Gość robert_j Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Witam, Przekopałem się przez chyba wszystkie podobne wątki, ale nie znalazłem odpowiedzi, która by pasowała do mojego problemu. Mianowicie od pewnego czasu moja primerka zaczęła się dziwnie zachowywać: często po zrzuceniu na luz gaśnie przy hamowaniu silnikiem po wrzuceniu na luz tuż przed zatrzymaniem (np. na światłach) obroty spadają znacznie poniżej wolnych obrotów Do niedawna byłem przekonany, że to na 100% wina pompy wtryskowej - ale jakieś pół roku temu pompa była naprawiana w Bosch diesel servis wiec to raczej nie to. W końcu w ostatnią sobotę podjechałem do ASO i za jedyne 70 zł zrobiłem diagnostykę. Na diagnostyce wyszedł błąd F/INJ F/B 2 - co zostało zinterpretowane jako "błąd pierwszego wtryskiwacza". Podano mi 3 przyczyny, które mogą wywołać ten błąd: 1) zapchany filtr paliwa - raczej odpada bo w ciągu ostanich 9 miesięcy wymieniałem ten filt 2 razy 2) zapowietrzony układ paliwowy - raczej odpada gdyż pół roku temu był sprawdzany (w Bosch) 3) coś z tym wtryskiwaczem Zasugerowano mi aby podjechać do fachmana od wtryskiwaczy. I właśnie moje pytanie brzmi: gdzie w Warszawie i okolicach warto podjechać celem sprawdzenia tego wtryskiwacza (ASO się tego nie podjęło)? A może macie inne pomysły co może być przyczyną pojawiania się tego błędu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 tel. 022 7298950 p. Bogdan Podkowiński, Nadarzyn/k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Temat kilka razy był poruszany. Ten czujnik często się sypie. Do sprawdzenia nie potrzeba Ci gościa od wtrysków tylko elektryka - bo jeżeli wysiadł to poprostu ceweczka się przepaliła i nie mierzy wychylenia igły. Oczywiście panowie z ASO nie potrafią miernika (zykłego omomierza) podłączyć do czujnika, tylko kasę za wpięcie komputera a potem sobie gdybać. Taką daignostykę z kodami błędów możesz sobie sam zrobić: poszukaj chyba w dziale "Zrób to sam" instrukcji Coobcia. Tam bardzo dobrze jest opisane jak to zrobić - i tak jak tam pisze - wtyczka w 2.0 TD jest odwrócona o 180 stopni. Albo tu masz link do manuala: http://sgorka.prz.rzeszow.pl/nissan/autodiagnostyka.doc ale ta Coobcia jest lepsza. Jeżeli wyjdzie Ci błąd "21" to właśnie czujnik na pierwszym wtryskiwaczu, czyli tak jak mistrzowie z ASO domniemywali. A sprawdzenie samego czujnika - tu masz procedurę dla elektryka jakby nie wiedział co ma robić: http://sgorka.prz.rzeszow.pl/nissan/czujnik.doc a tu cały plik z którego to wziąłem: http://sgorka.prz.rzeszow.pl/nissan/ec_cd20.pdf zakładka CD20T strona EC-99 dodatkowe informacje: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ghlight=#106040 U mnie diagnozowali uszkodzenie pompy wtryskowej: nastawnik dawki (sztelwerk) i czujnik temperatury. Tak jak znajdziesz w tamtym wątku, skończyło się wymianą uszczelki pod głowicą i wymianą uszkodzonego czujnika położenia igły wtryskiwacza pierwszego cylindra (kompletny pierwszy wtryskiwacz - najtańszy był oryginał w ASO za 400 zł). Usunąłem dwie usterki równocześnie i nie wiem która ostatecznie była tego przyczyna. W każdym razie problemy zniknęły. A zalanie ostatnio V-Powera spowodowało, że teraz pali na dotyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robert_j Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 pawel_s Dzięki za namiary, już wcześniej do człowieka dzwoniłem. Z tego co mówił to zajmuje się głównie elektryką pomp ale podpytam czy nie zająłby się tym moim czujnikiem. jurgenik Dzięki bardzo za twój opis. Jest bardzo przydatny i chociaż u mnie objawy są inne (nie świeci mi się lampka Check engine) to przyczyna może być ta sama. A pamiętasz ile płaciłeś za sam czujnik w tym wtryskiwaczu (bo cały wtryskiwacz piszesz, że 400 zł) no i ile dałeś za uszczelkę wraz z wymianą? Aha i jeszcze jak sprawdzić czy uszczelka jest do bani? Co do diagnostyki to pojechałem do ASO bo swego czasu w dziale "Zrób to sam" był opis autodiagnostyki z dopiskiem typu "nie dotyczy diesli". