Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Kontrolka ciśnienia oleju


snakeee
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wracalem wlasnie do domu kiedy nagle zaswiecila sie kontrolka oleju.Nie swieci sie na max tylko mniej wiecej na 1/3 moze 1/2. Zjechalem na pobocze zgasilem samochod, poczekalem z pol godzinki zeby ostygl, odpalilem go i kontrolka sie nie swiecila.Przejechalem kawalek i znowu to samo....rozswietla sie na polowe mocy.... Co jest grane?? Czujnik cisnienia walnal ?? Czy cos powazniejszego ??

 

P.S. Nie ma reakcji na "pedal gazu" tzn. przy dodawaniu gazu kontrolka nie przygasa, caly czas swieci tak samo. Jak na chwile wylacze silnik i znowu go odpale to przez jakis czas sie nie swieci.

 

Od razu mowie...sprawdzilem poziom oleju jest w normie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytucję. U mnie pomogło przeczyszczenie styków przy misce olejowej. Początkowo po tym zabiegu zdarzało się, że czasem się zapalała, ale już dłuższy czas jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytucję. U mnie pomogło przeczyszczenie styków przy misce olejowej. Początkowo po tym zabiegu zdarzało się, że czasem się zapalała, ale już dłuższy czas jest ok.

 

Jakich stykow ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pewnie te od czujnika cisnienia oleju.....

Hmmm....tylko u mnie ten czujnik jest u gory silnika.....

 

Nie wiem, jechac do warsztatu czy zawiezc go na lawecie :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. może się rozpędziłem z tą miską. W każdym bądź razie mechanik wszedł do kanału i z dołu coś grzebał. Być może nie było to przy samej misce a trochę wyżej... Co do jazdy to pierwsze co, to sprawdziłem poziom oleju i był on w porządku. Potem kontrolka zgasła, po jakimś czasie znowu się zapaliła i już nie chciała zgasnąć, więc pojechałem do warsztatu i nic złego się nie stało z tego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO ja tez sprawdzilem poziom oleju i wyglada ze jest ok. Jutro z samego rana moze sprobuje pojechac do warsztatu. Boje sie tylko zeby silnika nie zatrzec bo jesli faktycznie jest cos zle z smarowaniem...... :(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że czas najwyzszy zmienić oliwe, a tak na przyszłość zapobiegawczo wymieniaj ją tak jak podali w serwisówce co 7500km i proroblemu takiego nei będzie chyba że powstanie awarja w ukladzie smarowania...

 

Ps. jak chcerz sprawdzić to mam zapasówy czujnik ciśnienia oliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że czas najwyzszy zmienić oliwe, a tak na przyszłość zapobiegawczo wymieniaj ją tak jak podali w serwisówce co 7500km i proroblemu takiego nei będzie chyba że powstanie awarja w ukladzie smarowania...

 

Ps. jak chcerz sprawdzić to mam zapasówy czujnik ciśnienia oliwy.

 

Olej zmieniany niecale 1500 km temu razem z filtrem i wlasnie czujnikiem cisnienia oleju.

Wrocilem wlasnie z warsztau, zostalo zmierzone cisnienie oleju...jest dobrze.....czyli poprostu ten czujnik jest do du.... Jade dzisiaj po pracy do serwisu kupie oryginalny czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W mojej Primerze 2.0 TD '97 r ta kontrolka pali sie 4sek. po uruchomieniu silnika, po dłuższym postoju. Wymieniałem już filtr oleju (dwukrotnie, najpierw Bosch potem Filtron) olej mam mineralny 15W40. Zmieniłem też czujnik ciśnienia oleju i dalej nic. Na ciepłym silniku nic sie nie dzieje. Gaśnie zaraz po odpaleniu. W czasie jazdy też nic. Prosze jeśli ktoś wie co może być tego przyczyną niech napisze. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jechalem dzis do domu i podczas jazdy zapalila sie kontrolka oleju, natychmiast zjechalem na pobocze i sprawdzilem wszystko i niby ok, stan oleju zadnych wyciekow. Zapalilem i kontrolka zgasla, pare razy przegazowalem go do 5 tys. i ruszylem do domu, po przejechaniu 100m znowu sie zapalila i palila sie przez 5km, zlekcewazylem to i dojechalem do domu. Potem wkrecilem nowy wtrysk sterujacy i pojechalem sie przejechac i kontrolka ani razu sie nie zapalila, czujnik cisnienia oleju czy pompa nawala? Jak sprawdzic czujnik cisnienia oleju? Zaluje ze nie odkrecilem smoka od pompy jak mialem zdjeta miske olejowa, ale z wierzchu byl czysty, sam nie wiem, mam nadzieje ze to ten czujnik cisnienia oleju.

