Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] wahania obrotów - pewne rozwiazanie...


Gość przempu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
czy ktos moglby mi napsiac dokladny manual krok po kroku co robic w n15 1.4 ?? Na zapalonym silniku to robić??

 

Zdejmujesz obudowę i psikasz sprayem na przepustkę na zapalonym silniku, autko zgaśnie pewnie, odczekaj chwilkę, odpal i zostaw tak niech sobie pochodzi parę minut co by wszystkie te brudy wyżygał, potem tylko założyć pokrywę spowrotem i powinno być oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jaki masz płyn do czyszczenia przepustnic. U mnie wyraźnie było napisane, że czyścić na wyłączonym silniku. Zrobiłem to tak: Zdjąłem obudowę filtra powietrza, sprawdziłem filtr powietrza i grzecznie spryskałem przepływomierz, ta rurka po lewej i całą przepustnicę w środku, odczekałem jakieś dwie minuty i odpaliłem silnik. Oczywiście zaskoczył dopiero gdzieś po 8-10 sekundach i troszkę nierównomiernie pracował, przytrzymałem mu przez chwile 4 tyś. obrotów i po chwili było super! od tego czasu działa tak jakbym Almerkę odebrał wczoraj z fabryki. Rewelacja!!! 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Misiek_okecie

Panie i Panowie TO DZIALA!! Ja uzylem preparatu WURTH do przepustnic i gaźników w sprayu- 34zł w sklepiku motoryzacyjnym przy motelu Subaru na Okeciu. Polecam i dziekuje wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiem wam coś, ASO rozbierało całą przepustkę, czysciło ją (przy pomocy WD, idioci) i ostatecznie powiedzieli, że przepustka jest zj***na i trzeba wymienić. Jak skorzystałem z tego spraya za 20 parę złotych i wszystko chodzi to miałem ochotę pojechać i im do d*py nakopać. Co to za cholerne ASO jak nie potrafi takiej usterki naprawić, szczególnie, że jak się okazuje, dość powszechnej !!!! Aż mi się coś robi myśląc o tych wszystkich ludziach co do ASO muszą jeździć by gwarancji nie stracić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Nie zmienia to faktu że i tak działa to krótkotrwale...

 

Jak krótkotrwale :shock: Jeśli nie pomaga przeczyszczenie przepływomierza, a Almerka ma duży przebieg to należy wymontować przepustnice i ją rozłożyć, dokładnie przeczyścić za pomocą płynu do czyszczenia gaźników. Złożyć wszystko do kupy i wyregulować wolne obroty. Wyczytałem gdzieś, że przepływomierz należy czyścić co 15000 km regularnie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm jak chcesz czyścić przepływkę w N15? to niezwykle delikatna rzecz w N15 i łatwo ją uszkodzić :) ja tam miałem wyciągniętą przepustnicę wyczyszconą (po odkręceniu przepływki) i jest LUX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dendrolog

Przeczyscilem przepustnice plynem STP, pomoglo, obroty przestaly leciec, odpalam ssanie na poziomie 1500, potem po rozgrzaniu 800-900 obrotow.Ale po dwoch dnich jazdy znowu leca obroty po wysprzeglaniu, tym razem nie do 400 ale do 600 i wracaja do 800.Moze to trzeba czyscis co dwa dni az sie samo wypali :lol::lol::lol::lol: ??Nie chce demontowac przepustnicy bo to delikatna rzecz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyscilem przepustnice plynem STP, pomoglo, obroty przestaly leciec, odpalam ssanie na poziomie 1500, potem po rozgrzaniu 800-900 obrotow.Ale po dwoch dnich jazdy znowu leca obroty po wysprzeglaniu, tym razem nie do 400 ale do 600 i wracaja do 800.Moze to trzeba czyscis co dwa dni az sie samo wypali :lol::lol::lol::lol: ??Nie chce demontowac przepustnicy bo to delikatna rzecz....

 

Wszystko prawidłowo, zimny silnik 1500 obrotów, jednak na wolnych obrotach przy wyłączonych światłach i ciepłym silniku powinno być 700-750 obrotów, no chyba że masz automatyczną skrzynie biegów. Jeśli pomogło na dwa dni to czeka Cię gruntowne czyszczenie przepustnicy płynem do czyszczenia gaźników po wcześniejszym jej wymontowaniu i rozłożeniu. To delikatna i odpowiedzialna robota :idea: :) Takie pytanko jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tym czyszczeniem rozpitoliłem zupełnie obroty i nie tylko. A wyczyściłem 2 razy i dokładnie wg instrukcji (mniej więcej tak jak opis Zella). Po wyczyszczeniu było tak: po odpaleniu obroty szły do 2200, potem schodzily do 1300 na jałowym i tak zostawało nawet po rozgrzaniu silnika. Do tego silnik czasem się krztusił i obroty spadały wtedy do 500 i wracały do 1300. Aktualnie auto stoi u mechanika i krokowy będzie do wymiany na 80%. Jeszcze mam zadzwonić do niego za godzinę, ale już zaczynam się żegnać z 350zł. :sad:

