Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Dźwignia zmiany biegów nie wraca na środek


Gość johny_fellow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość johny_fellow

Witam!

Dzisiaj zjeżdżając ze skrzyżowania kiedy wrzucałem 2 bieg usłyszałem głuchy jakby "rurowaty" dźwięk. Przez chwilę jechałem w ciszy aby ponownie to usłyszeć ale nic.

Później gdy cofałem z parkingu i wyrzucałem wsteczny ponownie usłyszałem ten dźwięk. Zacząłem zastanawiać się co się stało. I oto co zaobserwowałem:

Jak wyrzucam na bieg jałowy to dźwigna nie wraca do swojego położenia pomiędzy biegiem 3 i 4. Jak skrzynia jest na jałowym ruszając dźwignią w lewo bądź w prawo czuć jakby coś ją odbijało na środek - u mnie na środek odbija tylko z położenia od strony pasażera od kierowcy nie! Dźwignia zostaje w położeniu między 1 a 2 biegiem!

Wygląda to tak jakby poprawnie były dwa "odbijaki" na środek położenia dźwigni a u mnie jeden z nich został uszkodzony i nie spełnia swojej funkcji. :sad:

Proszę o pomoc i podpowiedź co mogło się stać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze nieodbija do srodka to powod ze niema sprezynki ktora to powodowała , tez tak mialem pod spodem auta widac bylo koleczko na sprzezynke i sie wytarła znalazłem nową i juz powraca;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Z góry się przyznam i wiem, że zasługuję na skarcenie, że nie używałem szukajki żeby znaleść odpowiedź na mój problem.

 

Otóż dzisiaj zjeżdżając ze skrzyżowania kiedy wrzucałem 2 bieg usłyszałem głuchy jakby "rurowaty" dźwięk. Przez chwilę jechałem w ciszy aby ponownie to usłyszeć ale nic.

Później gdy cofałem z parkingu i wyrzucałem wsteczny ponownie usłyszałem ten dźwięk. Zacząłem zastanawiać się co się stało. I oto co zaobserwowałem:

Jak wyrzucam na bieg jałowy to dźwigna nie wraca do swojego położenia pomiędzy biegiem 3 i 4. Jak skrzynia jest na jałowym ruszając dźwignią w lewo bądź w prawo czuć jakby coś ją odbijało na środek - u mnie na środek odbija tylko z położenia od strony pasażera od kierowcy nie! Dźwignia zostaje w położeniu między 1 a 2 biegiem!

Wygląda to tak jakby poprawnie były dwa "odbijaki" na środek położenia dźwigni a u mnie jeden z nich został uszkodzony i nie spełnia swojej funkcji. :sad:

Proszę o pomoc i podpowiedź co mogło się stać!

 

Lewarek jest pozycjonowany przez 2 sprezynki.

 

Jedna ciagnie z lewej, druga z prawej. Widocznie jedna spadla (zdarzylo mi sie w poprzedniej micrze).

Dostęp od dołu, musisz odkręcić osłonę wydechu.

 

 

edit: znalazłem linka Repairing gear shifter return spring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Ok. Sprężynka założona. Zrobiłem to w ok.25-30 min. Z tym, że teraz troszkę słabiej odbija z drugiej strony ponieważ jak zauważyłem sprężynka jest tylko jedna.

Najciekawszy jest koszt naprawy i teraz uwaga... 50gr. :D Założyłem sprężynkę z bębna hamulcowego od malucha :grin: najbardziej pasowała ze wszystkich dobieranych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość johny_fellow
w ASO by cie zgarneli za to pewnie stówke co najmniej:P;]

hehheheee

 

Hehe Gray byłeś blisko. :D Rozmawiałem ze znajomym, który ma ASO Nissana i powiedział mi, że taka sprężynka w serwisie to koszt 70-75zł i 20zł za wymiane.

Ostro się zgiałem jak to usłyszałem 190-cio krotna przebitka w porównaniu do cego co ja zapłaciłem.

Cóż człowiek by począł gdybyż nie NKP :!: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie u nich ta sprezynka ma wszedzie znaczki nissan , z tytanu ,recznie robiona i polerowana :smile: ale po to oni są zeby zdzierac kase ,

ja musze wymienic sobie bo dałem za słabą;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
pewnie u nich ta sprezynka ma wszedzie znaczki nissan , z tytanu ,recznie robiona i polerowana :smile: ale po to oni są zeby zdzierac kase ,

ja musze wymienic sobie bo dałem za słabą;]

 

Heh, mam tą starą sprężynkę i nigdzie nie ma napisu ani znaczka nissana więc nie wiem za co tyle kasują :?:

Na szczęście powiedzieli mi, że coś się da z niej jeszcze zrobić, bo ta którą mam teraz ciągnie za mocno i jak jadę na 3 albo 4 biegu to troszkę słychać jakby takie dziwne tarcie.

4 kwietnia jadę robić rozrząd zobaczę co wtedy mi tam wycudują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...