Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] wahania obrotów - pewne rozwiazanie...


Gość przempu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukasz_k

Witam

znalazłem tylko jeden produkt o podobnych parametrach, jutro dzwonie czy do przepustnicy też się nadaje,

a na przyszłość dla poszukujących czegoś to gotowy link do sklepu (nie na allegro bo tam po miesiącu link nie działa)

http://www.nokaut.pl/oferta/carb-clean-do-...znika-369g.html

 

[ Dodano: Sob 01 Mar, 2008 12:10 ]

popsikałem odpaliłem (dwa razy zgasł) przegazowałem i cieszę się teraz powrotem przyjemnej jazdy :)

niech żyje forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość sargoszyygy

widzę że opinie są podzielone i w końcu nic nic nie wiadomo więc chyba warto sprawdzić najpierw jedno potem te gorszą opcje. pozdro

 

[ Dodano: Czw 17 Kwi, 2008 05:24 ]

więc koledzy:

wymieniłem świece i przewody NGK

filtr paliwa i powietrza był (konkretny syf)

pędzlem wyczyściłem bez zdejmowania przepustnice środkiem wurtha dodam iż później również psikałem.

 

Przez pierwsze dwa dni można powiedzieć że malina samochód żwawszy spalanie to powiem za miesiąc ale po kilku dniach obroty potrafią podskoczyć do 1500 a nawet 2000 i tak się utrzymuje. przeważnie 900 1000 ale te skoki mnie przerażają.

 

HELP :!!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

podepne sie pod temat. Mam ten sam problem co chyba wiekszość, a więc falowanie obrotów. Po wysprzęgleniu obroty spadaja na 500 i pozniej wracaja do normy czyli na 800. Tylko ze mam jeszcze jeden problem. Rano po odpaleniu na zimnym silniku ma 1100 obrotow wiec prawie w normie, ale wystarczy że tylko rusze i i broty spadaja na 500 pozniej na 800. Ale te 800 to jest nadal na zimnym silniku. Powinno chodzic ssanie i obroty powinny byc wyzsze. Dodam ze ostatnio regulowalem obroty na biegu jalowym bo na cieplym caly czas mialem 1000-1100.Regulowalem na cieplym tak zeby doszlo do 800 obrotow (sruba dokrecona na maksa juz sie dalej nie da). Wiec teraz pytanie. To ze wyczyscic przepustnice i przeplywke to wiem. Ale co z obrotami na zimnym silniku ??? Obstawiam czujnik temperatury ale nie jestem pewien. Silnik GA16DE 202 tys. Niech ktoś doradzi kto wie co to może być albo miał cos podobnego

 

 

Zapomniałem jeszcze dodać czasem silnik jest troszke bardziej zmulony na cieplym silniku, nie ma takiej mocy jak powinniena spalanie (tylko ze ostatnio to caly czas miasto i krotkie odcinki) z 7,3 doszlo do 9,5

 

Czujnik temepratury sprawdzony. Działa jak nalezy po odpieciu cwieci sie kontrolka check i zalaczaja sie wentylatory. Natomiast kolejny problem. Filtr paliwa. Według ksiazki "Podczas wymiany filtru paliwa należy zawrócić uwagę,

aby odsądzenie nowego filtru było skierowane do góry". odsadzenie u mnie jest do dolu ale strzalki na naklejce filtra pokazuja ze odsadzenie ma byc do dolu. Teraz pytanie co z tym jest nie tak. Czy źle zalożony jest filtr i naklejka zostala tylko przyklejona od nowa czy jednak jest wporzadku. Filtr paliwa filtron. Jakie moga byc objawy zle zalozonego filtra, w postach nic nie ma chyba ze totalnie slepy jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAM ALMERKE N15 GDY JEST ZIMNA ODPALA OD KOPA CIEPŁA NATOMIAST NIE MA OCHOTY ODPALIĆ. CZY KTOŚ MOŻE MI POMÓC. WYMIENIŁEM NAWET APARAT ZAPŁONOWY TO POLECILI MI W SERWISIE W ELBLĄGU

 

[ Dodano: Wto 12 Sie, 2008 15:42 ]

MAM ALMERKE N15 14OO 16 V GDY JEST ZIMNA ODPALA OD KOPA CIEPŁA NATOMIAST NIE MA OCHOTY ODPALIĆ. CZY KTOŚ MOŻE MI POMÓC. WYMIENIŁEM NAWET APARAT ZAPŁONOWY TO POLECILI MI W SERWISIE W ELBLĄGU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie czyszczenie przepustnicy i przepływomierza odbyło się bez ponownej regulacji obrotów. Przed całą zabawą objaw był taki, jakby zacinał się pedał gazu i obroty nie zawsze spadały do 700-750 obr/min.

