Gość Raf4rb Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 Pytanko do tych którzy podłączali navi albo taxometr (bo tam chyba też jest potrzebny taki sygnał) w swoim bolidzie. Montuję u siebie Blaupunkta Travel Pilot E2 i potrzebuję sygnał prędkości samochodu. Na schemacie znalazłem czujnik prędkości pojazdu który jest w zestawie wskaźników i wysyła sygnał do ECCS na numer 24. Czy przy odmianie silnika SR20Di jest tam wogóle ten czujnik? Czy sygnał z tego czujnika będzie odpowiedni, mam instrukcję montażu ale tam nie znalazłem nic na temat tego jaki to ma być sygnał? Dodam jeszcze że nie mam ABS-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dimas Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 a na pewno jest potrzebny ten impuls jak znajomy mial taka przenosna navi na palmtopie to sie ustawialo srednia predkosc na trasie w miescie i autostradzie i wio zreszta w seryjnej navi w p12 tez tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 taki sygnal jest tez dostepny na kostce iso radia, sluzy do podglaszania wraz ze wzrostem predkosci http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24...ble/isoshop.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 Zastanawiam się po co sygnał z czujnika samochodu? Przecież GPS odbiera sygnał z satelity i wylicza sobie prędkość z różnicy położenia w czasie. Parametr jaki wówczas podaje to tzw. Ground Speed czyli prędkość względem ziemi. Jeżeli ustawisz interwał między kolejnymi fixami równy 1 sekundę, wówczas dokładność będzie bardzo wysoka. W samochodzie prędkość przyrządowa (z prędkościomierza) będzie zgodna z GroundSpeed z GPS. Co innego w samolocie, gdzie prędkościomierz pokładowy podaje prędkość samolotu względem masy opływającego go powietrza, więc prędkość względem ziemi będzie różna o składową wiatru. Np. leci pod wiatr czołowy o sile 60 km/h z prędkością przyrządową 200 km/h, wówczas jego GroundSpeed na GPS czyli rzeczywista prędkość względem ziemi będzie wynosić 200km/h - 60km/h = 140 km/h. Odwrotnie przy wietrze tylnym: 200km/h z przyrządu (względem powietrza) + 60 km/h wiatru daje GS=260 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 taki sygnal jest tez dostepny na kostce iso radia, sluzy do podglaszania wraz ze wzrostem predkosci Na kostce nie mam sygnału GALA jak by był to nie byłoby tematu. Ad. jurgenik i dimas Trochę poczytałem o tego typu nawigacjach i jednak wydaje mi się że trzeba to podłączyć, chodzi przedewszystkim o dokładność wyliczania trasy np przy chwilowym braku syg. GPS. W najnowszych navi sygnały brane są z czujników ABS z 2 kół (chyba chodzi o skręcanie i prędkość). To z instrukcji montażu: 4.4 Podłączenie do światła jazdy wstecz Przeciągnąć kabel między światłem jazdy wstecz a Pin 3 komory A (rys. 8), przy czym należy zwrócić uwagę, aby podczas jazdy wstecz na przyłączu panowało napięcie +12 V. Wskazówka: Jeżeli podłączenie do światła jazdy wstecz nie jest możliwe, to Pin 3 należy podłączyć na masę. Może to jednak spowodowaç błędy pomiarowe, gdyż w takim wypadku TravelPilot nie rozpoznaje jazdy wstecz. 4.5 Przyłączanie sygnału tacho Połączenie to należy wykonać przy pomocy kabla, łącząc specjalne przyłącze sygnału tacho z Pin 1 komory A (rys. 8). Uwaga! Te prace instalacyjne należy wykonać w autoryzowanym warsztacie serwisowym producenta pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 Wypowiadam się w tym temacie znając zasady działania systemu GPS, natomiast nie wiem jaki jest soft do tego systemu samochodowego o którym piszesz. Gdyby stosować logikę zliczania prędkości obrotowej i kąta skrętu kół to teoretycznie nie potrzeba by było GPS. Wystarczyłoby tylko zamarkować pozycję startową. Jeżeli masz chwilowy brak sygnału GPS, np. w tunelu to tam raczej się nie zgubisz a wyjeżdżając na otwartą przestrzeń zaraz się namierzysz. W innym wypadku zanik sygnału GPS oznacza, że coś niedobrego dzieje się w polityce i możesz spodziewać się nalotu lub ataku rakietowego i NAVI nie będzie Ci już potrzebne . Używam GPS w samolocie od 1994 roku i tylko raz (jednego dnia przez około godzinę) się zdarzyło że były przekłamania mniej więcej o kilometr (atak USA na Jugosławię) bo do cywilnej depeszy nawigacyjnej wprowadzono celowe zakłócenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dimas Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 jezeli pojazd zniknie z zasiegu satelit (co zdarza sie bardzo rzadko)to wtedy system przelicza wedlug sredniej predkosci jaka jest wpisana w system.ale wiem jak kiedys dawno temu kumpel przytargal z niemiec chyba pierwszego blaupunkta z navi to tez trzeba bylo go podlaczyc pod tacho przynajmniej tak mi tlumaczyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek_Almera Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 1992 r : speed signal Yellow, green – in the centre console, at the height of the glove box on the passenger's side on the 18 pin