Gość adalbert Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Chyba masz rację, ale koszty są mniejsze - spray 30 PLN, rozebranie przepustnicy 10 x tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość N_15 Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Panowie przeczyszczenie przepustnicy za pomocą środka do czyszczenia przepustnic potrafi zdziałać cuda!!! Sam to sprawdziłem, każdemu polecam :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 O niebo taniej jak nowa przepusta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek_okecie Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 czy ktos moglby mi napsiac dokladny manual krok po kroku co robic w n15 1.4 ?? Na zapalonym silniku to robić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terano1 Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Jak ściągniecie pokrywe od filtra to w prawym rogu jest maly filterek. Sprobujcie go wymienic Oczywiscie kto go ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 czy ktos moglby mi napsiac dokladny manual krok po kroku co robic w n15 1.4 ?? Na zapalonym silniku to robić?? Zdejmujesz obudowę i psikasz sprayem na przepustkę na zapalonym silniku, autko zgaśnie pewnie, odczekaj chwilkę, odpal i zostaw tak niech sobie pochodzi parę minut co by wszystkie te brudy wyżygał, potem tylko założyć pokrywę spowrotem i powinno być oki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość N_15 Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Wszystko zależy od tego jaki masz płyn do czyszczenia przepustnic. U mnie wyraźnie było napisane, że czyścić na wyłączonym silniku. Zrobiłem to tak: Zdjąłem obudowę filtra powietrza, sprawdziłem filtr powietrza i grzecznie spryskałem przepływomierz, ta rurka po lewej i całą przepustnicę w środku, odczekałem jakieś dwie minuty i odpaliłem silnik. Oczywiście zaskoczył dopiero gdzieś po 8-10 sekundach i troszkę nierównomiernie pracował, przytrzymałem mu przez chwile 4 tyś. obrotów i po chwili było super! od tego czasu działa tak jakbym Almerkę odebrał wczoraj z fabryki. Rewelacja!!! 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek_okecie Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Panie i Panowie TO DZIALA!! Ja uzylem preparatu WURTH do przepustnic i gaźników w sprayu- 34zł w sklepiku motoryzacyjnym przy motelu Subaru na Okeciu. Polecam i dziekuje wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 29 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2006 A powiem wam coś, ASO rozbierało całą przepustkę, czysciło ją (przy pomocy WD, idioci) i ostatecznie powiedzieli, że przepustka jest zj***na i trzeba wymienić. Jak skorzystałem z tego spraya za 20 parę złotych i wszystko chodzi to miałem ochotę pojechać i im do d*py nakopać. Co to za cholerne ASO jak nie potrafi takiej usterki naprawić, szczególnie, że jak się okazuje, dość powszechnej !!!! Aż mi się coś robi myśląc o tych wszystkich ludziach co do ASO muszą jeździć by gwarancji nie stracić.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejwra Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Nie zmienia to faktu że i tak działa to krótkotrwale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość N_15 Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Nie zmienia to faktu że i tak działa to krótkotrwale... Jak krótkotrwale :shock: Jeśli nie pomaga przeczyszczenie przepływomierza, a Almerka ma duży przebieg to należy wymontować przepustnice i ją rozłożyć, dokładnie przeczyścić za pomocą płynu do czyszczenia gaźników. Złożyć wszystko do kupy i wyregulować wolne obroty. Wyczytałem gdzieś, że przepływomierz należy czyścić co 15000 km regularnie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 hmm jak chcesz czyścić przepływkę w N15? to niezwykle delikatna rzecz w N15 i łatwo ją uszkodzić ja tam miałem wyciągniętą przepustnicę wyczyszconą (po odkręceniu przepływki) i jest LUX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dendrolog Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Przeczyscilem przepustnice plynem STP, pomoglo, obroty przestaly leciec, odpalam ssanie na poziomie 1500, potem po rozgrzaniu 800-900 obrotow.Ale po dwoch dnich jazdy znowu leca obroty po wysprzeglaniu, tym razem nie do 400 ale do 600 i wracaja do 800.Moze to trzeba czyscis co dwa dni az sie samo wypali ??Nie chce demontowac przepustnicy bo to delikatna rzecz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość N_15 Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Przeczyscilem przepustnice plynem STP, pomoglo, obroty przestaly leciec, odpalam ssanie na poziomie 1500, potem po rozgrzaniu 800-900 obrotow.Ale po dwoch dnich jazdy znowu leca obroty po wysprzeglaniu, tym razem nie do 400 ale do 600 i wracaja do 800.Moze to trzeba czyscis co dwa dni az sie samo wypali ??Nie chce demontowac przepustnicy bo to delikatna rzecz.... Wszystko prawidłowo, zimny silnik 1500 obrotów, jednak na wolnych obrotach przy wyłączonych światłach i ciepłym silniku powinno być 700-750 obrotów, no chyba że masz automatyczną skrzynie biegów. Jeśli pomogło na dwa dni to czeka Cię gruntowne czyszczenie przepustnicy płynem do czyszczenia gaźników po wcześniejszym jej wymontowaniu i rozłożeniu. To delikatna i odpowiedzialna robota :idea: Takie pytanko jaki masz przebieg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość profes Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 A ja tym czyszczeniem rozpitoliłem zupełnie obroty i nie tylko. A wyczyściłem 2 razy i dokładnie wg instrukcji (mniej więcej tak jak opis Zella). Po wyczyszczeniu było tak: po odpaleniu obroty szły do 2200, potem schodzily do 1300 na jałowym i tak zostawało nawet po rozgrzaniu silnika. Do tego silnik czasem się krztusił i obroty spadały wtedy do 500 i wracały do 1300. Aktualnie auto stoi u mechanika i krokowy będzie do wymiany na 80%. Jeszcze mam zadzwonić do niego za godzinę, ale już zaczynam się żegnać z 350zł. :sad: Wiem już, że padnięty jest potencjometr. Tylko nie wiem, czy bardziej opłaca się naprawiać, czy lepiej kupić np. używkę czyli całą przepustnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość N_15 Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 Czasem po czyszczeniu przepływomierza wolne obroty zaczynają wariować, dzieje się tak dlatego, że nagle silnik dostaje masę powietrza więc zaczyna szaleć . Trzeba dokładnie wyczyścić przepustnice po jej rozłożeniu, a następnie wyregulować wolne obroty. Jaki masz przebieg i ile razy był czyszczony przepływomierz, albo przepustnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość profes Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 Przebieg: prawie 146tys km. Nie wiem ile razy był czyszczony przepływomierz czy przepustnica wcześniej, a mam to auto od roku. Na razie mechanik tylko rozłożył i wyczyścił całość, ale stwierdził, że da radę naprawić potencjometr. Zobaczę co powie za tydzień, dzisiaj nie mógł się tym zająć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukmack Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 hmm, tak czytam i czytam umowiony jestem a lodygowej wlasnie w sprawie obrotów falujących. Tak się zastanawiam czy moze spray by wystarczył ... No, ale nic , nie bede odwoływał, zobaczymy, moze nie bede żałował. Bo juz kiszka normalnie z tymi obrotami, najgorzej jak zjezdzam np. na parking to wspomaganie mi jeszcze obroty obniza i czasem skasnie na skręcie :shock: wiec juz mnie to nie bawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość profes Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 No i naprawione. Zaprowadziłem do majstra, uzbierało się awarii. Najpierw potencjometr w przepustnicy, potem na trasie zaczął walić przegub napędowy lewy. W sumie zapłaciłem 500zł: 270zł - przegub, 230zł - robocizna czyli w sumie * naprawa (wymiana) potencjometru + wyczyszczenie przepustnicy, krokowego, regulacja itp., * wymiana przegubu, * sprawdzenie łożysk (coś wyje przy 90-100km/h, teraz wiem, że opona), *zaślepienie EGR (co ciekawe, majster użył nie monety, a jakiejś wyciętej kształtki z jakiego, jak to powiedział "tworzywa", rysował mi kształt tego, ale w końcu nie wiem jak to wygląda Autko rzeczywiście trochę lepiej się zbiera (EGR), po odpaleniu jest 1-1,5 tys obr. (zależy czy zimny czy ciepły), a po chwili jest juz w granicach 700obr i tak się trzyma. Silnik się nie dławi, obroty nie szaleją. Więc na razie jest dobrze :grin: Gorsza sprawa - okazało się, że miałem piastę niedokręconą na tej samej stronie co siadł przegub, pewnie zluzowała się od walenia przegubu - czy to możliwe? Nic innego mi do głowy nie przychodzi, nic przy niej nie było robione. Ale jak się dowiedziałem, to mi się gorąco zrobiło :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość appaloosa Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 A możecie mi podać jak się ten środek dokładnie nazywa bo coś na allegro nie mogę znaleźć ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 idz do jakiegoś sklepu moto albo hipermarketu. ja naprzykałd kupiłme w Nomi firmy STP. Na opakowaniu psize ze do czyszczenia gaźników lub przepustnic, lub tego i tego. Dokładnie po Angielsku to sie nazywa Carb Cleaner. jakos tak :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Poczytałem i stwierdziłem że u mnie dwa razy zdażyło się coś takiego: rano musiałem kilka razy przekręcić rozrusznikiem żeby zaskoczył silnik. Niby łapał ale jak nie przytrzymałem gazu to gasnął. Dopiero dodanie gazu pozwoliło odpalić a następnie przytrzymanie na 2 tys obrotów około 15 sek. Puscilem gaz i obroty 1-1,2 tys. Teraz pytanie - czego jest to objaw? Silnik krokowy? Przepustnica? Przepływka? Silnik GA14 Dodam że kable świece itp regularnie wymieniane co 30 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maykel Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 A czy ktos mial taki problem w Almerze N16? 1,5 Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piramida Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Witam wszystkich, przy okazji zapytam, czy po użyciu tego spraya i poskładaniu wszystkigo do kupy tzn:( filtr i obudowa), trzeba jeszcze wykonać jakieś czynności lub zwrócić na coś uwagę czy poprostu już tylko jeżdzić i kontrolować te obroty. Pozdrawiam. Mariusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelzad Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Ja dzisiaj popsikałem na przepustnicę środkiem CARB CLEAN firmy cyclo za 16pln, załozyłem filtr. Nie chciał od razu odpalić ale jak odpalił jest narazie ok obroty nie spadają przy wysprzeglaniu i ładnie schodzą do 750. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.