Gość woYtas Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 Kupiłem kilka dni taki samochód. Nie wiem jaki ma naprawde przebieg - wg książki wyliczyłem że ok 200 000. Musze wymienić olej - jaki proponujecie? Ja nie mam o tym zielonego pojęcia - liczę na wasze doświadczenia. woYtas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość indygox Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 Sprawdz w książce jakim olejem miałes zalewany i zalej takim samym - a jak nie masz napisane i nie ma nalepki pod maska to wlej półsyntetyk 10w/40 ( mobil albo castrol ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość woYtas Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 No właśnie nie wiem na jakim jeździł. Dzięki za podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalski Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 ja bym zalał półsyntetyk ale myślę że wchodzi też w grę minerał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristobal Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 Przy takim przebiegu skłaniałbym się raczej ku mineralnemu. Wybrałbym jednak jakiś z lepszych typu Elf, Mobil, Castrol itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kondzio Opublikowano 24 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2006 Przy kupnie miałem podobny przebieg i na bagnecie była raczej smoła niż olej Doradzono mi 10W/40 mobil S. Po przejechaniu 300 km olej był w kolorze znowu jak smoła, lepkość i konsystencje miał juz normalną. Opierniczyłem gościa który mi to zmieniał, że sie nie przyłozył i źle spóśćił. Ale później po zasiegnieciu języka doszedłem do wniosku, że poprostu nowy, dobry olej wypłukał syfy jakie były w silniku. Przejechałem 9 tys i nie ubyło ani grama. Teraz tuż po 10 tysiach wymienie znowu i jestem przekonany do mobila S ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość woYtas Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Zalałem półsyntetyk Mobila S i wszystko OK, Nie cieknie i nie bierze oleju. Więc chyba wszystko OK Dzięki wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wszok Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 a co myslicie o oleju Platinym 15/40 ? do samochodu z gazem ? nikt o tym oleju nic nie wspomina. dobry czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_24 Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 Nie lej niczego taniego.Oleju nie wymieniasz co tydzień.Ja mam nakręcone 250tyś i jeżdże na mobilu 10w i nie mam zamiaru lać czegoś innego.Nawet kropli nie bierze .Jak narazie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benek Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 Witam, Panowie, a do takiego samego tylko z przebiegiem 140tys dobry będzie taki MOBIL 10w40 Super S, czy ze względu na mniejszy przebieg powinienem zalać coś innego? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalski Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 Witam,Panowie, a do takiego samego tylko z przebiegiem 140tys dobry będzie taki MOBIL 10w40 Super S, czy ze względu na mniejszy przebieg powinienem zalać coś innego? Pozdrawiam. Wg mnie bedzie ok. To olej z górnej półki połsyntetyk U mnie teraz siedzi w silniku shell 10w40 przebieg ok.156tys i w zasadzie 0 ubytków od przegladu do przeglądu :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalski Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 Jezeli nie ma wycieków to mozesz smialo lac taki, jednak po przekroczeniu 150 tyś bym pomyślał o mineralnym No własnie jeżeli nie ma wycieków i silnik nie pali oleju to szkoda paprać go mineralnym no ale czujność można powoli zachować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hansior Opublikowano 31 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2006 Witam. Odświerzam troche temat bo nie chce zakładać nowego. Jestem od niedawna posiadaczem sunny n14 1.4. Chciałem wymienic olej- tak dla świętego spokoju . Wpisy w książce kończą sie na niecałych 140 tys ale było to w 2002 roku. Pózniej auto zmieniło właściciela który go już nie serwisował w ASO. W ostatnim wpisie w ksiązce jest napisane że autko zostało zalane olejem Castrol GXL. Aktualny przebieg auta to niecałe 160 tys chociaż kupowałem go w komisie i bardzo prawdopodobne jest ze licznik był cofany bo nie wydaje mi sie ze drugi właściciel przejechał w prawie 4 lata niecałe 20 tys km....chociaz jest to prawdopodobne bo auto jest dobrze utrzymane jak na swój rocznik . Jaki olej proponujecie zalać do tego autka jezeli nie wiem w 100% co było obecnie zalane i jaki jest rzeczywisty przebieg autka? Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hansior Opublikowano 31 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2006 160 tys to najlepiej juz lać minerał (najpewniej), jednak wiele osób jeździ na polsyntetyku. Jezle poprzedni wlasciciel zalewal minerał to zmiana na polsyntetyk moze sie okazac zla decyzja. Ja uzywam mineraqlnego SHELL 15W40 Więc chyba nie będe ryzykował z półsyntetykiem zwłaszcza jeżeli nie jestem 100% pewien co do przebiegu mojej nyski . Zaleje dobry minerał i nie powinno być zle...przynajmniej tak mi sie wydaje . Dzięki za odpowiedz. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernissanb12 Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Ja wlałem MOBIL 10W40 jest ok. Co do przebiegu to nawet sie niezastanawiam jaki jest faktyczny przebieg mojego nissanka. Po sprowadzeniu do polski z niemczech przebieeg to106000km. Hehe OBecnie 127000 Stan auta jak na ten rok zadziwia mnie do dziś ale czy auto z niemiec gdzie takie fajne drogi mają przestało w garażu. Pozostawiam to bez komentarza. Ale Nic mu nie moge zarzucić. Dobrze jeździ. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas004 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 ... Witam serdecznie ostatnio czytałem pewną gazetkę odnośnie olei jakie powinno się stosować w różnych autach... i doczytałem się, że w silnikach Nissana z lat 1990-1999 przy przebiegu kolo 100 - 150 tys km powinien być stosowany w naszym klimacie olej półsyntetyczny 10W40, a jakiej marki zależy od nas samych, Ja osobiście polecam Castrol i taki mam wlany. Ale zasada jest prosta - jeśli nie ma wycieków z silnika i nie ma znacznego zużycia oleju powinno się stosować olej półsyntetyczny... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baronmokotowa Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 zalezy od przebiegu... generalnie polstyntetyki do nissanow!!! wtedy najwieksza zywotnosc silniczka. jesli wieksze przebiegi to podobno smialo mineralke mozna wlewac. ale nikt nie mowi od kiedy. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hansior Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 A ja mam takie pytanie (być może głupie ) Czy nie jest jakiś sposób aby sprawdzic np po spuszeczeniu oleju z silnika jakim olejem (mineralnym czy półsyntetykiem) zalany jest silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hansior Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 Czy nie jest jakiś sposób aby sprawdzic np po spuszeczeniu oleju z silnika jakim olejem (mineralnym czy półsyntetykiem) zalany jest silnik? Oczywiście, że jest... ...badanie w laboratorium No więc kapa Myślałem że może po spuszczeniu oleju dałoby sie poznać jaki to typ...np oceniając czy jest żadki czy gęsty...dzisiaj mi na myśl przyszedł taki pomysł wiec pytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kanny Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Wczoraj wymieniłem olej w swoim sunnym. Do tej pory jeździł na półsyntetycznym Castrolu Magnatec, a wczoraj, mimo wielu przeciwwskazań, zdecydowałem się na dobry ojej syntetyczny. Silnik miałem czysty, więc ryzyko niewielkie (mam nadzieję ;-) ). Ale kontrolka oleju gaśnie przy uruchamianiu silnika szybciej, łańcuch rozrządu nie stuka. Tak więc różnie bywa z tymi olejami, teoriami itd. Zobaczymy, co będzie po 12000 km :-) Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kanny Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Nie, nie wypłukałem komory silnika, ale mój stary olej był względnie czysty, więc.. A olej wymieniam co 12-14 tys. Mam nadzieję, że mój silnik będzie wyrozumiały. Na razie wszystko jest idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kanny Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 ok :-) W takim razie wymienię olej po 10 tys, szczególnie, że zmieniłem z półsyntetyka na syntetyczny. P.s. lubię swój silnik, naprawdę. Gorzej z przednim zawieszeniem, gdzie wymieniłem amortyzatory, gumy stabilizatora, gumy tylne wahaczy, a jak najadę na jakieś poprzeczne zagłebienie w asfalcie to stuka jakby nie było żadnych gum :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezes113 Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 ja mam takie autko i po kupnie zalałem go półsyntetycznym lotosem... i jest ok:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kanny Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Podzielę się z Wami moimi spostrzeżeniami po wymianie oleju z półsyntetyka na syntetyk. Jeździłem na Castrolu Magnatec. Przy dodawaniu gazu wyraźnie było słychać łańcuszek rozrządu (od czasu do czasu), byłem przekonany, że łańcuch jest do wymiany, ew. napinacz. Ale jakiś czas temu sprawdzono mi łańcuch i nie stwierdzono żadnych problemów. Po wymianie oleju na syntetyczny Midland nie dość, że kontrolka oleju gaśnie niemal natychmiast, to jeszcze w żadnym momencie nie słychać łańcucha rozrządu :-) I nic się złego nie dzieje, nie ma żadnych wycieków ani ubytków, więc zdecydowanie podjąłem słuszną decyzję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BaqL Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Też mam niestety silnik zalany olejem syntetycznym Lotos (108tys przebiegu) - nie dość, że drogi ten olej jak cholera (bo droższego już chyba nie ma), to jeszcze nie najlepszy do tego silnika i z takim przebiegiem. Całe szczęście na razie ubytków oleju nie mam, ale wiosną na bank wymiana na półsyntetyczny i teraz dopilnuję, żeby ktoś znowu nie wlał niewiadomo czego... Chociaż fakt, że w instrukcji obsługi jeśli mnie pamięć nie myli, to taki olej syntetyczny również jest przewidziany do silnika N14, ale fakt, że zapewne do nowego, a nie z przebiegiem ponad 100tys... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.