 

Mierzylem dzis cisnienie oleju i chyba jest za duze, na wolnych obrotach 3,5 bara, a przy 2000 obr 5 barow, tylko ze mierzylem cisnienie na lekko rozgrzanym silniku a powinno sie chyba mierzyc na rozgrzanym?

 

Zapalilem silnik i kontrolka oleju swieci sie non stop, nic nie daje dodanie gazu, ta kontrolka swieci sie tak na pol mocy zarzy sie i czasami mryga, jak ruszam kabelkiem od czujnika to kontrolka przygasa ale wraz sie zarzy, pomoze ktos?! Czy to forum wymarlo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak z 2 mies temu, zmieniłem olej i nowy olej wypłukał syfy z silnika i zasyfiło cały filtr oleju i kontrolka zaczeła świecić, zgasiłem ujechałem kilkaset metrów i świeci, zgasiłem i tak w kółko dowlekłem się do domu, w domu zmieniłem filtr oleju w tym była smolista maź, i dalej kontrolka pomrygiwała, więc wykręciłem czujnik a tam w tym otworku co dochodzi olej była również smoła z rozpuszczonych nagarów, wyczyściłem i niestety przy montażu czujnika utrącił się plastik z konektorkiem, ale ten gwint na czujniku jest 10x1 , i od razu skojarzyłem że w polskich traktorach ursusach jest taki , miałem na stanie taki nowy zamontowałem i chula i się nie zapala :dribble: to jeszcze wam podpowiem że te czujniki do ursusów kosztują takie badziewne ok 13zł, a takie z gwarancją do 30zł,dostępne w każdym rolniczym sklepie z częściami :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz znowu zgasla, jak dotkne kabelkiem do masy to kontrolka sie zapala, chyba u mnie to tez bedzie czujnik, a olej i filtr wymienione raptem 1500km temu, i bylo wszystko ok az do wczoraj, cisnienie oleju jest i to az za duze wiec to chyba czujnik, nie taki majatek kupie go i zobacze.

 

Zalozylem nowy czujnik, narazie kontrolka sie nie pali, jutro pojezdze i zobacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej Primerze 2.0 TD '97 r ta kontrolka pali sie 4sek. po uruchomieniu silnika, po dłuższym postoju. Wymieniałem już filtr oleju (dwukrotnie, najpierw Bosch potem Filtron) olej mam mineralny 15W40. Zmieniłem też czujnik ciśnienia oleju i dalej nic. Na ciepłym silniku nic sie nie dzieje. Gaśnie zaraz po odpaleniu. W czasie jazdy też nic. Prosze jeśli ktoś wie co może być tego przyczyną niech napisze. Z góry dzięki.

Zmień filtr na OP581. On nie ma zaworu nadmiarowego, który otwiera się w momencie rozruchu zimnego silnika i powoduje to minimalne opóźnienie w gaśnięciu lampki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

op581 tj z ursusów o ile się nie myle, i widzicie ile części z ursusów pasuje do p11 :thumbsup:

Mylisz się bardzo.Nie pisz głupot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podepnę się. Wczoraj też zaczęła mi się kontrolka żarzyć :/

Podpowiedzcie gdzie znajduje się ten czujnik ciśnienia oleju, bo chyba od niego zacznę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...