 

Wiem już, że padnięty jest potencjometr. Tylko nie wiem, czy bardziej opłaca się naprawiać, czy lepiej kupić np. używkę czyli całą przepustnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem po czyszczeniu przepływomierza wolne obroty zaczynają wariować, dzieje się tak dlatego, że nagle silnik dostaje masę powietrza więc zaczyna szaleć :(. Trzeba dokładnie wyczyścić przepustnice po jej rozłożeniu, a następnie wyregulować wolne obroty. Jaki masz przebieg i ile razy był czyszczony przepływomierz, albo przepustnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg: prawie 146tys km. Nie wiem ile razy był czyszczony przepływomierz czy przepustnica wcześniej, a mam to auto od roku. Na razie mechanik tylko rozłożył i wyczyścił całość, ale stwierdził, że da radę naprawić potencjometr. Zobaczę co powie za tydzień, dzisiaj nie mógł się tym zająć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, tak czytam i czytam

 

umowiony jestem a lodygowej wlasnie w sprawie obrotów falujących. Tak się zastanawiam czy moze spray by wystarczył ...

No, ale nic , nie bede odwoływał, zobaczymy, moze nie bede żałował.

 

Bo juz kiszka normalnie z tymi obrotami, najgorzej jak zjezdzam np. na parking to wspomaganie mi jeszcze obroty obniza i czasem skasnie na skręcie :shock: wiec juz mnie to nie bawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i naprawione. Zaprowadziłem do majstra, uzbierało się awarii. Najpierw potencjometr w przepustnicy, potem na trasie zaczął walić przegub napędowy lewy.

W sumie zapłaciłem 500zł:

270zł - przegub,

230zł - robocizna czyli w sumie

* naprawa (wymiana) potencjometru + wyczyszczenie przepustnicy, krokowego, regulacja itp.,

* wymiana przegubu,

* sprawdzenie łożysk (coś wyje przy 90-100km/h, teraz wiem, że opona),

*zaślepienie EGR (co ciekawe, majster użył nie monety, a jakiejś wyciętej kształtki z jakiego, jak to powiedział "tworzywa", rysował mi kształt tego, ale w końcu nie wiem jak to wygląda :)

 

Autko rzeczywiście trochę lepiej się zbiera (EGR), po odpaleniu jest 1-1,5 tys obr. (zależy czy zimny czy ciepły), a po chwili jest juz w granicach 700obr i tak się trzyma. Silnik się nie dławi, obroty nie szaleją. Więc na razie jest dobrze :grin:

 

Gorsza sprawa - okazało się, że miałem piastę niedokręconą na tej samej stronie co siadł przegub, pewnie zluzowała się od walenia przegubu - czy to możliwe? Nic innego mi do głowy nie przychodzi, nic przy niej nie było robione. Ale jak się dowiedziałem, to mi się gorąco zrobiło :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

idz do jakiegoś sklepu moto albo hipermarketu. ja naprzykałd kupiłme w Nomi firmy STP.

Na opakowaniu psize ze do czyszczenia gaźników lub przepustnic, lub tego i tego.

 

Dokładnie po Angielsku to sie nazywa Carb Cleaner. jakos tak :]

 

carbspray.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem i stwierdziłem że u mnie dwa razy zdażyło się coś takiego:

rano musiałem kilka razy przekręcić rozrusznikiem żeby zaskoczył silnik. Niby łapał ale jak nie przytrzymałem gazu to gasnął. Dopiero dodanie gazu pozwoliło odpalić a następnie przytrzymanie na 2 tys obrotów około 15 sek. Puscilem gaz i obroty 1-1,2 tys.

Teraz pytanie - czego jest to objaw? Silnik krokowy? Przepustnica? Przepływka? Silnik GA14

Dodam że kable świece itp regularnie wymieniane co 30 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich, przy okazji zapytam, czy po użyciu tego spraya i poskładaniu wszystkigo do kupy tzn:( filtr i obudowa), trzeba jeszcze wykonać jakieś czynności lub zwrócić na coś uwagę czy poprostu już tylko jeżdzić i kontrolować te obroty.

Pozdrawiam.

Mariusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja dzisiaj popsikałem na przepustnicę środkiem CARB CLEAN firmy cyclo za 16pln, załozyłem filtr. Nie chciał od razu odpalić ale jak odpalił jest narazie ok obroty nie spadają przy wysprzeglaniu i ładnie schodzą do 750.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...