Gość Ralph Opublikowano 26 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2006 Hej !! Jak pewnie niektorzy pamietaja gnebi mnie problem z ABS-em w Primce P11.144.Zmierzylem dzisiaj opornosci na czujnikach i sa ok.Wszystkie mialy 1.65 kOma natomiast jeden ma 1.57 co jednak jest w granicach tolerancj.Niestety pompa dalej sie zalacza przy spadku predkosci ponizej 10 km/h.Zmierzylem rowniez opornosc czujnikow w czasie jazdy.Opornosc skacze w zaleznosci od szybkosci.Jednak wydaje mi sie ze ten jeden czujnik daje wyzsza opornosc niz pozostale ale tego nie jestem pewien.Czy ktos wie jakie powinny byc opornosci na czujnikach z czasie jazdy ? Ja juz mam dosc tego auta - wyglada super,jezdzi fajnie ale problem z ABS-em i bardzo wysokim spalaniem doprowadza mnie do rozpaczy.Dzisiaj zaczalem juz szukac innego auta...Jesli dalej tak pojdzie Nissan bedzie tylko niemilym wspomnieniem...Pozdrawiam. :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 26 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2006 zmierz oporność na postoju. A co w czasie jazdy (jaką prędkość) każdego z kół wskazuje komputer diagnostyczny? W razie co możesz wyjąć bezpiecznik od abs-u i jeździć autem bez abs-u. Miliony aut go nie miało i nie ma i ludzie sobie radzili. Wystarczy wymusić na sobie nawyk odpowiedniego dozowania nacisku na hamulec. Byłeś w prawdziwym serwisie marki nissan w sprawie tego spalania i abs-u, czy jeździsz do jakiegoś angielskiego pana Henia? Mopże czas zmienić warsztat a nie samochód. W większości kupionych używanych aut coś jest do zrobienia EDIT: właśnie przeczytałem że na psotoju mierzyłeś. Możliwe że czujnik przekłamuje i ma zawsze inną oporność od reszty zujników, co powoduje oszukiwanie komputera. Koniecznie sprawdź jakie konkretnie wartośći prędkości wskazuje każdy z czujników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 26 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2006 zmierz oporność na postoju. A co w czasie jazdy (jaką prędkość) każdego z kół wskazuje komputer diagnostyczny? W razie co możesz wyjąć bezpiecznik od abs-u i jeździć autem bez abs-u. Miliony aut go nie miało i nie ma i ludzie sobie radzili. Wystarczy wymusić na sobie nawyk odpowiedniego dozowania nacisku na hamulec. Byłeś w prawdziwym serwisie marki nissan w sprawie tego spalania i abs-u, czy jeździsz do jakiegoś angielskiego pana Henia? Mopże czas zmienić warsztat a nie samochód. W większości kupionych używanych aut coś jest do zrobieniaEDIT: właśnie przeczytałem że na psotoju mierzyłeś. Możliwe że czujnik przekłamuje i ma zawsze inną oporność od reszty zujników, co powoduje oszukiwanie komputera. Koniecznie sprawdź jakie konkretnie wartośći prędkości wskazuje każdy z czujników Co do czujnikow to mierzylem na postoju - wszystkie maja 1.65 a jeden ma 1.57.Potem podlaczylem ten co ma inne wartosci i sprawdzalem jak przebiega wzrost opornosci.Skacze nawet do ponad 20 k Oma.Ten drugi ktory podlaczalem tez skakal ale wydaje mi sie ze nie az tak.Co do bezpiecznika to jest to rozwiazanie tymczasowe i pewnie tak zrobie, bo nie rozumiem czemu mialbym jezdzic autem z ABS-em nie korzystajac z niego.A co do spalania i oryginalnego serwisu Nissana - bo tez tam bylem to mam mieszane uczucia.Pytalem sie o ABS - koles sie przejechal i odrazu rzucil haslo - pompa ABS do wymiany.Koszt 1500 euro :shock: A ja uwazam ze to nie ona jest winna tylko cos co powoduje jej zalaczanie.Pytalem rowniez o spalanie.Moga poszukac - godzina robocza okolo 60 euro....Tak wiec sam widzisz czemu jestem taki zniechecony.