W Silniku QG18 do przepustnicy można dostać się bez konieczności jej całego demontowania. Załączyłem kilka fotek na których to widać.

Cała operacja trwała ok pół godziny. Użyłem płynu do czyszczenia gażników firmy Valvoline.

 

Natomiast do przepływomierza dostajemy się od strony filtru powietrza. Kilka razy potraktowałem płynem tą kratkę za którą jest przepływomierz i wszystko wróciło do normy.

 

Jeżdżę już kilka dni i pedał gazu ani razu nie zaciął się a obroty ładnie wchodzą. Na rozgrzanym silniku przy wyłaczonych wszystkich odbiornikach elekt. 700-750.

Po włączeniu świateł mijania i dmuchawy podnoszą się do ok. 900.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Mam podobne objawy na N16 benzyna 1.5 - tj. wahanie obrotów na luzie czasami spada poniżej 400 i gaśnie. Kupiłem sprej do gaźników i i prysnąłem nim do przepływomierza i przepustnicy.

Niestety objawy nie ustąpiły.

 

Zastanawiam się czy z przepustnicą jest wszystko ok. Podłączałem samochód pod interfejs OBD. Mam prośbę, może ktoś, kto wie jakie powinny być poprawne wartości parametrów mógłby się wypowiedzieć czy te są ok:

 

Takie parametry pokazuje komputer:

- przy obrotach (PID=0C) 750 / min

- Air Flow Rate (PID=10) : 3,25g/s

- Absolute Throttle Position (PID=11): 0,8%

 

- przy obrotach (PID=0C) 1025 / min

- Air Flow Rate (PID=10) : 3,47g/s

- Absolute Throttle Position (PID=11): 1,2%

 

- przy obrotach (PID=0C) 1750 / min

- Air Flow Rate (PID=10) : 4,92g/s

- Absolute Throttle Position (PID=11): 3,5%

 

Generalnie Absolute Throttle Position czyli "absolutna pozycja przepustnicy" uzyskuję maksymalnie 5 % przy mocniejszym przygazowaniu. Wydają mi się to niskie wartości, ale się nie znam...

Czy wszystko jest ok z moją przepustnicą ?

 

Aha miałem też błąd DTC-0171 czyli "mieszanka zbyt uboga" . Zresetowałem go i trochę pojeździłem na krótkich odcinkach. Na razie nie pojawił mi się ponownie.

 

edit:

Po przejechaniu dodatkowych 300 km - silnik już nie gaśnie :-). Mam jednak wrażenie, że moja Almera nie jest tak dynamiczna jak wcześniej. Zacząłem studiować podręcznik serwisowy :P . Błąd P0171 może świadczyć o nieszczelności w układzie wydechowym.

Zgodnie z "podręcznikiem serwisowym" parametry przepływu powietrza w moim przypadku są w porządku (Air Flow Rate) :-) . Zamieszczam poprawne wartości - może komuś się przydadzą. Powinny być takie:

- przy pracy jałowej: 1.0 - 4.0 g·m/sec

- przy 2,500 rpm: 5.0 - 10.0 g·m/sec

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie i pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cholera... u mnie jest jak u picad, szczególnie upierdliwe podczas jazdy w korkach - cały czas muszę pracować gazem żeby obroty spadły do normalnych wartości. Zaprowadziłem samochód do warsztatu ale Pan powiedział, że wszystko wygląda na czyste i nic nie robił. Objaw mi przypomina zacinanie się gazu jakby się linka nie cofała do końca i zostawiała lekko uchyloną przepustnicę. Chyba jednak zażyczę sobie rozebrania i przeczyszczenia łacznie z linką gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...