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 jurgenik - jakie miales objawy wczesniej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 robert_i - nigdzie wcześniej nie pisałem, że u mnie świecił się Check engine - bo sie nie świecił. Pierwszy wtryskiwacz to jest jedna całość wraz z czujnikiem. Nowy czujnik sam nie występuje. Mój elektryk mi mówił, że się powinien dać rozebrać i przewinąć cewkę, ale facet od pomp i wtrysków odradzał takie zabiegi. Dlatego nie kombinowałem tylko kupiłem nówkę. Co do samodiagnostyki, to tak jak pisałem - wszystko jest identycznie jak w benzynie, tylko wtyczka odwrócona o 180 stopni. Banalnie prosta rzecz do wykonania (a ile radości jak kod 55 się świeci ). Uszczelki jako takiej nie sprawdzisz, jedynie możesz szukać objawów. W zależności od tego który kanał puścił, będzie puszczał płyn do oleju (masło na korku wlewu) albo spaliny do płynu (bąbelki w zbiorniczku) albo brak kompresji (przedmuch między cylindrami). U mnie właśnie między cylindrami poszła i silniczek po prostu zgasł, bo kompresja mu spadła do 8 na dwóch środkowych garkach. Zanim wypaliło wielka dziurę to przez małą szparke mogły juz być przedmuchy (tak sobie sam wytłumaczyłem) to mogło być przyczyną nietrzymania obrotów. A wpołączeniu z niesprawnym czujnikiem wtrysku efekt był taki jak pisałem w innych dyskusjach. Jeśli chodzi o wymianę uszczelki to uszczelka około 200zł (byle nie hiszpanka Ajusa) + planowanie głowicy, komplet uszczelniaczy (200) i robota chyba około 400 jeśli dobrze pamiętam. I prawie 2 tygodnie bez auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 czy jest mozliwe zeby mi wyszedl blad - jedno migniecie dlugie i ciagle swiecenie checka dalej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 Jeśli chodzi o wymianę uszczelki to uszczelka około 200zł (byle nie hiszpanka Ajusa) Tak z czystej ciekawości - czemu nie Ajusa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 Moja wytrzymała 8 miesięcy i 14 tyś km. Potem poczytałem forum i inni też to przerabiali. Na szczęście oddali pieniądze za uszczelkę i robociznę. Teraz mam jakąś japońską kutą, ale oczywiście pewności nie mam czy będzie lepsza. Na razie 10 tyś. km na niej przejechałem dopiero. Szalenie ważny jest sposób montażu i nowe szpilki (można znaleźć na forum opinie na ten temat). Niestety w TD jest składania na 2 dni więc ciężko stać i majstrowi na ręce patrzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 Rewelacja...właśnie taką mam założoną :shock: Mam nadzieje że jak coś sie będzie dziać to przed upływem rocznej gwarancji [ Dodano: Sro 22 Lut, 2006 ] Zrobiłem diagnostyke i wyszedł mi kod 34-wg opisu dla "benzyny" to czujnik spalania stukowego -a w dieslu? Jak to sie nazywa po angielsku? Już wiem że to sie nazywa knock sensor ale nie ma czegoś takiego (wg serwisówki) w silniku diesla-więc kod ten musi oznaczać coś innego -kotś wie co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gczar Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 Witam, To jest moj pierwsz post wiec prosze nie bijcie . Od dluzszego czasu przegladam forum ale jako anonimowy uzytkownik i wlasnie sie zarejestrowalem. Mam pytanie odnosnie kodow blyskowych. Moj nisanek wymigal kod 18, nigdzie nie moge tego kodu znalezc. A problemy mam z lampka check tzn prawie ciagle sie teraz swieci. Sprobuje jeszcze z filtra paliwa spuscic wode (ale jak ostatnio to robilem jakies pol roku temu to pomoglo na b.krotko). Spotkal sie ktos moze z kodem bledu 18 ?? Pozdrawiam Grzesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 robert_j - gdzie robiłeś pompę wtryskową? Bo mnie chyba też czeka wycieczka do boscha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robert_j Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 Raf Ja robiłem w ponoć jedynym w Wawie serwisie Bosch diesel service (czy jakoś tak) - firma Mabi (www.mabi.pl) na ulicy Bogusławskiego (Chomiczówka). Ale raczej ich nie polecam - co prawda naprawili mi pompę ale auta nie miałem 2 tygodnie no i kasy za to wzięli od @#$% i ciut ciut. U mnie problem tkwił w module sterującym i dopiero potem doczytałem na forum, że dużo tańszy i ponoć bardzo dobry magik jest w Nadarzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 przytrzymalem zworke dluzej i wymigalo 55 - wiec chyba brak usterek - a check mi sie zapala - o co chodzi??