Jaką budowe ma ten przepływomierz, czy to tak samo jak w silnikach GA dwa druciki :?: Które są całe albo przewrwane i w związku z tym albo działają albo nie, tak więc nie może on się zużyć :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 A co z silnikami diesla? :? Ps.zeby sprawdzic wystarczy odpiac wtyczke i sie przejechac..... Hi hi :oops: a gdzie ta wtyczka jest gdzieś tam przy filtrze powietrza ????? :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 jest siateczka która ma funkcję ochronną :?: i jeden gruby drut...na obrazku jest cały w obudowie, ale wystaczy wykręcić sam czujnik z dolotu za filtrem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Arku powyzej masz zdjecie na gorze wystaje takie gniazdko i do niego wpina sie wtyczke, wyciagasz ta wtyczke na wyłaczonym silniku i i jedziesz na przejazdzke tylko nie za długo bo podobno nie wolno, po wypieciu wtyczki zapali ci sie ''czek engine'' ale po wpiecieu spowrotem oczywiscie na wyłaczonym silniku/zapłonie wszystko wraca do normy, u mnie po wypieciu wtyczki była kolosalna roznica, cos jakby rakieta na kółkach w porównaniu do tego co było jak kupiłem autko. Gadałem z mechaniorem i powiedział mi ze przepływomierz działa na zasadzie rezystora :shock: i raczej nie powinno sie go regenerowac, a padaja dletego poniewaz zakurzony filtr powietrza ma w sobie duzo wilgoci, czastki wody wpadaja na rozgrzany rezystor i powoli sie wypala-dlategop wazne aby filtr powietrza był wymieniany w mieare czesto, druga sprawa to szczelnosc obudowy filtra powietrza, zdarza sie ze mechanik nie załozy go dokładnie i przez szparke wlatuje kurz,brud, wigoc..... co zle słuzy przepływomierzowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Informacja dotycząca przepływomierza wartego ponad 2 tys. zł.... Wiecie czym on się różni od tego, który kosztuje 200 zł? Jednym opornikiem. Dosłownie. Wiem, bo w sobotę wymieniałem i zamiast zapłacić 2 koła czy 900 zeta, zapłaciłem za nówkę 220 zł (ASO) i przełożyłem do niego z mechanikiem opornik z mojego padniętego przepływomierza i w ten sposób mam taki sam, za jaki ASO żąda 2 tys. z kawałkiem a JC ok. 900 zł. Opornik zamontowany jest na zewnątrz przepływomierza na dwóch metalowych 'mini-klamerkach' (i trzeciej plastikowej). Ten tańszy przepływmierz ma same klamerki, które nie są zaciśnęte (przez to gotowe do montażu tego opornika). Po wymianie przepływomierza auto ma idealne parametry (sprawdzone na komputerze) i w ogóle odczuwam wyraźną poprawę kultury pracy silnika i osiągów (najprawdopodobniej będzie to miało pozytywne przełożenie na spalanie, ponieważ padnięta przepływka podawała błędne dane o ilości dostarczanego powietrza, przez co silnik się zalewał). Objawy takie jak u innych: falujące obroty na luzie, a po wysprzęgleniu silnik gasł (szczególnie irytujące podczas pokonywania zakrętu). Czyszczenie przepustnicy nic nie dało, programowanie obrotów również. Po wymiana przepływomierza usterka została usunięta :-) Polecam innym ten sposób załatwienia sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAFAR Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Pytanko do Marcina, gdzie dokładnie jest ten opornik, bo u mnie na zewnątrz jest tylko wyjście do wtyczki, a może chodzi ci o ten czujnik który jest w środku przepływomierza??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin Opublikowano 2 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 Ten opornik jest widoczny gołym okiem. Jest na zewnątrz przepływomierza. Drucik mocowany na wcisk bodaj w trzech metalowych wypustkach (albo dwóch metalowych i trzeciej plastikowej - nie pamiętam dokładnie). Jeżeli masz same wypustki (w kolorze szaro-złotym), a nie ma w nich niczego zamontowanego, to może oznaczać, że masz przepływomierz w którym taki opornik nie występuje. Innych różnic między tymi przepływomierzami nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ouara Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 (edytowane) Z której strony mam szukać tego opornika? (tak wiem - wygrałem zawody na odkop roku, albo nawet 5 lat, ale ten temat wałkowany wciąż na nowo na tym forum, a tu dość ładnie opisane wszystko) pozdro Edit: czy ktokolwiek stosował te tańsze zamienniki? są takie za 300 zł jeśli oryginał wytrzymał 150 tysiecy to jeśli taki zamiennik wytrzyma mi z 40 to mam na 3 lata jeżdżenia Edytowane 14 Marca 2012 przez Ouara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retros Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Z której strony mam szukać tego opornika? (tak wiem - wygrałem zawody na odkop roku, albo nawet 5 lat, ale ten temat wałkowany wciąż na nowo na tym forum, a tu dość ładnie opisane wszystko) pozdro Edit: czy ktokolwiek stosował te tańsze zamienniki? są takie za 300 zł jeśli oryginał wytrzymał 150 tysiecy to jeśli taki zamiennik wytrzyma mi z 40 to mam na 3 lata jeżdżenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-almera-primera-0280218005-i2187164891.html ja kupiłem cos takiego po 15 tys wszystko ok nie zapeszajac bo z uzywkami jest roznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LordGod Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Witam mam bardzo podobne problemy. Jak stoję na luzie to obroty z 800 spadają na ok 400-500 i momentalnie wracają. Czasami jak chcę ruszyć to potrafi zgasnąć. Objawy w dużej mieże są na gazie ale na PB też się zdażają. Czy to może być przepływka, przepływomierz, krokowy? Macie jakieś pomysły? Alina 1.8 przed liftem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.