connector , Pin 2 1996: speed signal Yellow, green - in the centre console, next to the engine control unit on the white 6 pin connector, Pin 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 mam dx-r52 i zanim poprowadziłem sygnał prędkości jazdy od złącza nissanowskiego do przejściówki, nawigacja wskazywała głupoty jeśli chodzi o odległość do celu itp. Antenkę zainstalowałem wewnątrz i dość często zdarza się gubić sygnał gps. Te radia wymagają podłączenia sygnału prędkości jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 1992 r :speed signal Yellow, green – in the centre console, at the height of the glove box on the passenger's side on the 18 pin connector , Pin 2 To jest właśnie ten kabelek od czujnika o którym wyżej napisałem. Dzięki Wiesiek_Almera, o to mi właśnie chodziło, wolałem się upewnić żeby czegoś nie uwalić. Jeszcze mam jedno pytanko, czy mapę DX można skopiować żeby nie woźić oryginału (trochę kosztuje) w aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 na 2 - krotnej prędkości nagrywania, inaczej sprzęt nie będzie jej widział. Sam takiej używam - 2006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 6 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2006 cornholio78 jak oceniasz tą nową mapę na 2006, z tego co czytałem na różnych forach to starsza wersja na 2004/2005 była beznadziejna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 6 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2006 ta też jest cienka, ale ma dokładnie ujęte oprócz Warszawy też GOP i Trójmiasto. Reszta miast - drogi główne. Ogólnie polska płyta nawigacyjna to cienizna. Ma trochę więcej ulic niż wersja 2005, ale i tak za mało by sprawnie jeździć po całym kraju. Pokrycie to chyba 18 procent dróg, chyba takie jak w programie do nawigacji dla palmtopów tomtom5. Dla porównania jego konkurent automapa ma ponad 90% pokrycia. EDIT: http://www.rso-shop.de/pd562431598.htm?categoryId=110 Obejmuje 22% zaludnienia Polski i 98% zaludnienia Czech. Jeszcze troche zostało do uzupełnienia Twój system to E a mój to DX. Nie wiem jak wygląda kompatybilność płyt http://cgi.ebay.at/Blaupunkt-Navi-CD-Tsche...8QQcmdZViewItem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 6 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2006 Mój też DX. Travel Pilot E2. Chyba, bo już się pogubiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 6 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2006 ta też jest cienka, ale ma dokładnie ujęte oprócz Warszawy też GOP i Trójmiasto. Reszta miast - drogi główne. Ogólnie polska płyta nawigacyjna to cienizna. Ma trochę więcej ulic niż wersja 2005, ale i tak za mało by sprawnie jeździć po całym kraju. Pokrycie to chyba 18 procent dróg, chyba takie jak w programie do nawigacji dla palmtopów tomtom5. Dla porównania jego konkurent automapa ma ponad 90% pokrycia.EDIT: http://www.rso-shop.de/pd562431598.htm?categoryId=110 Obejmuje 22% zaludnienia Polski i 98% zaludnienia Czech. Jeszcze troche zostało do uzupełnienia Twój system to E a mój to DX. Nie wiem jak wygląda kompatybilność płyt http://cgi.ebay.at/Blaupunkt-Navi-CD-Tsche...8QQcmdZViewItem Hej !! Ja uzywam Automapy w najnowszej wersji - jest naprawde ok !! Natomiast za granica mam Destinatora PN - jest tez ok ale najnowsza mapa jest z 2004 roku - przynajmniej w wersji na Irlandie i czasem jedziesz po polu wg navi a tak naprawde zasuwasz nowa droga :twisted: Ogolnie chwale sobie GPS - uzywam XDA IIs i Rikaline 6033 - fajny sprzecik i cena tez przyzwoita.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 6 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2006 Sprawdziłem, dokładnie tak jak napisałeś to E. Ale byłem w błędzie, byłem przekonany że to DX. Dzięki. Dopuszczalne płyty nawigacyjne CD-ROM TravelPilot E1/E2 wolno użytkowaç tylko w połączeniu z płytami kompaktowymi CD-ROM zaopatrzonymi literą „E“. Jeżeli w urzżdzeniu nie ma CD-ROM, to po uruchomieniu funkcji prowadzenia do celu zostaje wyświetlony odpowiedni komunikat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 6 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2006 możliwe że mapy dx będą działały na odbiorniku E, trzeba by sprawdzić, bo może nie będzie tylko jakichś dodatkowych funkcji :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 6 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2006 Już wiem prawie wszystko: mapy E pasują do DX, odwrotnie nie da rady i mapy E nie da się skopiować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 7 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2006 to lepiej sobie daruj E. Polecam dx-r52. Nie ma mp3 ale za to tani w zakupie i ekploatacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 7 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2006 Już za późno, radyjko już zamontowane w aucie, szkoda że nie zapytałem wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.