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stadek Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 Witam.Robisz kolego pewien maly ale istotny blad-w czasie jazdy nie opornosc a generowane napiecie pomierz-ten czujnik to taka mala prądniczka/dokladnie to czujnik reluktancyjny/dajaca tyle impulsow na obrot kola ile jest zebkow na piascie.Jezeli podczas postoju podepniesz omomierz to postukaj delikatnie w czujnik,poszarp delikatnie przewodem,zlaczkami itd.Opornosc ma stac sztywno.I jeszcze mala uwaga-tylko mierniki starej daty,wskazowkowe pokazują calą prawde gdyz pomiar jest ciągły-mierniki cyfrowe robia zwykle od 3 do 10 pomiarow na sek i daja wynik uśredniony-male i szybkie przerwy nie beda widoczne!!Jezeli te 20kohm wyskoczylo Ci na postoju to chyba juz masz diagnozę gotową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 Witam.Robisz kolego pewien maly ale istotny blad-w czasie jazdy nie opornosc a generowane napiecie pomierz-ten czujnik to taka mala prądniczka/dokladnie to czujnik reluktancyjny/dajaca tyle impulsow na obrot kola ile jest zebkow na piascie.Jezeli podczas postoju podepniesz omomierz to postukaj delikatnie w czujnik,poszarp delikatnie przewodem,zlaczkami itd.Opornosc ma stac sztywno.I jeszcze mala uwaga-tylko mierniki starej daty,wskazowkowe pokazują calą prawde gdyz pomiar jest ciągły-mierniki cyfrowe robia zwykle od 3 do 10 pomiarow na sek i daja wynik uśredniony-male i szybkie przerwy nie beda widoczne!!Jezeli te 20kohm wyskoczylo Ci na postoju to chyba juz masz diagnozę gotową. Hmm mam tylko miernik elektroniczny...Co do napiecia to nie przyszlo mi to do glowy....Pewnie sprawdze to jeszcze raz w przyszly weekend,jak narazie nie mam na to czasu.A co do 20 k omow to wyszlo to w czasie jazdy a nie postoju....Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stadek Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 Niewiem dokladnie jak jest w Nissanie bo jeszcze niemialem klopotow z ABS-em ale temat ten dosc powaznie przerobilem w Toyocie carinie E.Tam uklad elektroniczny ignorowal abs jezeli szybkosc byla mniejsza niz 10 km/h, tzn uklad niezalaczal sie/zgodnie z instrukcja/.Nierozumie na podstawie czego twierdzisz ze sie pompa zalacza.Jedna sprawa mnie w tym samochodzie denerwuje to styki elektryczne. Zpraktyki wiem ze wszelkie preparaty w aerozolach itd na dluzsza mete sa nic niewarte-lepiej lekko podskrobac blaszki ,lekko dogiac zaciski,plaskie styki mozna delikatnie skrzywic.A w abs jest tych stykow dosc sporo !!Moze pomoze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 no przecież jemu się właśnie niepotrzebnie załącza, a o pompie mówił mu mechanik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peteros Opublikowano 27 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 uzyj wyszukiwarki - temat zdrowo wałkowany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Niewiem dokladnie jak jest w Nissanie bo jeszcze niemialem klopotow z ABS-em ale temat ten dosc powaznie przerobilem w Toyocie carinie E.Tam uklad elektroniczny ignorowal abs jezeli szybkosc byla mniejsza niz 10 km/h, tzn uklad niezalaczal sie/zgodnie z instrukcja/.Nierozumie na podstawie czego twierdzisz ze sie pompa zalacza.Jedna sprawa mnie w tym samochodzie denerwuje to styki elektryczne.Zpraktyki wiem ze wszelkie preparaty w aerozolach itd na dluzsza mete sa nic niewarte-lepiej lekko podskrobac blaszki ,lekko dogiac zaciski,plaskie styki mozna delikatnie skrzywic.A w abs jest tych stykow dosc sporo !!Moze pomoze. Przeciez jasno pisalem ze zalacza sie pompa poniewaz slychac ja dosc glosno w srodku auta jak rowniez czuc wibracje na hamulcu... [ Dodano: 28 Lut 2006, 01:53 ] uzyj wyszukiwarki - temat zdrowo wałkowany... oj zdziwilbys sie...przewalkowalem archiwum dosc zdrowo.Wychodzi mi na to ze albo ktorys z czujnikow daje zle pomiary albo ktora z wielozebatek jest walnieta.Tak czy siak bez pomocy mechanika sie nie obejdzie.Narazie wyciagne bezpiecznik ABS bo mam dosc zalaczania sie pompy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peteros Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 to słabo wałkowałeś... musisz zmierzyć to najlepiej miernikiem (omomerzem) analogowym (ciągłość pomiaru), znęcając się po kolei nad każdym przewodem - w 99% przypadków to jest to! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Cos sie forum w moim watku rozjechalo...A co do analogowego miernika to niestety odpada...bo go nie mam i raczej go tu nie dostane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 ile może kosztować taki czujnik na szrocie? na 90% jest to wina oszukującego czujnika. Kup używany i zamontuj na probę. Chyba to i tak najtańsza opcja. Zawsze możesz naprawic auto w Polsce, chyba czasem tu przyjeżdżasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widaw Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 Witam.Robisz kolego pewien maly ale istotny blad-w czasie jazdy nie opornosc a generowane napiecie pomierz-ten czujnik to taka mala prądniczka/dokladnie to czujnik reluktancyjny/dajaca tyle impulsow na obrot kola ile jest zebkow na piascie.Jezeli podczas postoju podepniesz omomierz to postukaj delikatnie w czujnik,poszarp delikatnie przewodem,zlaczkami itd.Opornosc ma stac sztywno. Stadek dał Ci gotową odpowiedź. Dodam od siebie że przewodem trzeba podczas pomiaru oporności (na postoju) mocno poszarpać i silnie zaginać. Objawy opisane przez Ciebie to prawie 90% pewność uszkodzenia przewodu elektrycznego i związanego z nim wzrostu oporności (nawet do kilkudziesięciu KOhm). Wtedy sterownik abs'u głupieje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 28 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2006 ile może kosztować taki czujnik na szrocie? na 90% jest to wina oszukującego czujnika. Kup używany i zamontuj na probę. Chyba to i tak najtańsza opcja. Zawsze możesz naprawic auto w Polsce, chyba czasem tu przyjeżdżasz Nie wiem ile kosztuje czujnik na szrocie...pewnie ze 100 euro trzeba dac - tutaj ceny nawet uzywanych czesci sa chore.A co do Polski nie wiem kiedy bede - jade 25 marca sprzedac Punto a pozniej kto wie.. [ Dodano: 28 Lut 2006, 16:56 ] Witam.Robisz kolego pewien maly ale istotny blad-w czasie jazdy nie opornosc a generowane napiecie pomierz-ten czujnik to taka mala prądniczka/dokladnie to czujnik reluktancyjny/dajaca tyle impulsow na obrot kola ile jest zebkow na piascie.Jezeli podczas postoju podepniesz omomierz to postukaj delikatnie w czujnik,poszarp delikatnie przewodem,zlaczkami itd.Opornosc ma stac sztywno. Stadek dał Ci gotową odpowiedź. Dodam od siebie że przewodem trzeba podczas pomiaru oporności (na postoju) mocno poszarpać i silnie zaginać. Objawy opisane przez Ciebie to prawie 90% pewność uszkodzenia przewodu elektrycznego i związanego z nim wzrostu oporności (nawet do kilkudziesięciu KOhm). Wtedy sterownik abs'u głupieje... Mam auto zostawic u mechanika w poniedzialek - przekaze im te sugestie niech szukaja.Ja ostatnio nie mam czasu,jak rowniez warunkow do tego zeby sprawdzac to samemu.Nie powinno byc to takie drogie,jak zlokalizuja usterke bede kombinowal z czesciami.Dzieki za pomoc.