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gczar Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 przytrzymalem zworke dluzej i wymigalo 55 - wiec chyba brak usterek - a check mi sie zapala - o co chodzi??????? Gdzies wyczytalem, ze przytrzymanie powyzej 10s zworek kasuje bledy.... ale nie jestem tego pewien. U mnie przy odczycie bledow zworka musi byc stale wlozona gdyz jej wyjecie powoduje, ze nie czyta mi bledow. W ten sposob wyblyskalo mi kod 18, ktory nie jest nigdzie opisany (przynajmniej ja nie moge go znalezc). Nastepne zwarcie stykow nie wyswietla bledow, czyli pokazuje mi kod 55(wyglada na to, ze jednak wykasowalo mi ten blad dluzsze przytrzymanie stykow) Pozdrawiam Grzesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 zauwazylem to samo - dlatego za 1 razem wyszedl mi tylko 1 dlugi - tez musze trzymac zworke caly czas - teraz tez po jezdzie wyszedl mi kod 18[/b co to?? gdzie to znalezc - poszukam w manualu, choc jeszcze wszystkiego nie sciaglem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 robert_j - gdzie robiłeś pompę wtryskową? Bo mnie chyba też czeka wycieczka do boscha No gdyby nie kolor to bliźniaczek Na początku wątku masz namiar na kolesia z Nadarzyna, być może u ciebie też jest problem z nastawnikiem pompy - czy jak to tam się nazywa. Ja u niego to przerabiałem i na razie auto jeździ (no nie dokońca, ale to zupełnie inna historia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gogol Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 Taką daignostykę z kodami błędów możesz sobie sam zrobić: poszukaj chyba w dziale "Zrób to sam" instrukcji Coobcia. Tam bardzo dobrze jest opisane jak to zrobić - i tak jak tam pisze - wtyczka w 2.0 TD jest odwrócona o 180 stopni.Albo tu masz link do manuala: http://sgorka.prz.rzeszow.pl/nissan/autodiagnostyka.doc A jak zdiagnozować autko z taką kostką? http://i22.photobucket.com/albums/b340/Pio...03/CIMG0276.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 Czy nikt nie ma listy znaczenia kodow?? - kod 18 - co znaczy????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gczar Opublikowano 24 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2006 Czy nikt nie ma listy znaczenia kodow?? - kod 18 - co znaczy????? No wlasnie jak nie razie nie widac zeby ktos znal takowy kod. U mnie pomino, ze kasuje ten blad, po zapaleniu sie checka pojawia sie na nowo dokladnie ten sam nr bledu. Dzisiaj badz jutro sprobuje jeszcze spuscic wode z filtra paliwa (o ile tam jest woda) i wtedy zobacze co bedzie sie dzialo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 26 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2006 kurna - moze ma ktos znajomego w serwisie Nissana???? [ Dodano: 04 Mar 2006, 19:31 ] Ponawiam pytanie o kod usterki nr 18??? czy nikt nie ma spisu kodow ??????? #%$^&%^(*&^*%..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Kody 18,22 i 25 oznaczają "Electric Governor" - czyli nic konkretnego :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 governor - to kierownik, naczelnik - moze cos jednak ze sterowaniem - u mnie pasuje do sterownika, ktory ma bledy co jakis czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yello5 Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Właśnie dzisiaj znalazłę opis błędu 18 ( 22 oznacza to samo a 25 to trochę inna historia ), ja mam ten sam problem :sad: A więc: Fault location - Fuel quantity adjuster/position sensor-malfunction Probale cause - Wiring, supply voltage, fuel quantity adjuster/position sensor, ECM, fuel injection pump Mam nadzieje, że ktoś to przetłumaczy bo ja zrozumiałem POMPA :shock: PS. ja do 2.0 TD mam jeszcze 35 takich opisów (kolega udostępnił) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Fault location - Fuel quantity adjuster/position sensor-malfunction Umiejscowienie usterki - uszkodzenie dozownika paliwa/czujnik pozycjonowania Probale cause - Wiring, supply voltage, fuel quantity adjuster/position sensor, ECM, fuel injection pump Prawdopodobne przyczyny - okablowanie, napięcie zasilania, dozownik paliwa/czujnik pozycjonowania, ECM (nie wiem co to, może ktoś inny napisze), pompa wtryskowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.