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KURCZAK Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 Daj znac jak zrobisz i co zrobiłeś. Ja mam tak samo :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Hejka !! Dawno sie nie odzywalem - jakos strasznie malo czasu bylo do tego zawitalem do Polski na chwilke - mialem pare spraw do zalatwienia.Co do Priemry to doprowadzilem ja do stanu uzywalnosci.Stuki wyeliminowane - winne byly drzwi pasazera po ich regulacji jest ok.Co do wysokiego spalania - samo wszystko wrocilo do normy po wymianie przeplywomierza i sondy lambda.Ostatnio na trasie spalila 7.3 l/100 tak wiec wydaje mi sie ze bardzo przyzwoicie (silnik 1..Natomiast pozostal jeden problem - nieszczesny ABS ktory zalacza pompe ABS-u przy koncowej fazie hamowania kiedy predkosc spada ponizej 10 km/h.Auto bylo na serwisie - sprawdzone czujniki ABS - pokazuja prawidlowa predkosc,sprawdzone zebatki - sa ok.Sprawdzona pompa ABS tez ok.Ja juz sam nie wiem co jest nie tak Cos mnie pech z tym ABS-em przesladuje.Jesli ktos ma jeszcze jakies pomysly niech wali - kazda sugestia jest mile widziana.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mauzer Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 hmm żeby Cię nie pognębić powiem tak: pozostają same przewody elektryczne i centralka absu o której nic nie pisałeś atam ma się co psuć; u mnie był walnięty jeden z kondensatorów i tracił pojemność u Ciebie może być w niej walnięte coś innego, proponuje centralke na próbę wziąść ze szrotu i założyć, pozdrawiam [ Dodano: Sro 05 Kwi, 2006 ] tzn nie wiem czy w P11 centralka abs jest osobno niż komputer tak jak w P10; jeśli nie załóż inny komputer; na szrocie powinien być, przejedź się kawałek i zobaczysz czy samo sterowanie abesem jest ok, pompa bowiem może być ok ale sygnał z centralki lub zintegrowanego kompa nie; pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widaw Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 ABS ktory zalacza pompe ABS-u przy koncowej fazie hamowania kiedy predkosc spada ponizej 10 km/h.Auto bylo na serwisie - sprawdzone czujniki ABS - pokazuja prawidlowa predkosc,sprawdzone zebatki - sa ok.. Kretyński serwis jeżeli sprawdzał pompę abs... przecież ona działa! Sterowanie pompą jest niewłasciwe. Oryginalna oporność wynosi od 2 do 3 KOhm (w zależności od wersji). Już pisałem Ci - przewody podczas pomiaru oporności (najlepiej podłączyć miernik we wtyczkę sterownika - prawy przedni słupek) Nr pinów znajdziesz w schemacie. Prewód należy podczas pomiaru silnie naginać i rozciągać - wzrost oporności do kilkudziesięciu KOhm wskaże Ci uszkodzony przewód. Czujniki podczas badania egzaminerem serwisowym NIE BĘDĄ pokazywać żadnych uszkodzeń - jedynie urządzenie może pokazać z którego czujnika "poszedł" sygnał do sterownika. Miałem ten sam problem. Ponad godzinna jazda w kilku warszawskich ASO z podłączonym egzaminerem, nie wykazała zadnych błędów - awszystkie serwisy wskazywały jako przyczynę uszkodzony sterownik. Na szczęście mylili się. Podstawiliśmy sterownik z innego auta... Dopiero "ręczna" robota (tylko bez skojarzeń...) z miernikiem i pomiar oporności pokazał uszkodzony przewód. Dodatkowo instrukcja serwisowa P11 sugeruje pomiar mas sterownika ABS'u. Wg schematu jest ich kilka i na wszystkich MUSI występować pomiar do masy auta 0 Ohm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kramar Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 a sprawdzales pierscien absu na piascie kola?? u mnie to bylo przyczyna (pekniety wlasnie ten pierscien) zalaczania sie abs -u przy predkosciach ponizej 15 km/h przy hamowaniu moze w serwisie zle go sprawdzili albo wogole bo to zazwyczaj ma taki wplyw, u mnie tez szukali tego troche czasu bo niby bylo ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 a sprawdzales pierscien absu na piascie kola?? u mnie to bylo przyczyna (pekniety wlasnie ten pierscien) zalaczania sie abs -u przy predkosciach ponizej 15 km/h przy hamowaniu moze w serwisie zle go sprawdzili albo wogole bo to zazwyczaj ma taki wplyw, u mnie tez szukali tego troche czasu bo niby bylo ok. Tak pierscienie byly sprawdzane...a sprawdzal je moj znajomy - mechanik tak wiec raczej mu ufam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.